۲۵۳۶
۳
۰

چطور ایده های جذاب برای درست کردن شمع در خانه پیدا کنم؟

چطور ایده های جذاب برای درست کردن شمع در خانه پیدا کنم؟
امروزه پیدا کردن ایده برای شمع سازی در خانه کار چندان سختی نیست. استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف می تواند ایده های نابی را در اختیار شما قرار دهد.

شمع سازی یکی از جذاب ترین و البته کاربردی ترین هنرهایی است که در دهه های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. شاید زمانی در گذشته شمع یک وسیله کاملا گاربردی برای روشن کردن فضا یا انتقال آتش بوده است؛ اما امروزه شمع بیشتر جنبه تزئینی دارد. البته نمی توانیم کاربرد آن را در زمانی که برق قطع می شود هم نادیده بگیریم.

به دلیل اینکه شمع به عنوان یک وسیله تزئینی و حتی لوکس شناخته می شود، امروزه شمع سازی نوعی هنر به حساب می آید. البته شمع سازی به صورت کارخانه ای برای مصارف غیر تزئینی نیز وجود دارد اما شمع سازی در خانه یا در کارگاه های تخصصی، به عنوان یک هنر پذیرفته شده است.

در سال های اخیر حتی کلاس های زیادی برای درست کردن شمع در خانه در فرهنگسراهای کل کشور برگزار شده و بسیاری از بانوان این مهارت را فراگرفته اند. خوشبختانه می توانیم بگوییم که شمع سازی خانگی نوعی از مشاغل خانگی محسوب می شود. یعنی اگر بتوانید بر اساس آن کسب و کاری را راه اندازی کرده و بازار فروش مناسبی پیدا کنید، می توانید حتی برای درست کردن شمع افرادی را استخدام کرده و خود یا دیگران را بیمه کنید.

دو نکته مهم برای شمع سازی در خانه وجود دارد. اول از همه کیفیت مواد به کار رفته در دست کردن شمع است و دوم سلیقه ای که برای طراحی و دیزاین شمع خرج می کنید. هر دو این پارامترها عواملی هستند که می توانند فروش شمع های شما را تضمین کنند. حتی اگر قصد فروش شمع را هم نداشته باشید، این دو پارامتر به درست کردن شمع باکیفیت زیبا برای خودتان هم مهم است.

 

 

همانطور که می دانید بهترین ماده اولیه برای درست کردن شمع، موم زنبور عسل است. تقریبا می توانیم بگوییم که استفاده از دیگر مواد مثل پارافین برای شمع سازی خانگی کار اشتباهی است. اگر برای وقت و هنر خود ارزش قائل هستید، بهتر است به جای استفاده از پارافین که سوختن آن ضررهای زیادی هم دارد، از موم عسل استفاده کنید. با این حال در این مطلب نمی خواهیم به این موضوع بپردازیم.

در این مطلب تلاش شده تا به نکاتی برای گرفتن ایده برای شمع سازی جذاب و شیک پرداخته شود. این نکات می تواند به شما برای درست کردن شمع در خانه کمک کند. اگر علاقه مند به شمع سازی در خانه هستید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید

روش های پیدا کردن ایده برای شمع سازی در خانه

وقتی شمع سازی را بلد باشید، تنها نیزا شما بعد از خرید مواد اولیه، نحوه دیزاین شمع است. استفاده از قالب های مختلف یا روش های گوناگون برای درست کردن شمع، می تواند گزینه خوبی باشد. با این حال به طور کلی پیدا کردن ایده برای درست کردن شمع یا اجرا کردن ایده هایی که در ذهن دارید، نیاز به تجربه و مهارت دارد. با هم مرور می کنیم که چطور می توانیم ایده پیدا کنیم.

ایده های دیگران را ببینید

دقت کنید! قرار نیست کپی کنیم؛ اما قرار است با رصد ایده هایی که دیگران دارند، خودمان ایده بسازیم. در واقع دیدن و تماشای انواع شمع موم ساخته شده در دنیا به ما کمک می کند تا خیلی راحت تر ایده هایی بسیار جذاب تر از آنچه دیده ایم را برای ساخت شمع در خانه بدهیم. شاید در گذشته دیدن ایده های شمع سازی در خانه کار ساده ای نبود؛ اما امروزه به لطف گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی به راحتی می توانیم ایده های فوق العاده عالی برای شمع سازی بیابیم.

برای این منظور یک پیج اینستاگرام یا اکانت پینترست بسازید و فقط افراد و کارخانه هایی که شمع درست می کنند را دنبال کنید. به همین راحتی روزانه صدها ایده شمع سازی در خانه را می توانید ببینید و از آنها الگوبرداری کنید. دنبال کردن صفحات برتر در این زمینه به شما کمک می کند تا خیلی زود به ایده های ناب مربوط به خودتان برسید.

آموزش های آنلاین را دنبال کنید

شاید شما تجربه زیادی برای درست کردن شمع داشته باشید؛ اما همیشه نکاتی هست که ندانید و نیاز به دریافت آموزش باشد. در نتیجه سعی کنید از دیدن روزانه آموزش های شمع سازی در خانه غافل نشوید. علاوه بر پلتفرم هایی که در بالا به آن اشاره کردیم، یوتیوب و آپارات هم گزینه های خوبی برای تماشای ویدئوهای آموزش شمع سازی هستند. در این ویدئوها هم آموزش می بینید و هم روش اجرای ایده های مختلف را یاد می گیرید. شک نکنید که این ویدئوها در پیشرفت شمع سازی شما معجزه می کنند؛ پس آن ها را دست کم نگیرید.

ایده ها را روی کاغذ بیاورید

برای اینکه بتوانید ایده های ذهنی خود را برای درست کردن شمع موم یا هر نوع شمع دیگری پیاده سازی کنید، بهتر است آن ها را روی کاغذ بیاورید. در این صورت ایده های بهتری به ذهنتان می رسد و ایرادات طرح ذهنی شما نیز برطرف می شود. هیچ وقت بدون اینکه ایده ذهنی خود را روی کاغذ پیاده سازی کنید، آن را برای اجرا آماده نکنید. در این صورت احتمال هدر رفتن وقت و هزینه زیاد خواهد بود.

آیا هر ایده شمع سازی قابل اجراست؟

شاید شما هم از جمله افرادی هستید که ایده های فراواین در ذهن خود دارید و حتی روی کاغذ هم آورده اید؛ اما نمی توانید این ایده ها را اجرا کنید. احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که اصلا هر ایده ای قابل اجرا است یا نه؟

به طور کلی بیشتر ایده ها قابل اجرا هستند؛ اما ممکن است شما اطلاعات کافی برای اجرایی کردن آن را نداشته باشید. این یعنی شما به آموزش بیشتر نیاز دارید. برای این منظور بهتر است شمع سازی خود را با ساخت شمع هایی که آموزش دارند، توسعه دهید. در این صورت کم کم توانایی ساخت هر نوع شمعی که در ذهنتان پرورده اید و روی کاغذ اورده اید را خواهید داشت.

سخن آخر

امروزه پیدا کردن ایده برای شمع سازی در خانه کار چندان سختی نیست. استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف می تواند ایده های نابی را در اختیار شما قرار دهد. پس بهتر است بدون معطلی شروع به دیدن ایده ها کنید و با نکاتی که گفته شد، به افزایش توانمندی خود در شمع سازی خانگی کمک کنید.

۳
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید