۷۱۶
۰
۰

چقدر برای مقابله با آلرژی های فصلی آماده اید؟

چقدر برای مقابله با آلرژی های فصلی آماده اید؟
گرده گل یک ماده ضد آلرژی فوق العالده به ویژه برای پیشگیری از حساسیت های فصل بهار است. اگر می خواهید در این فصل به ویژه با وجود کرونا از بروز آلرژی در امان باشید، بهتر است به صورت منظم و هوشمندانه از گرده گل استفاده کنید.

فصل بهار که می رسد حساسیت های فصلی بیشتر از گذشته خود را نشان می دهند. در این فصل آلرژی های مختلف به سراغ افرادی می آیند که سیستم بدنی ضعیف و حساسی داشته ولی می توانند در برابر حمله های آلرژیک مقاومت کنند. در شرایط فعلی هم که کرونا به عنوان یکی از بیماری های ویروسی بسیار خطرناک تمامی افراد دنیا را در معرض خطر ابتلا قرار داده، ابتلا به بیماری های آلرژیک به دلیل علائم مشابهی که با برخی علائم کرونا دارد، بسیار استرس زا خواهد بود. به همین علت بهتر است به جای اینکه به فکر درمان آلرژی در زمان ایجاد آن باشیم، از راه های مختلف به عنوان راهکارهایی برای پیشگیری از آلرژی و حساسیت فصلی استفاده کنیم.

راهکارهای شیمیایی زیادی برای این منظور وجود دارد. می توانید از انواع آنتی هیستامین ها استفاده کنید تا از بروز آلرژی در بدنتان پیشگیری به عمل آورید. اگر به مصرف مواد طبیعی علاقه مند نیستید و مشکلی با عوارض جانبی این داروهای شیمیایی ندارید، می توانید از این داروها استفاده کنید. قطعاً در شرایط فعلی نداشتن آلرژی و حساسیت فصلی بسیار مهم است. پس توصیه ما این است که اگر نمی خواهید از مواد طبیعی استفاده کنید حداقل داروهای شیمیایی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود و همچنین مبارزه با حساسیت های فصلی مصرف کنید.

اما آنچه که مشخص است داروهای شیمیایی عوارض جانبی زیادی برای بدن ما به همراه دارند. به همین علت بهتر است برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از آلرژی های فصلی به جای اینکه به سراغ این نوع داروها برویم، از مواد طبیعی ضد آلرژی استفاده کنیم. مواد طبیعی، نه تنها عارضه ای برای بدن انسان به همراه ندارد بلکه می تواند در کنار پیشگیری از حساسیت فصلی، از بروز بیماری های مختلف دیگر نیز جلوگیری به عمل آورند.

در این مطلب تلاش کرده ایم یکی از بهترین مواد طبیعی که زنبور عسل آن را تولید می کند و برای آلرژی مفید است، یعنی گرد گل را مورد بررسی قرار دهیم. شاید بد نباشد همین حالا مصرف گرده گل را شروع کنید تا دچار آلرژی های فصلی نشوید. اما قبل از اینکه شروع به مصرف گرده گل کنید، بهتر است اطلاعات خود را در مورد این ماده ضد حساسیت طبیعی بالا ببرید.

 

 

چرا گرده گل از حساسیت فصلی در بهار جلوگیری می کند؟

گرد گل ماده ای طبیعی است که توسط زنبور عسل تولید می شود. این ماده در واقع مخلوطی از گرده گل های مختلف به همراه میزان کمی از عسل و آنزیم های بدن زنبور عسل است. این یعنی شما وقتی قرار است یک قاشق از گرده گل را مصرف کنید، میزان قابل توجهی گرده های گل که باعث ایجاد حساسیت می شوند را به بدن خود وارد کرده و سیستم دفاعی بدن را فعال می کنید. با توجه به اینکه این گرده ها باعث ایجاد حساسیت خاصی نمی شوند، تنها سیستم ایمنی بدن را فعال می کنند و مشکلی برای بدن افراد ایجاد نمی شود. در نتیجه اگر در فصل بهار با حساسیت فصلی مواجه شوید که عموماً ناشی از گرده افشانی گل ها و گیاهان است، احتمال بروز آلرژی در شما کاهش پیدا خواهد کرد.

بسته ویژه عسلنا برای درمان آلرژی و حساسیت فصلی:

در واقع شما با مصرف گرده گل نوعی واکسن طبیعی برای آلرژی مصرف کرده اید. گرده های ضعیف شده گل ها را به درون بدن خود وارد می کنید تا سیستم ایمنی بدن شما برای مقابله با چنین حساسیت هایی بیشتر آماده شود. این در واقع نوعی مانور ایمنی برای بالابردن سطح هشدار سلول های ایمنی بدن شماست.

به همین علت است که عموماً توصیه می شود از گرده گل تولید شده در اطراف محل زندگی خود استفاده کنید. حتی اگر نمی توانید گرده گل را از زنبورداران اطراف محل زندگی خود تهیه نمایید، بهتر است گرده گل ایرانی تهیه کنید. چراکه هرچه این گرده ها از پوشش گیاهی نزدیک به منطقه شما تهیه شده باشند، احتمالاً واکسن بهتری برای جلوگیری از حساسیت های فصلی خواهند بود.

علت دیگر اثر گذاری گرده گل، این است که یکی از مهم ترین ترکیبات درون این ماده، ترکیباتی با خاصیت آنتی هیستامین است. در واقع این گرده ها می توانند در نقش یک قرص آنتی هیستامین نیز عمل کنند. چرا که در درون خود چنین ترکیباتی را جای داده اند. به راحتی می توانیم به جای قرص های آنتی هیستامین یا داروهایی که در آنها مواد ضد حساسیت به کار رفته، از گرده گل که ضرری برای بدن ندارد استفاده کنیم.

چطور برای جلوگیری از حساسیت فصلی از گرده گل استفاده کنیم؟

برای استفاده از گرده گل به منظور مبارزه با حساسیت های فصلی به ویژه در فصل بهار، بهتر است از ترکیب گرده گل با عسل طبیعی استفاده کنید. عسل می تواند خواص آنتی اکسیدانی برای بدن به همراه داشته باشد. علاوه بر این عسل طبیعی مرغوب، خود نوعی ماده ضد آلرژیک است؛ در نتیجه با اضافه کردن عسل طبیعتی به گرده گل، معجونی ضد آلرژیک خواهیم داشت. توجه داشته باشید که برخی عسل های تک گل، خواص ضد آلرژیک بیشتری دارند که می توانند برای این منظور، انتخاب بهتری محسوب شوند.

به طور کلی عسل، گرده گل و حتی بره موم از جمله محصولات زنبور عسل هستند که می تواند برای درمان آلرژی مفید باشند. می توانید شربت عسل به همراه گرده گل و مقداری پودر بره موم فرآوری شده را با یکدیگر مخلوط کرده و روزانه آن را میل کنید. در این صورت علاوه بر جلوگیری از بروز حساسیت فصلی در بهار، به توانید به خواص دیگر این معجون مثل برطرف شدن التهاب های درون بدن یا کسب انرژی فوق العاده نیز برسید.

سخن آخر

گرده گل یک ماده ضد آلرژی فوق العالده به ویژه برای پیشگیری از حساسیت های فصل بهار است. اگر می خواهید در این فصل به ویژه با وجود کرونا از بروز آلرژی در امان باشید، بهتر است به صورت منظم و هوشمندانه از گرده گل استفاده کنید. اضافه شدن دیگر مواد طبیعی مثل عسل طبیعی و بره موم نیز می تواند به بهبود عملکرد گرده گل کمک کند و احتمال بروز آلرژی را کاهش دهد. مطمئن باشید به کمک این مواد طبیعی، دیگر نیازی به استفاده از داروهای شیمیایی نخواهید داشت.

۰
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید