۱۵۹۰
۶
۲

عسل بخورید، لاغر شوید

عسل بخورید، لاغر شوید

عسل طبیعی یکی از بهترین مواد طبیعی برای لاغری است. برخی از عسل به عنوان ماده ای مناسب برای اضافه شدن به رژیم غذایی لاغری نام می برند؛ اما واقعیت این است که عسل طبیعی به تنهایی می تواند به عنوان یک ماده لاغرکننده مورد استفاده قرار گیرد. این یعنی عسل، تنها به عنوان تامین کننده مواد معدنی بدن در دوران رژیم غذایی اهمیت ندارد؛ بلکه این ماده به خاطر خواص درونی خود برای لاغری است که بیشتر مورد توجه اطبا قرار گرفته است.

اگر دیدگاه خود را نسبت به خواص عسل برای لاغری اصلاح کنیم، متوجه خواهیم شد که لاغر شدن آنقدرها هم سخت نیست. می شود با داشتن یک رژیم غذایی متعادل، با فعالیت بدنی نسبتا مناسب و در کنار این موارد مصرف عسل طبیعی، لاغری را به خودمان هدیه کنیم.

به صورت خلاصه مطالب مطرح شده در این مقاله را در ویدئو کوتاه زیر ببینید:

 

 

در این مطلب تلاش کرده ایم تا بگوییم که برای لاغری شدن تنها راه، نخوردن نیست! گاهی اوقات با خوردن برخی مواد طبیعی نیز می توان به سمت لاغری پیش رفت. یکی از این مواد طبیعی عسل است. اینکه عسل چرا برای لاغری مفید است را در ادامه با هم مرور می کنیم

افزایش سوخت و ساز بدن با عسل طبیعی

عسل طبیعی سوخت و ساز بدن را به شدت افزایش می دهد. این مهمترین دلیلی است که باعث شده تا زا عسل به عنوان یک ماده طبیعی لاغر کننده و ضد چاقی یاد شود. مصرف روزانه و منظم عسل طبیعی کمک می کند تا این ماده برای درمان چاقی معجزه کند. در این صورت شما نیازی به تحرک بسیار زیاد هم نخواهید داشت. عسل با افزایش سوخت و ساز بدن، کمبود تحرک شما را نیز جبران می کند.

برا اینکه عسل طبیعی بتواند به افزایش سوخت و ساز در بدن شما منجر شود، باید از این ماده به صورت منظم استفاده کنید. یک برنامه ریزی دقیق برای لاغری با عسل طبیعی مهیا کنید و بر طبق آن روزانه از عسل استفاده نمایید. البته ممکن است برای اینکه به نتیجه برسید مدت زمانی طول بکشد؛ اما مطمئن باشید عسل می تواند با افزایش سطح سوخت و ساز بدن شما، آرزوی لاغری تان را برآورده کند.

عسل در خواب هم لاغرتان می کند!

برخی افراد این جمله که در خواب لاغر شوید را جدی نمی گیرند. متاسفانه تبلیغات نامناسب لاغری با استفاده از برخی مواد طبیعی یا شیمیایی باعث شده تا این جمله به عنوان یک ترفند تبلیغاتی شناخته شود. این در حالی است که عسل طبیعی واقعا می تواند در خواب شما را لاغر کند.

کافی است قبل از خواب، یک قاشق مرباخوری عسل طبیعی میل کرده و بالافاصله بخوابید. می توانید به جای خوردن عسل تنها، شربت عسل میل نمایید تا طعم و مزه بهتری داشته باشد. اگر این کار را به صورت منظم و هر شب انجام دهید، در کمتر از یک ماه شاهد تغییراتی در وزن خود خواهید بود.

علت این است که متابولیسم بدن انسان به گونه ای است که با مصرف عسل قبل از خواب، فعالیت های بدن را به گونه ای تنظیم می کند که برای هضم عسل فعال شوند. این موضوع کمک می کند تا عسل طبیعی به راحتی در مدت زمان چند هفته، فرد را به سمت لاغری پیش ببرد. البته این به شرطی است که مراعات غذایی و نخوردن مواد چاق کننده را در دستور کار خود قرار دهید.

عسل مانعی برای هدر رفتن مواد مفید بدن

شاید برایتان جالب باشد که یکی از دلایل چاقی، انرژی های اضافه ای است که در بدن صرف می شود. این انرژی های اضافه باعث گرسنگی به ویژه هوس های نابجا شده و فرد را مجبور به خوردن بیشتر می کند. یکی از موارد مهمی که باعث هدررفتن انرژی بدن می شود، مصرف شکر است. با مصرف شکر و قند، به جای اینکه بدن روال عادی خود را طی کند، انرژی خود را صرف سوزاندن قندها می نماید. به همین علت گرسنگی کاذب بیشتر ایجاد می شود.

عسل با حذف شکر و قند، این مشکل بزرگ را از سبک زندگی افراد برطرف می کند. در این صورت افراد به خوردن مواد غذایی مختلف نیاز نخواهند داشت و روند لاغری به خوبی طی می شود. در واقع می توان گفت که حذف شکر و قند توسط عسل طبیعی، خود عاملی برای لاغری محسوب می شود. این یک موضوع مهم است که باید به صورت مداوم رعایت شود. حتی در مهمانی ها هم تا جای ممکن نباید مواد قندی مثل شیرینی، کیک و... مصرف کنید تا این رو.ند حفظ شود.

تامین مواد مورد نیاز بدن با مصرف عسل طبیعی

عسل طبیعی در رژیم غذایی لاغری قرار می گیرد تا حذف شدن برخی مواد طبیعی دیگر را جبران کند. اما واقعیت این است که علاوه بر اینکه عسل می تواند در این زمینه نیز به افرادی که از رژیم هالی لاغری استفاده می کنند، کمک کند، این ماده با تامین مواد معدنی، املاح و ویتامین ها، از گرسنگی کاذب در افراد چاق جلوگیری به عمل می آورد.

یکی از بزرگترین مشکلات افراد چاق، این است که به شدت ولع خوردن دارند. علت این است که چربی های اضافه موجود در بدن این افراد، بسیاری از مواد طبیعی بدن را صرف خود می کنند و همین موضوع باعث گرسنگی زودهنگام، کاذب یا بیش از اندازه فرد می شود. پرخوری در چنین مواقعی امری اجتناب ناپذیر است و همین موضوع منجر به چاقی مفرط در افراد می شود.

عسل با تامین مواد مورد نیاز بدن، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می کند. این ویژگی عسل طبیعی یکی از مهمترین دلایل استفاده از عسل برای لاغری است. البته این موضوع را فراموش نکنید که تنها عسل های طبیعی این ویژگی را دارند. در نتیجه دلخوش به خواص عسل های مصنوعی و تقلبی برای درمان چاقی و رسیدن به لاغری نباشید.

سخن آخر

عسل برای لاغری معجزه می کند. کافی است به جای گرفتن رژیم های لاغری سخت و آزار دهنده، عسل مصرف کنید. خوردن عسل طبیعی در مدت زمان کوتاهی اثرات فوق العاده ای برای لاغری بر روی شما خواهد داشت. البته به شرطی که نظم را فراموش نکنید و مداومت در مصرف را حفظ کنید.

اگر تجربه ای از درمان چافی با عسل طبیعی داشته اید، حتما از طریق نظرات همین پست با ما در میان بگذارید.

۶
۱
۲ دیدگاه
 
ir
اسکندری | ۳ سال پیش
سلام خیلی مطالبتون جالب بود چون من همیشه فک میکردم عسل چاق کنندست و چون اضافه وزن داشتم از مصرف عسل نگران بودم حالا اینجوری خیالم راحتتره
۰
۰
 
 
ir
سمیه | ۳ سال پیش
مرسی مطلب خیلی جامع و خوبی بود در مورد لاغری با عسل. میشه بفرمایید از بین عسلایی که ماله یه گیاه هست کدوم بهتره برای لاغری
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید