۱۸۵۲
۵
۰

گرده گل و کبد؛ دو همکار برای سلامتی انسان

گرده گل و کبد؛ دو همکار برای سلامتی انسان
گرده گل خواص فوق العاده ای برای محافظت از کبد دارد. این خواص گاهی برای انجام ماموریت ها و گاهی برای درمان بیماری های کبد است

تقویت عملکرد سم زدایی کبد یکی از مهمترین کاربردهای گرده زنبور عسل است. گرده گل می تواند اثرات مواد سمی را بر روی کبد به حداقل برساند و به ایستادگی در برابر آنها کمک کند. اگرچه این یکی از مهمترین اثرات گرده گل بر روی کبد است؛ اما خواص فوق العاده دیگری نیز از گرده زنبور عسل برای سلامت کبد وجود دارد. به نظر می رسد آشنایی با خواص گرده برای کبد بتواند سلامت این عضو بسیار حساس در بدن انسان را بیشتر از قبل تامین کند.

کبد یکی از مهمترین ارگان های بدن است که عملکردهای زیادی مانند تصفیه خون و ایجاد صفرا را انجام می دهد. صفرا ماده ای است که به هضم چربی و دفع برخی از مواد کمک می کند. همچنین در فرآوری و اتصال چربی ها به حامل هایی مانند کلسترول، ذخیره قند، کمک به بدن در انتقال انرژی، ساخت پروتئین های مهم مانند آنهایی که در لخته شدن خون و همچنین آلبومین که حمل و نقل مایعات را در خون تنظیم می کند، کمک کننده است. علاوه بر این تاثیر به سزایی در خلاص شدن از مواد سمی به کمک کلیه ها دارد.

گرده گل چیست و چگونه تولید می شود؟

از مهمترین وظایف کبد که می توانیم آن را بالاتر از موارد ذکر شده نیز بداینم، ذخیره مواد معدنی و ویتامین های مهم است که به تجزیه و بازیافت گلبول های قرمز کمک می کند. اگر کبد خیلی خوب عمل نکند یا به نوعی از بیماری آلوده باشد، زندگی شما مطمئناً در معرض خطر است. جالب است که بسیاری از وظایفی که کبد بر عهده دارد، با کمک گرده گل ساده تر انجام می شود. چراکه که گرده گل نیز به نوعی همین کارها را برای بدن انسان انجام می دهد.

 

 

در این مطلب تلاش کرده ایم تا به نکاتی در مورد خواص گرده گل برای کبد و نقش مکملی گرده گل در کنار کبد بپردازیم. با مطالعه این نکات احتمالا به اهمیت گرده گل برای سلامت انسان بیشتر پی خواهید برد و شاید همین حالا به فکر خرید گرده گل بیافتید.

گرده گل چطور با کبد همکاری می کند؟

مشکلات کبدی در اثر شرایط مختلفی از جمله عفونت های ویروسی، تهاجم باکتری ها و تغییرات شیمیایی یا جسمی در بدن ایجاد می شود. شایع ترین علت آسیب کبدی سوء تغذیه است. به خصوص وقتی که سبد غذایی فرد با الکل همراه شود، شرایط کبد بیشتر به هم می ریزد. حتی اگر کبد در مواجهه با مشکلات کبدی بسیار مقاوم باشد، در صورت ادامه دار شدن این مشکلات، قطعا دچار نقص هایی در عملکرد خواهد شد. بیماری های کبدی زیادی وجود دارد که شامل سیروز، طیف گسترده ای از هپاتیت ها، کبد چرب و موارد دیگر است.

گرده گل تولید شده توسط زنبور عسل و کبد در عملکرد با هم ارتباط نزدیکی دارند. گرده گل باعث حفظ و احیای اعضای بدن مانند کبد می شود تا در شرایط کاری برتر قرار داشته باشد. همین ویژگی مهم گرده گل کافی است تا این ماده را یک دوست خوب برای کبد بدانیم.

ما باید از عملکرد مناسب کبد اطمینان داشته باشیم تا بتوانیم به سلامتی خود امیدوار باقی بمانیم. اگر کبد نتواند برخی از وظایف خود را به خوبی انجام دهد، بروز بیماری های مختلف در بدن ما حتمی است.

گرده گل میزان گلبول های قرمز خون را در بدن افزایش می دهد؛ زیرا کبد به تجزیه شدن و بازیافت این سلول های قرمز خون کمک می کند. همچنین این ماده طبیعی تولید شده توسط زنبور عسل دقیقاً مانند فرآیندهای سم زدایی کبد، به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی غنی، می تواند از بدن انسان سم زدایی کند.

کبد مواد چربی که بدن انسان به آنها نیاز ندارد را دفع می کند و این دقیقاً مانند عملکرد لسیتین گرده گل است که سلول های چربی را از بین می برد و بیرون می زند. علاوه بر این، کبد به دلیل هضم مناسب غذاهای ما، صفرا را دفع می کند و این درست مانند عملکرد گرده برای کمک به دستگاه گوارش خواهد بود.

همانطور که مشاهده می کنید، گرده گل و کبد مانند یک تیم در ارائه برخی از خواص برای بدن ما همکاری می کنند. اما این همه چیز نیست. شایع ترین دلیل مشکلات کبدی سوء تغذیه است، بزرگترین ویژگی که در مورد مصرف گرده زنبور عسل وجود دارد این است که این گیاه حاوی تمام مواد مغذی حیاتی بدن ما برای بقا و ماندگاری است. کل سیستم بدن با مصرف گرده گل به صورت منظم می تواند مواد غذایی مورد نیاز مثل ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها، اسیدهای آمینه، پروتئین و حتی نیاز به آنتی هیستامین به منظور برطرف کردن آلرژی یا خواص آنتی اکسیدانی برای پیشگیری از بیماری ها را به خوبی تامین کند.

همه این موارد نشان می دهد که تا چه اندازه گرده گل می تواند برای کمک به عملکرد کبد موثر باشد. در واقع گرده گل ماده ای است که هم به کبد برای عملکرد بهتر کمک می کند و هم می تواند به عنوان یک ماده مکمل در انجام برخی از وظایف کبد به انسان کمک کند. البته این به شرطی است که از گرده گل به صورت منظم و هوشمندانه استفاده شود.

سخن آخر

گرده گل خواص فوق العاده ای برای محافظت از کبد دارد. این خواص گاهی برای انجام ماموریت ها و گاهی برای درمان بیماری های کبد است. بسیاری از بیماری ها مثل کبد چرب با کمک گرده گل قابل درمان هستند. با این حال باید دقت داشته باشید که تا جای ممکن از گرده گلی استفاده کنید که در عملیات خشک شدن آن از حرارت بیش از اندازه استفاده نشود. در این صورت می توانید به خواص این ماده بیشتر امیدوار باشید.

متاسفانه مردم ایران آشنایی کمی با خواص فوق العاده زیاد گرده گل برای سلامتی به ویژه سلامت کبد دارند. ما در مجله عسلنا تلاش می کنیم تا بیشتر خواص گرده گل را معرفی کنیم تا افراد بیشتری از آن استفاده کرده و با داروهای شیمیایی مضر خداحافظی کنند. اگر شما هم تجربه ای از استفاده گرده گل برای درمان بیماری های کبد داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید تا همه از تجربیات هم استفاده کنیم.

۵
۰
منبع https://ezinearticles.com/?Health-Benefits-of-Bee-Pollen-and-the-Liver&id=927127
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید