۹۰۹
۳
۰

5 نکته مهم برای خرید اینترنتی عسل طبیعی

5 نکته مهم برای خرید اینترنتی عسل طبیعی
خرید اینترنتی عسل طبیعی کمی حساس و پیچیده به نظر می رسد؛ اما خوشبختانه با وجود فروشگاه های معتبر اینترنتی محصولات زنبور عسل، این امکان فراهم شده تا بتوانیم عسل های باکیفیت و با قیمت مناسب را از اینترنت خریداری کنیم.

خرید عسل طبیعی همیشه کار دشوار و پر چالشی بوده است. هر فردی در هنگام خرید عسل با نوعی نگرانی نسبت به اینکه آیا عسل خریداری شده طبیعی است یا خیر مواجه است. حتی بسیاری از زنبوردارها هم نمی دانند عسلی که به فروش می رسانند تا چه اندازه به عنوان عسلی طبیعی می تواند خواص لازم را داشته باشد. حال وقتی صحبت از خرید اینترنتی عسل طبیعی می شود، کار کمی سخت تر و پیچیده تر می نماید.

در خرید حضوری عسل، هم فروشنده را می بینیم و هم می توانیم عسل را از نزدیک مشاهده کرده و گاها تست عسل را هم میل کنیم؛ اما در خرید اینترنتی عسل، خبری از این اتفاقات نیست. شما باید با توجه به تعدادی عکس و برخی توضیحات، به فروشنده اینترنتی که اصلا او را نمی شناسید و از سابقه آن هم خبری ندارید اعتماد کرده و خرید خود را انجام دهید. به همین علت است که بسیاری از افراد گول تبلیغات اغواکننده برخی فروشندگان عسل را می خورند. فروشندگانی که یا عسل طبیعی عرضه نمی کنند یا عسل طبیعی خود را بسیار گرانقیمت به دست مصرف کننده می رسانند.

در این مطلب تلاش کرده ایم تا به 5 نکته مهم در خرید اینترنتی عسل طبیعی بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این نکات، خرید هوشمندانه ای را تجربه کنید. به نظر می رسد رعایت همین نکات ساده بتواند به شما برای یک خرید مطمئن کمک کند.

برای خرید اینترنتی عسل طبیعی به سایت ها مراجعه کنید

وقتی صحبت از خرید اینترنتی عسل طبیعی به میان می آید، دو نوع خرید پیش روی ما قرار دارد. خرید از سایت یا خرید از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام. توصیه اول ما برای خرید اینترنتی این است که اگر حتی می خواهید از طریق اینستاگرام خرید خود را انجام دهید، این خرید را تنها از شبکه های اجتماعی انجام دهید که یک سایت معتبر پشت سر آن ها است.

 

 

به طور کلی خرید اینترنتی عسل طبیعی بهتر است از طریق سایت انجام شود. وقتی شما به سایت دسترسی داشته باشید، احتمال اینکه فرد بدون هیچ مسئولیتی اقدام به فروش عسل کند، بسیار کمتر خواهد بود. این در حالی است که به دلیل سهولت راه اندازی شبکه های اجتماعی، احتمال تقلب، دزدی یا گران فروشی از این طریق بسیار بیشتر از سایت است.

اعتبار و سابقه برند فروشنده عسل را بررسی کنید

بررسی اعتبار فروشگاه اینترنتی عسل طبیعی نیز اهمیت زیادی دارد. این موضوع نیز وقتی خرید شما از سایت است، راحت تر قابل پیگیری است. خوشبختانه در ایران برخی نمادهای رسمی برای اعتبار بخشیدن به سایت وجود دارد. این نماد به شما این اطمینان را می دهند که سایت مد نظر در سامانه ای مشخص ثبت شده و در صورتی که شکایتی داشته باشید می توانید به مراجع ذی صلاح مراجعه کنید. این در حالی است که اگر سایتی این نمادها را نداشته باشد، دسترسی به صاحبان آن توسط مراجع قضایی امکان پذیر نیست.

متاسفانه بررسی چنین موردی در فضای شبکه های اجتماعی اصلا قابل انجام نیست. شما به هیچ وجه نمی توانید بر اساس میزان فالورهای شبکه های اجتماعی یا حتی میزان لایک پست ها در شبکه های اجتماعی به فروشنده عسل اطمینان کنید. در تمامی این موارد امکان تقلب وجود دارد. در نتیجه بهترین راه خرید از سایت های معتبر یا شبکه های اجتماعی است که به سایت های معتبر متصل هستند.

فعالیت برند در شبکه های اجتماعی را رصد کنید

رصد فعالیت یک برند در شبکه های اجتماعی به ما این اطمینان را می دهد که این مجموعه پویا و فعالانه در حال کار است. فعالیت های یک شرکت در سایت شاید قابل مشاهده نباشد؛ اما فعالیت ها در شبکه های اجتماعی به شدت محسوس است. اگر یک فروشگاه اینترنتی عسل در شبکه های اجتماعی فعالیت مستمر دارد، یعنی احتمالا توانسته اعتماد بسیاری از خریداران عسل را به خود جلب کند.

همین موضوع می تواند اطمینان بخش برای خرید اینترنتی عسل باشد. البته فراموش نکنید که این تنها در شرایطی است که برند مد نظر سایت معتبری هم داشته باشد و تنها از شبکه های اجتماعی برای ارتباط بیشتر با مخاطبان و مشتریان خود استفاده کند.

از فروشگاه های اینترنتی عسل با امکان مشاوره رایگان خرید انجام دهید

یکی از ویژگی های مهمی که فروشگاه های معتبر برای خرید عسل طبیعی دارند، امکان دسترسی به مشاوره رایگان پیش از خرید است. در حال حاضر برخی از برندهای باسابقه در ایران، علاوه بر مشاوره خرید محصولات زنبور عسل از جمله عسل طبیعی، متخصصین طب سنتی را به عنوان مشاور به کار گرفته اند تا برای درمان بیماری ها مشاوره های تخصصی در اختیار مشتریان قرار دهند.

استفاده رایگان از این مشاوره ها هم به شما برای خرید مطمئن عسل طبیعی کمک می کند و هم این اطمینان را می دهد که در حال خرید از فروشگاهی معتبر و با اصالت هستید. وقتی در مشاوره ها، متخصص یا مشاور طب سنتی محصولاتی را غیر از عسل طبیعی و فراورده های زنبور عسل به شما معرفی می کند، یعنی به صورت دلسوزانه در حال کمک به رفع بیماری شماست و تنها دغدغه فروش ندارد.

قیمت ها را به صورت منطقی مقایسه کنید

نکته دیگری که باید برای خرید اینترنتی عسل طبیعی مد نظر  قرار دهید، قیمت است. همانطور که قیمت های بسیار پایین عسل نشان دهنده این است که احتمالا عسل تقلبی است، قیمت های بالای ارائه شده در اینترنت نیز نمی تواند نشان دهنده کیفیت بالای عسل باشد. به وفور دیده شده عسل هایی که کیفیت متوسط و حتی پایینی دارند، با قیمت های بسیار زیاد و گزاف به فروش می رسند. در حالی که عسل های باکیفیت قیمت متعادل تری دارند.

در خرید اینترنتی عسل طبیعی دقت داشته باشید که حتما در هنگام مقایسه قیمت ها، کیفیت و اعتبار فروشنده را نیز مد نظر قرار دهید. فراموش نکنید که شما هیچ گاه نمی توانید یک عسل خوب را تشخیص دهید، بلکه باید فروشنده خوب و منصف را بشناسید تا عسلی باکیفیت و با قیمت مناسب پیدا کنید.

سخن آخر

خرید اینترنتی عسل طبیعی کمی حساس و پیچیده به نظر می رسد؛ اما خوشبختانه با وجود فروشگاه های معتبر اینترنتی محصولات زنبور عسل، این امکان فراهم شده تا بتوانیم عسل های باکیفیت و با قیمت مناسب را از اینترنت خریداری کنیم. در این مطلب به 5 نکته مهم برای خرید عسل از اینترنت اشاره شد. اگر شما هم نکته ای می توانید به این موارد اضافه کنید، حتما آن را با ما در میان بگذارید.

۳
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید