۱۱۶۱
۰
۰

گرده گل؛ یک واکسن طبیعی برای آلرژی

گرده گل؛ یک واکسن طبیعی برای آلرژی

آلرژی ها از بدترین شرایطی است که به ویژه در فصولی از سال دامن گیر برخی از افراد می شود. به طور کلی برخی از افراد حساسیت بیشتری نسبت به آلرژی ها از خود نشان می دهند. برخی دیگر اما نسبت به آلرژی مقاوم تر هستند و کمتر پیش می آید که آن ها را دستمال به دست برای پاک کردن اشک چشم یا آب بینی ببینیم.

آلرژی، به ویژه اگر از نوع آلرژی فصلی باشد که به آبریزش بینی و اشک ناخودآگاه منجر می شود، آرامش فرد را به هم می زند. به همین علت است که هم پیشگیری از بروز آلرژی و هم درمان آن از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. داروهای زیادی نیز برای درمان یا جلوگیری از بروز آلرژی وجود دارد. با این حال بسیاری از این داروها اثرگذاری مناسب را ندشته یا مضراتی را برای بدن انسان به همراه دارند. از این رو برای مبارزه با آلرژی باید دقت بیشتری برای انتخاب مواد مصرفی به کار ببندید.

یکی از مواد ضدآلرژی طبیعی گرده گل است. گرده گل می تواند به عنوان یک ماده برطرف کننده و پیشگیری کننده از آلرژی مورد استفاده قرار گیرد. البته نوع و روش مصرف گرده گل نیز در این زمینه بسیار اهمیت دارد. در بسیاری از موارد حتی ممکن است استفاده بیش از اندازه گرده گل، خود عاملی برای بروز آلرژی باشد.

در این مطلب قصد داریم به تاثیرگذاری گرده گل به ویژه در جایگاه یک واکسن ضدآلرژی که وظیفه پیشگیری از بروز آلرژی را دارد صحبت کنیم. البته نباید فراموش کرد که استفاده از گرده گل برای برطرف کردن آلرژی حتما به مشورت با پزشک یا طبیب طب سنتی خواهد داشت. با این حال مطالب زیر نیز می تواند برای شما مفید باشد.

 

 

چرا گرده گل یک ماده ضد آلرژی است؟

این موضوع از چند جنبه قابل بررسی است. در واقع گرده گل به دلایل مختلفی می تواند به عنوان یک ماده ضد آلرژیک شناخته شود. البته این موضوع کاملا وابسته به این است که نوع آلرژی چیست و چه تاثیراتی بر روی فرد دارد.

وجود گرده های درختان و گل ها

اولین عاملی که باعث می شود گرده گل به عنوان یک ماده ضد آلرژی شناخته شود، وجود گرده های گل در این ماده است. همانطور که می دانید عامل بسیاری از انواع آلرژی های فصلی، گرده افشانی گل ها و درختان در طبیعت است. به همین علت اکثر حساسیت های فصلی در بهار اتفاق می افتد. گرده گل نیز از همین گرده های درختان و گل ها و پس از ترکیب با برخی آنزیم ها و کمی عسل و بره موم درست شده است.

با مصرف گرده گل، درمان حساسیت فصلی را ساده تر کنید

وقتی شما گرده گل مصرف می کنید، گویی مقدار زیادی گرده گل که خود عامل حساسیت است را وارد بدنتان می کنید. تفاوت اینجاست که اولا این گرده ها با آنزیم های زنبور عسل و برخی مواد دیگر ترکیب شده و ثانیا دیگر حالت قبلی خود که به صورت دانه های ریز بوده را از دست داده است. در نتیجه مصرف خوراکی گرده گل یک هشدار برای سیستم ایمنی بدن شماست تا در برابر این گرده ها واکنش نشان دهد. به همین سادگی شما میزانی از گرده گل با اثردهی پایین را وارد بدن خود کرده اید. این دقیقا همان کاری است که یک واکسن برای شما انجام می دهد.

اگر گرده گل را به صورت منظم مصرف کنید، سیستم ایمنی بدن شما در حالت آماده باش برای مقابله با آلرژی ها قرار می گیرد. در نتیجه در صورت قرارگیری در شرایط ایجاد آلرژی فصلی احتمالا واکنش مناسبی از سیستم ایمنی بدنتان مشاهده می کنید.

کوئرستین، یک آنتی هیستامین طبیعی

یکی از مهمترین دلایلی که از گرده گل به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی یاد می شود، وجود ماده ای به نام کوئرستین در درون گرده گل است. کوئرستین یک رنگدانه گیاهی است که در بسیاری از مواد گیاهی دیگر نیز وجود دارد. با این حال گرده گل میزان قابل توجهی از این ماده را در خود جای داده است.

چرا از گرده گل برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنیم؟

تحقیقات اولیه نشان داده که کوئرستین حتی عملکردی بسیار قوی تر از آنتی هیستامین های موجود در بازار دارد. علاوه بر این، ماده کوئرستین و کل مواد گرده گل به هیچ وجه خواب آلودگی نمی آورند. این در حالی است که مواد ضد حساسیت و آنتی هیستامین های معمول، به شدت خواب آور هستند.

در نتیجه مصرف گرده گل در دوز مشخص می تواند باعث جلوگیری از انواع حساسیت ها شود. این حساسیت ها شامل حساسیت های فصلی یا دیگر آلرژی ها مثل حساسیت های ایجاد شده روی پوست و... خواهد بود. البته باید از گرده گل به روش صحیح استفاده کنید.

چطور گرده گل مصرف کنیم؟

روش های متعددی برای مصرف گرده گل وجود دارد. با این حال بهترین روش برای مصرف گرده گل، استفاده از این ماده به صورت خوراکی است. البته برای درمان برخی حساسیت ها مثل آلرژی های پوستی، می توان از گرده گل به صورت موضعی نیز استفاده کرد.

برای مصرف خوراکی گرده گل بهتر است ابتدا برنامه ریزی کنید. مصرف یکباره میزان زیاد گرده گل نه تنها رفع کننده آلرژی نیست؛ بلکه می تواند خود عاملی برای ایجاد آلرژی به شمار رود. به همین علت تا جای ممکن از مصرف بی برنامه گرده گل بپرهیزید.

6 روش مصرف گرده گل برای استفاده از خواص این ماده شفابخش

به نظر می رسد بهترین روش مصرف، اضافه کردن گرده گل به شربت عسل و نوشیدن این ترکیب باشد. با این حال می توانید گرده گل را به سالاد اضافه کنید یا اصلا آشپزی با گرده گل را امتحان کنید. این کار مصرف گرده گل را ساده تر کرده و طعم خاص آن را محو می کند.

سخن آخر

یافته های علمی نشان می دهد که گرده گل به دلایل مختلفی می تواند به عنوان یک ماده ضد آلرژی شناخته شده و برای پیشگیری و درمان آلرژی مورد استفاده قرار گیرد. البته نوع و میزان مصرف گرده گل بسیار مهم است. چراکه مصرف کم آن هیچ سودی برای شما ندارد و مصرف بیش از اندازه آن نیز ممکن است خود عاملی برای ایجاد آلرژی باشد.

اگر اصولا زیاد با حساسیت های فصلی و آلرژی های مختلف دست و پنجه نرم می کنید، گرده گل یک واکسن طبیعی برای شماست. البته بهتر است برای استفاده از این ماده طبیعی حتما با پزشک یا طبیب طب سنتی مشورت های لازم را به عمل آورید. در این صورت با خیال راحتی می توانید به مبارزه با آلرژی بپردازید.

۰
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید