۱۱۳۳
۲
۰

چطور از گرده گل برای کاهش استرس استفاده کنیم

چطور از گرده گل برای کاهش استرس استفاده کنیم
برای کاهش استرس استفاده از گرده گل معجزه می کند؛ اما اینکه چطور از گرده گل برای درمان استرس استفاده کنید، موضوع مهمی است.

استرس یکی از مشکلاتی است که کم و بیش همه ما تجربه دست و پنجه نرم کردن با آن را داریم. شرایط استرس زا باعث می شود که نتوانیم بر اضطراب ناشی از این شرایط غلبه کرده و در نتیجه استرس به سراغ ما می آید. متاسفانه استرس نه تنها مشکل ایجاد شده ما را برطرف نمی کند، بلکه بر مشکلات ما نیز افزوده و باعث می شود که نتوانیم راه حل مناسب را برای حل مشکل خود پیدا کنیم. به همین علت است که کاهش استرس یا درمان استرس به صورت آنی اهمیت زیادی دارد.

البته به طور کلی باید بتوانیم درمان استرس را به طور قطعی انجام دهیم. اگر مغز قوی داشته باشیم و البته برخی رفتارهای هوشمندانه را نیز فرا بگیریم، می توانیم در مواقع حساس و اضطراب زا نیز آرامش خود را حفظ کرده و درگیر استرس نشویم. با این حال هم درمان استرس به صورت بلندمدت و هم کاهش استرس به صورت آنی اهمیت بسیار بالایی دارد.

همان طور که می دانید گرده گل یکی از مواد طبیعی است که می تواند به کاهش استرس کمک کند. گرده گل به دلایل مختلفی می تواند بر روی استرس اثر بگذارد و به همین دلیل کمک می کند تا استرس شما هم به صورت آنی در یک مقطع کوتاه کاهش پیدا کند و هم به صورت بلندمدت با مصرف مداوم گرده گل درمان شود. درمان استرس یعنی دیگر کمتر در شرایط استرس زا، دچار اضطراب و نگرانی شویم و بتوانیم کنترل شرایط را بهتر در دست بگیریم.

برخی از دلایل اینکه گرده گل برای کاهش استرس مفید است عبارتند از:

 

 

  • تقویت مغز با کمک گرده گل
  • افزایش سطح انرژی با مصرف گرده گل
  • برطرف کردن مشکلات تغذیه با مصرف مداوم گرده گل
  • افزایش تمرکز
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • و...

در مطلبی مجزا در مجله عسلنا به توضیح هر کدام از این موارد پرداخته ایم که می توانید از طریق لینک زیر به آن دسترسی داشته باشید

در این مطلب قصد داریم تا با ارائه روش مصرف گرده گل برای کاهش استرس، فاز عملیاتی استفاده از این ماده طبیعی را شروع کنیم. وقتی شما مطمئن باشید که گرده گل می تواند به کاهش استرس هم در درازمدت و هم در کوتاه مدت کمک کند، می توانید از این ماده به صورت هوشمندانه تر برای درمان استرس خود استفاده کنید. اما اینکه چطور و چگونه می توان از گرده گل برای این موضوع استفاده کرد را در این مطلب با هم مرور می کنیم

شربت عسل و گرده گل بهترین معجون برای کاهش استرس

یکی از بهترین مواد طبیعی که به کاهش اضطراب و استرس کمک می کند، عسل طبیعی است. عسل به خودی خود و به تنهایی می تواند به عنوان یک ماده طبیعی موثر برای برطرف کردن استرس به صورت آنی و درمان استرس در بلند مدت مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، عسل طبیعی می تواند در نقش مکمل به گرده گل اضافه شود تا یک معجون فوق العاده برای کاهش استرس درست کند.

کافی است گرده گل را به شربت عسل اضافه کنید تا این معجون خوشمزه و البته کاربردی را تهیه نمایید. مطمئن باشید که شربت عسل و گرده گل یکی از بهترین نوشیدنی های انرژی زا است که می تواند در کنار افزایش سطح انرژی شما به کاهش استرس هم به صورت آنی و هم در دراز مدت کمک کند.

برای اینکه از شر استرس به صورت بلندمدت خلاص شوید، می توانید شربت عسل و گرده گل را هر روز در وعده صبحانه میل کنید. در این صورت هم روز پر انرژی خواهید داشت و می توانید با انجام کارهای مختلف خود از استرس خود کم کنید و هم به طور کلی این معجون می تواند میزان اضطراب شما را کاهش دهد.

استفاده از گرده گل در سالاد و دسر

اگر قصد دارید تا با استرس خود مبارزه کنید و آن را بدون مصرف داروهای شیمیایی مضر شکست دهید، باید بتوانید از مواد طبیعی مثل گرده گل به صورت هوشمندانه تر استفاده کنید. برای مثال اضافه کردن گرده گل به سالاد یا اضافه کردن این ماده طبیعی به انواع دسر می تواند گزینه خوبی باشد تا هم لذت بهتری از غذای خود ببرید و هم تنوع بیشتری به مصرف گرده گل برای کاهش استرس داده باشید.

مطمئن باشید که این نوع مصرف گرده گل می تواند هم باعث افزایش سلامتی شما شود و هم به مشکل اصلی شما یعنی استرس خاتمه دهد. البته به شرطی که استفاده از گرده گل را روتین کرده و به صورت روزانه از آن استفاده نمایید.

گرده گل را به صورت پودر شده و در ترکیب با مغزیجات مصرف کنید

یکی از روش های مصرف گرده گل برای کاهش استرس و افزایش سطح انرژی که می تواند برای درمان انواع بیماری های مختلف نیز مورد استفاده قرار گیرد، پودر کردن گرده گل و اضافه کردن آن به دیگر مواد پرخاصیت است. برای مثال شما می توانید گرده گل را پودر کرده و با پودر تعدادی از مغزهای مفید مثل پسته، بادام، بادام هندی، گردو و... مخلوط کنید.

مخلوط پودر همه این مغزیجات در کنار گرده گل باعث از بین رفتن کمبود های مختلف در بدن شما شده و همین موضوع کمک می کند تا روند درمان استرس شما به بهترین شکل ممکن انجام شود. این معجون طبیعی برای کاهش استرس، می تواند اثرات چشمگیری برای تقویت مغز و تقویت قوای جسمی شما رنیز داشته باشد.

برای درست کردن چنین معجونی می توانید به نسبت دلخواه و با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، مغزیجات را تهیه کنید. برای مثال می توانید میزان پسته آن را کمتر در نظر بگیرید تا قیمت تمام شده این معجون خوشمزه خانگی کمتر شود. سخت نگیرید تا یک معجون عالی برای درمان استرس داشته باشید.

سخن آخر

برای کاهش استرس استفاده از گرده گل معجزه می کند؛ اما اینکه چطور از گرده گل برای درمان استرس استفاده کنید، موضوع مهمی است. چند روش ساده اما کاربردی را در این مطلب با هم مرور کردیم اما استفاده از گرده گل هیچ محدودیتی ندارد. سعی کنید از روش های مختلف برای استفاده از گرده گل استفاده کنید تا به صورت مداوم آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

۲
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید