۴۰۱۹
۲
۰

نقش ژل رویال در تعادل هورمونی در بانوان

نقش ژل رویال در تعادل هورمونی در بانوان
برطرف کردن عدم تعادل هورمونی با استفاده از ژل رویال، موضوعی است که این روزها توسط مجامع علمی نیز مورد بررسی قرار گرفته و به نظر می رسد در سال های اخیر در بسیاری از داروهای عرضه شده به بازار، از ژل رویال نیز استفاده شود.

هورمون ها نقش مهمی در زندگی ما انسان ها دارند. متناسب بودن میزان آن ها در بدن ما کمک می کند تا شرایط عادی را سپری کرده و به سمت بیمارشدن پیش نرویم. کافی است کمی عدم تعادل هورمونی را تجربه کنیم تا همه چیز به یک باره به هم بریزد. بسیاری از دانشمندان بر این باورند که علت اصلی بروز بسیاری از بیماری ها در بدن انسان، عدم تعادل هورمونی است.

در بین مردان و زنان، این بانوان هستند که بیشتر با عدم تعادل هورمون دست و پنجه نرم کرده و عوارض این مشکل را به صورت ملموس درک می کنند. شاید عمده مشکلات ایجاد شده در بدن بانوان از مشکلات پریود گرفته تا حتی ریزش مو یا رویش مو زائد، همگی ریشه در عدم تعادل هورمون ها در بدن بانوان داشته باشد. حتی میزان به هم ریختگی روحیه نیز به تعادل یا عدم تعادل هورمون های بدن وابسته است.

شاید برای شما هم سوال شده باشد که مگر هورمون چیست که تا این اندازه می تواند روی بدن انسان به ویژه روی بدن بانوان اثرات مثبت و منفی داشته باشد. هورمون ها در واقع محصولی از غدد درون ریز در بدن ما انسان ها هستند. در واقع این ها نوعی مواد شیمیایی هستند که از طریق جریان خون خود را به اندام های مختلف می رسانند. هورمون ها باید وظایف هر اندام و نحوه و زمان این مظایف را به گوش اندام مورد نظر برسانند. در نتیجه متعادل بودن هورمون ها نقش مستقیمی در عملکرد مناسب بسیاری از قسمت های بدن ما انسان ها دارند.

ژل رویال یکی از مواد طبیعی تولید شده توسط زنبور عسل است که می تواند به تعادل هورمونی به ویژه در تعادل هورمون های زنانه نقش ایفا کند. مجموعه ای از خواص باورنکردنی ژل رویال برای درمان بیماری های زنانه، به دلیل همین خاصیت متعادل کنندگی هورمون ها است. به همین علت است که ژل رویال را مرهمی بر دردهای بانوان می نامند.

 

 

با برخی خواص اختصاصی ژل رویال برای بانوان بیشتر آشنا شوید:

درمان سرطان سینه با ژل رویال به روش طب سنتی

آیا ژل رویال برای درمان سرطان رحم کاربرد دارد؟

4 خاصیت ژل رویال برای باروری بانوان

چطور برای درمان ناباروری از ژل رویال استفاده کنیم؟

کاربرد ژل رویال برای تنظیم قاعدگی

درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک با استفاده از ژل رویال

 

در این مطلب تلاش شده تا به معرفی عدم تعادل هورمونی و نحوه اثرگذاری ژل رویال برای برطرف کردن این مشکل اشاره شود. به نظر می رسد بسیاری از افراد اطلاعات کمی در مورد خواص ژل رویال دارند که این مطلب می تواند نقطه روشنی برای پی بردن به خواص ژل رذویال برای بانوان باشد.

چرا تعادل هورمون ها به هم می خورد؟

هورمون ها به ویژه هورمون های زنانه نقش اساسی در بدن ایفا می کنند. در نتیجه نوع خلقت به گونه ای است که همواره هورمون ها در تعادل باشند؛ مگر اینکه اتفاقاتی باعث به وجود آمدن عدم تعادل هورمونی در بدن شود.انواع هورمون های زنانه از جمله استروژن، پروژسترون، تستوسترون و پرولاکتین از جمله هورمون های موجود در بدن بانوان هستند که برخی عوامل باعث به هم خوردن آن ها و بروز مشکلات متعدد در بانوان می شود.

هرچند برخی از عوامل به هم خوردن تعادل هورمون ها مرتبط با ژنتیک و نژاد افراد است؛ اما عوامل دیگری نیز در این زمینه نقش دارند. برخی از مهمترین این عوامل عبارتند از:

  • چاقی و اضافه وژن به ویژه چاقی شکمی
  • بی تحرکی
  • استرس زیاد
  • استراحت ناکافی به ویژه در برخی ورزشکاران حرفه ای
  • کمبود خواب یا مناسب نبودن ساعت خواب (بیداری در شب و خوابیدن در طول روز)
  • مسمومیت های مختلف – از در معرض سم قرار گرفتن تا سیگار کشیدن
  • مشکلات حاد گوارشی
  • و...

تمامی این عوامل می توانند عاملی برای شروع بیماری های بسیار حاد زنانه باشند. بسیاری از بیماری ها از سندروم تخمدان پلی کیستیک گرفته تا سرطان رحم یا حتی سرطان سینه، می تواند تنها به دلیل عدم تعادل هورمون های موجود در بدن بانوان اتفاق بیافتد. سردمزاجی نیز که یکی از مشکلات بسیار خاص در دنیای امروز است، به دلیل همین مشکل ایجاد می شود. پس بهتر است تا جای ممکن از علل و عوامل ایجاد به هم ریختگی هورمون ها جلوگیری به عمل اوریم.

ژل رویال چکونه به ایجاد تعادل هورمونی کمک می کند؟

ژل رویال از دو طریق به تعادل هورمون ها در بدن ما انسان ها کمک می کند. در هر دو مسیری که ژل رویال پی می گیرد، روند به هم ریختگی تعادل هورمون ها کنترل شده و سپس به سمت بهبودی پیش می رود. البته این یک پروسه زمان بر است و برای اینکه به نتیجه مطلوب برسید باید صبر کنید و روند مصرف را ادامه دهید.

ژل رویال در گام اول کمک می کند تا عوامل بر هم زننده تعادل هورمون ها تا جای ممکن از بین بروند. ژل رویال هم به درمان چاقی کمک می کند، هم استرس را کاهش می دهد و هم می تواند به مشکلات خواب شما سر و سامان دهد. همچنین ژل رویال اثر سیگار کشیدن، قلیان کشیدن و برخی مسمویت های دیگر را نیز کمتر می کند.

این ماده طبیعی در گام دوم، به سراغ درمان می رود. آنتی اکسیدان ها و مواد درونی ژل رویال به گونه ای هستند که این ماده را به یک ماده مناسب برای هورمون درمانی در طب سنتی تبدیل کرده اند. اگرچه وقتی اسم هورمون درمانی را می شنویم یاد قرص های مضر شیمیایی می افتیم؛ اما ژل رویال بر خلاف قرص ها و روش های شیمیایی هورمون درمانی، هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. فراموش نکنید که ژل رویال یک ماده طبیعی ضدافسردگی نیز هست که می تواند جایگزین قرص های اعتیادآور افسردگی باشد که برای درمان عدم تعادل هورمون ها تجویز می شود.

به طور کلی می توان گفت که نحوه عملکرد ژل رویال برای درمان عدم تعادل در هورمون های زنانه به این گونه است که هم با برطرف کردن بیماری های زمینه ای برای بر هم زنندگی هورمون ها از پیشرفت این بیماری جلوگیری می کند و هم با خواصی که دارد، باعث منظم شدن هورمون ها در بدن می شود. این یک معجزه از ژل رویال است که باید ان را امتحان کنید!

سخن آخر

برطرف کردن عدم تعادل هورمونی با استفاده از ژل رویال، موضوعی است که این روزها توسط مجامع علمی نیز مورد بررسی قرار گرفته و به نظر می رسد در سال های اخیر در بسیاری از داروهای عرضه شده به بازار، از ژل رویال نیز استفاده شود. با این حال شما اکنون می توانید با مصرف کپسول ژل رویال یا ترکیب ژل رویال و عسل، به خواص فوق العاده این ماده برای تعادل هورمون های زنانه بدن خود اقدام کنید.

۲
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید