۶۲۱۱
۷
۱

نقش ژل رویال برای درمان سرطان روده

نقش ژل رویال برای درمان سرطان روده
ژل رویال می تواند به عنوان یک ماده موثر برای درمان انواع سرطان به ویژه درمان سرطان روده بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. البته درمان با ژل رویال نوعی درمان مکمل است که اثرات آن دیر نمایان می شود.

سرطان روده از جمله بیماری های رایج در دنیای امروز است. هرچند بسیاری از محققان، علت شیوع بیش از اندازه این بیماری را مشکل در سبک زندگی به ویژه سبک خوراکی های مصرفی می دانند؛ اما به نظر می رسد که علت های دیگری نیز وجود داشته باشد. در هر صورت این بیماری بیش از پیش زندگی و سلامت انسان ها را تهدید می کند و متاسفانه راهکار درمانی قطعی در طب نوین برای آن وجود ندارد.

برخی مواد طبیعی اثرات فوق العاده ای برای درمان سرطان یا جلوگیری از پیشرفت این بیماری دارند. ژل رویال از جمله این مواد است. هرچند متاسفانه برخی به اشتباه گمان می کنند که ژل رویال تنها برای درمان سرطان رحم یا سرطان سینه در بانوان اثرگذار است؛ اما این ماده اثرات درمانی فوق العاده مناسبی بر روی سرطان های مختلف از خود نشان می دهد.

ژل رویال به دلیل مکانیسم های خاصی که دارد، اثرات خوبی بر روی سرطان های مختلف از خود نشان می دهد. برخی مطالعات نشان می دهد که این ماده احتمالا اثرات مثبتی بر روی سرطان روده نیز داشته باشد. البته تحقیقات و مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است؛ اما می توان با مشورت پزشک یا طبیب طب سنتی از این روش درمانی مکمل در کنار دیگر درمان ها استفاده کرد.

در این مطلب به صورت خلاصه با سرطان روده آشنا شده و از اثرات ژل رویال برای درمان این بیماری سخن خواهیم گفت. اگر قصد مبارزه با این نوع سرطان را دارید؛ حتما مطالب مطرح شده در این مطلب می تواند برای شما نیز مفید باشد.

 

 

کوتاه در مورد سرطان روده

سرطان روده Colon Cancer نوعی سرطان است که در روده بزرگ شروع می شود و به همین علت به آن سرطان روده بزرگ نیز گفته می شود. روده بزرگ قسمت پایانی دستگاه گوارش است.

سرطان روده بزرگ به طور معمول در بزرگسالان مسن مشاهده می شود، هرچند ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد. معمولا این بیماری به صورت توده های کوچک و غیر سرطانی (خوش خیم) و از سلول هایی به نام پولیپ شروع می شود که در قسمت داخلی روده بزرگ تشکیل می شوند. با گذشت زمان برخی از این پولیپ ها می توانند به سرطان روده بزرگ تبدیل شوند.

پولیپ ها ممکن است کوچک باشند و در صورت وجود، علائم کمی دارند. به همین دلیل، پزشکان آزمایش غربالگری منظم را برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ با شناسایی و از بین بردن پولیپ ها قبل از تبدیل شدن به سرطان، توصیه می کنند.

در صورت بروز سرطان روده بزرگ، بسیاری از روش های درمانی برای کمک به کنترل آن وجود دارد. از جمله این روش های درمانی می توان به جراحی، پرتودرمانی و درمان دارویی مانند شیمی درمانی اشاره کرد. با این حال روش های درمانی مکمل مثل استفاده از ژل رویال نیز می تواند موثر باشد. موضوعی که هنوز طب نوین نتوانسته به صورت رسمی اعلام کند اما بسیاری از پزشکان آگاه به صورت هوشمندانه از ژل رویال استفاده می کنند.

چرا ژل رویال برای درمان سرطان روده موثر است؟

مدت زیادی است که ژل رویال به عنوان یک ماده مبارز در برابر سرطان شناخته می شود. به نظر می رسد خواص ژل رویال به گونه ای است که می تواند جلوی پیشرفت سرطان روده را گرفته و با سلول های سرطانی به مبارزه بپردازد. با این حال به دلیل اثبات نشدن این موضوع و به ویژه متفاوت بودن ژل رویال تولید شده در نژادهای مختلف زنبور عسل، هنوز به صورت رسمی مورد استفاده قرار نگرفته است.

مطالعات آزمایشگاهی و آزمایشات حیوانی نشان داده اند که ژل رویال باعث مهار تکثیر سلولی و تحریک آپوپتوز در انواع مختلف سلول های بدخیم می شود. همچنین این مطالعات نشان می دهند که ژل رویال بر انواع کموکاین ها، آنتی اکسیدان ها و فاکتورهای رشد و مولکول های مرتبط با سرطان روده در بیماران مبتلا به تومورهای بدخیم سرطانی، به ویژه در بیمارانی که با داروهای ضد سرطان درمان می شوند، اثر می گذارد.

چرا هنوز خواص ژل رویال را نمی دانید؟

بنابراین، مشاهدات در تحقیقات علمی نشان می دهد که ژل رویال اثرات ضد سرطانی بر رشد تومور در روده دارد و عملکردهای محافظتی را در برابر سمیت های ناشی از دارو به نمایش می گذارد. همچنین نشان داده شده است که برای سرکوب اتفاقات جانبی، حفظ کیفیت زندگی در طول درمان و بهبود پیش آگهی در مدل های حیوانات و بیماران مبتلا به بدخیمی، ژل رویال نقش مهمی را ایفا کرده و برای افراد مفید بوده است.

برای درک مکانیسم های مختلف اثرات مفید ژل رویال برای درمان سرطان روده، آگاهی از تغییرات ناشی از سطح مولکولی توسط ژل رویال در بقای سلولی، التهاب، استرس اکسیداتیو و سایر عوامل مرتبط با سرطان ضروری است. علاوه بر این، اثرات درمانی ترکیبی ژل رویال و سایر داروهای ضد سرطان روده یا ترکیبات طبیعی برای تعیین جهت آینده استراتژی های درمانی مبتنی بر ژل رویال مهم است.

به نظر می رسد تحقیقات داشمندان در سال های آتی به تولید داروهای ضدسرطان روده با استفاده از ژل رویال شود. البته این تحقیقات تنها بر روی سرطان روده نیست؛ اما شواهد حاکی از ان است که اثرات ژل رویال برای درمان سرطان روده بیشتر از بسیاری از انواع سرطان است. با این حال برای نتیجه گیری قطعی به زمان و تحقیقات بیشتری نیاز خواهد بود.

نکته قابل توجه در مورد اثرگذاری ژل رویال برای درمان انواع سرطان به ویژه سرطان روده، مداومت در مصرف است. قطعا باید یک دوره چند ماهه از ژل رویال استفاده کنید تا اثرات آن را بر روی بیماری متوجه شوید. پر در کنار دیگر درمان ها، ژل رویال را نیز قرار داده و به مرور خواص آن را حس کنید. مصرف عسل طبیعی و بره موم نیز در کنار ژل رویال می تواند خواص این ماده برای درمان سرطان روده را بیشتر کند.

بره موم به درمان سرطان روده کمک می کند

نحوه مصرف ژل رویال برای درمان پولیپ روده

برای درمان پولیپ روده در طب سنتی، ژل رویال یک راهکار مناسب است. همانطور که گفته شد تحقیقات علمی معتبری بر روی این اثرگذاری تحقیقات کرده و نتایج شگرفی به دست آورده است. اما سوال اینجاست که برای درمان سرطان روده باید به چه روشی و با چه میزانی از ژل رویال استفاده کنیم؟ آیا ژل رویال به تنهایی کافی است یا عسل درمانی پولیپ روده نیز باید در دستور کار قرار گیرد؟

اولین نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه شود این است که ژل رویال خام خیلی سریع فاسد می شود. کافی است کمی دمای آن از دمای فریزر بالاتر برود تا فاید شود. 

سخن آخر

ژل رویال می تواند به عنوان یک ماده موثر برای درمان انواع سرطان به ویژه درمان سرطان روده بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. البته درمان با ژل رویال نوعی درمان مکمل است که اثرات آن دیر نمایان می شود. برای استفاده از این روش درمانی حتما با پزشک یا طبیب طب سنتی مشورت کنید تا بهترین نتیجه را از این روش درمانی به دست بیاورید.

۷
۰
منبع https://www.researchgate.net/publication/328468112_Anti-Cancer_and_Protective_Effects_of_Royal_Jelly_for_Therapy-Induced_Toxicities_in_Malignancies
۱ دیدگاه
 
ir
Abasi | ۳ سال پیش
سلام .ژل رویال برای سرطان عالیه هر بار که شیمی درمانی می کنم وحشتناک ضعیف میشم و انرژی از دست رفتمو با ژل رویال بدست میارم
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید