۳۵۴۹
۷
۰

دستور ساده درست کردن صابون با موم زنبور عسل

دستور ساده درست کردن صابون با موم زنبور عسل
اگر به سلامتی پوست خود اهمیت می دهید، بهتر است به جای استفاده از صابون های مضر شیمیایی، به سراغ صابون های طبیعی بروید که از گذشته مورد توجه بوده است.

موم زنبور عسل یک محصول طبیعی از زنبور عسل است که خواص متعددی از آن در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه از موم هم در صنعت و هم در طب استفاده می شود. با این حال یکی از خواص شناخته شده موم زنبور عسل، خواص این ماده برای پوست است. به همین علت از موم زنبور عسل برای تولید صابون استفاده می شود.

امروزه بسیاری از دلایل استفاده از موم در تولید صابون خانگی قابل دفاع است. موم زنبور عسل می تواند پوست را نرم نگه دارد. برای جلوگیری از خشک و پوسته پوسته شدن فوق العاده است. موم زنبور عسل همچنین با استفاده از یک پوشش طبیعی، از آسیب پذیر بودن پوست جلوگیری به عمل می آورد. همچنین موم یک ماده ضد باکتری و ضد التهاب بوده و می تواند برای پوست دست و پوست قسمت های مختلف بدن انسان مفید باشد.

از آنجا که موم زنبور عسل از تحریک و حساسیت زایی بسیار کمی برخوردار است، استفاده از آن بی خطر بوده و به افرادی که پوست حساس دارند توصیه می شود. علاوه بر این، موم منافذ پوست را مسدود نمی کند که نوعی اقدام پیشگیرانه است. منافذ مسدود شده پوست باعث به دام افتادن روغن و خاک در پوست شده و این اتفاق باعث التهاب و عفونت می شود.

اگر دوست دارید به دلایل اضافه شدن موم به صابون بیشتر بپردازید، حتما به مطلب کاملی که در این زمینه نوشته ایم، مراجعه کنید.

 

 

موم زنبور عسل، ماده ای مناسب برای ساخت صابون

در این مطلب تلاش شده تا به یکی از روش های ساده تولید صابون خانگی با استفاده از موم، عسل و دیگر مواد طبیعی اشاره کنیم. ممطئنا این رسپی صابون خانگی با موم می تواند برای شما جذاب باشد.

دستور العمل درست کردن صابون موم زنبور عسل

برای درست کردن صابون با موم زنبور عسل نیاز به مواد اولیه و برخی تجهیزات دارید. سپس باید طبق دستور العمل این مواد را با هم ترکیب کرده و صابون را تهیه کنید. البته این تنها یکی از روش های درست کردن صابون با موم زنبور عسل است که در این جا به آن اشاره کرده ایم.

مواد مورد نیاز

115 گرم روغن بادام
170 گرم روغن کانولا
220 گرم روغن نارگیل
200 گرم روغن زیتون
170 گرم روغن سویا
30 گرم موم طبیعی زنبور عسل
120 گرم آب قلیایی (NaOH) 8 درصد
340 گرم آب
2 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه صابون با موم طبیعی

روغن های درون رسپی را تا 65.5 درجه سانتی گراد گرم کنید. وقتی به این دما رسیدند، موم زنبور عسل را اضافه کنید. می توانید موم را رنده کنید، آن را خرد کنید یا اینکه آن را از قبل ذوب کرده و به صورت مایع به روغن ها اضافه نمایید. آب قلیایی را به دمای 46 درجه سانتی گراد رسانده و و آب را به حدود 40 تا 43 درجه سانتی گراد برسانید. حالا این دو را به روغن ها اضافه کنید. در نهایت نیز عسل را اضافه کرده و خوب هم بزنید. مخلوط کردن صحیح مواد صابون از اهمیت بالایی برخوردار است.

سپس صابون را درون ظرف مخصوص بریزید. دقت کنید ارتفاع آن بیشتر از 1 اینچ یا 3 سانتی متر شود. سپس روی آن را بپوشانید. می توانید از پلاستیک حباب دار برای شکل دادن استفاده کنید. همچنین روی ظرف را باید بپوشانید. برای این منظور به هیچ وجه از وسایلی مثل پتو استفاده نکنید. می توانید یک ظرف استیل یا ظرف مخصوص کوکی روی آن بگذارید. سپس باید صبر کنید تا صابون سرد شده و سپس آن را برش بزنید.

چند نکته اساسی در تهیه صابون موم

اگر قبلاً صابون درست نکرده اید، این دستور العمل می تواند با موم زنبور و عسل برای شما کمی سخت باشد. برای جلوگیری از گرم شدن صابون، بیشتر از 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی درون این رسپی نریزید. در این صورت ساخت صابون سخت نخواهد بود.

اگر دوست دارید دستور العمل های دیگر درست کردن صابون در خانه را با استفاده از موم زنبور عسل تطبیق دهید، این امکان وجود دارد. با این حال باید دقت کنید که موم باعث سفت شدن صابون خواهد شد. در نتیجه در مقدار اضافه کردن موم به صابون دقت ویژه ای داشته باشید.

موم زنبور عسل در دمای بسیار بالا ذوب می شود و می تواند اثری کاذب در مخلوط صابون ایجاد کند. در نتیجه تا جای ممکن موم را قبل از اضافه کردن به مخلوط صابون، ذوب کنید.

موم، مرهمی برای مشکلات پوستی

اضافه کردن موم باعث می شود صابون شما سخت تر شده و دوام بیشتری داشته باشد. البته فراموش نکنید که استفاده بیش از حد از آن باعث می شود تا کف صابون تولید شده کمتر شود. در نتیجه زمان بیشتری باید زیر دوش بمانید تا صابون ها را از بدن خود پاک کنید.

نکته دیگری که باید به ان توجه داشته باشید این است که صابون تولید شده با موم زنبور عسل، می تواند برای قسمت های مختلف بدن شما مناسب باشد. حتی می توانید از آن برای شستشوی صورت خود نیز استفاده کنید.با این حال بهتر است در این زمینه ابتدا به صورت امتحانی مقداری از صورت خود را شستشو داده و سپس آن را برای شستشن کل پوست صورت مورد استفاده قرار دهید. هرچند لوسیون های تخصصی طبیعی که در آنها نیز از موم استفاده می شود برای شستشوی صورت مناسب تر هستند.

موم و نقش آن در محافظت از لب

سخن آخر

در این مطلب به صورت خلاصه به یکی از روش های درست کردن صابون خانگی با استفاده از موم زنبور عسل پرداختیم. به نظر می رسد این روش یکی از سادهترین روش های درست کردن صابون با موم زنبور عسل باشد. با این حال در مطالب دیگر مجله عسلنا از روش های دیگری از ساخت صابون صحبت خواهیم کرد.

اگر به سلامتی پوست خود اهمیت می دهید، بهتر است به جای استفاده از صابون های مضر شیمیایی، به سراغ صابون های طبیعی بروید که از گذشته مورد توجه بوده است. شاید ساخت صابون در خانه کار سختی به نظر برسد؛ اما با توجه به خواصی که برای سلامت پوست دارد، حتما ارزشش را خواهد داشت.

اگر شما هم تجربه ای از ساخت صابون با استفاده از موم زنبور عسل داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. ساخت صابون هم لذت بخش و هم کاربردی است؛ می توانیم با هم تجارب خود را به اشتراک بگذاریم.

۷
۰
منبع http://www.soaprecipes101.com/homemade-soap-recipes/beeswax-soap-recipe/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید