۵۰۹۲
۶
۰

از ژل رویال برای ترمیم زخم کمک بگیرید

از ژل رویال برای ترمیم زخم کمک بگیرید
ژل رویال می تواند برای ترمیم زخم های شما معجزه کند. البته این به شرطی است که از این ماده به صورت روزانه و منظم استفاده کنید.

ایجاد زخم روی پوست اتفاق عجیبی نیست. همه ما تجربه بریدن دست را داشته ایم، آنچه که اهمیت دارد تلاش برای بهبود زخم و ترمیم بهتر آن است. روش های متعددی برای بهبود سریع زخم و برطرف کردن جای زخم وجود دارد. از گذشته نیز به این موضوع توجه ویژه ای شده و هنوز نیز داروهای فراوانی در این زمینه تولید و روانه بازار می شود. به ویژه در قرن اخیر که میزان عمل های جراحی با افزایش چشمگیری روبرو بوده، بهبود و ترمیم زخم اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

از گذشته عسل طبیعی یکی از بهترین مواد برای ترمیم زخم بوده است. به ویژه زخم های سطحی به کمک عسل و پارچه تمیز بانداژ می شدند و امروزه نیز استفاده از عسل طبیعی امری مرسوم محسوب می شود. البته برای زخم های عمیق بهتر است بدون مشورت پزشک و طبیب طب سنتی از عسل طبیعی استفاده نشود. یکی دیگر از فراورده های زنبور عسل که برای درمان زخم فوق العاده عالی عمل می کند، ژل رویال است. البته تحقیقات علمی بر روی اثرگذاری ژل رویال برای ترمیم زخم در جریان است؛ اما مطالعات بالینی و برخی تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که ژل رویال قطعا می تواند گزینه ای فوق العاده عالی برای درمان زخم و ترمیم زخم باشد.

ژل رویال ماده ای حیرت انگیز است که هنوز بسیاری از مواد و ترکیبات درونی آن ناشناخته باقی مانده و یکی از دلایل اصلی قطعی نبودن خواص ژل رویال برای ترمیم زخم، همین ناشناخته بودن ترکیبات ژل رویال است. با این حال همین مطالعات انجام شده به وضوح حکایت از خاصیت این ماده برای ترمیم زخم دارد.

بیشتر در مورد ترمیم و بهبود زخم بخوانید:

 

 

در این مطلب به صورت خلاصه به مطالعات علمی صورت گرفته در این زمینه اشاره می کنیم و نوع خواص و کاربرد ژل رویال برای ترمیم زخم را با هم مرور می نماییم. به نظر می رسد در آینده نزدیک شاهد تولید بانداژهای ژل رویال برای ترمیم زخم جراحی یا زخم های عادی باشیم که به صورت معجزه آسایی روند بهبود زخم را تسریع می بخشند. با این حال خودمان نیز می توانیم از این روش درمانی برای ترمیم زخم زیر نظر پزشک و متخصص طب ایرانی استفاده کنیم.

تحقیقات علمی در زمینه اثرگذاری ژل رویال بر روی زخم در چه مرحله ای است؟

اگرچه همانطور که بیان شد استفاده از ژل رویال به عنوان داروی ترمیم زخم در طب سنتی مورد توجه بوده و بسیاری افراد برای برطرف کردن جای زخم جراحی، زخم های سطحی و... از ژل رویال استفاده می کنند؛ اما علم نوین نیز تحقیقاتی را انجام داده است. این تحقیقات در سطح بین المللی به ویژه در شرق آسیا انجام شده و پیشرفت های خوبی نیز صورت گرفته است.

در ایران نیز چندین مقاله در دانشگاه های معتبر به مرحله چاپ رسیده و همچنان برخی انستیتوهای ایرانی در صدد استفاده از ژل رویال برای نهایی کردن این تحقیقات هستند. یکی از این مقالات که در سال 1397 به چاپ رسیده، حاکی از آزمایشی بر روی موش های آزمایشگاهی است. در این آزمایش که تمامی پروتکل های آزمایشگاهی در آن رعایت شده، بر روی 60 موش آزمایشگاهی اثر ژل رویال تحقیق شده است. زخمی به صورت یکسان بر روی پوست تمامی این موش ها ایجاد و از داروهای مختلف استفاده شد.

نتیجه این آزمایش که یکی از معتبرترین آزمایش های ایرانی برای اثرگذاری ژل رویال بر روی زخم به شمار می رود، گروهی از موش ها که پماد ژل رویال به صورت روزانه و منظم بر روی زخمشان زده شده بود، خیلی زود با بهبود جای زخم مواجه شدند. این در حالی است که گروهی از موش ها نیز با مالیدن پماد به صورت یک روز درمیان آزمایش شده بودند و گروهی دیگر نیز از سرم فیزیولوژی و پماد نیتروفورازون برای بهبود زخم استفاده کرده بودند. این گروه ها هیچ کدام اثرات مصرف پماد ژل رویال به صورت روزانه را نداشتند و زخم آنها دیرتر بهبود یافت.

با وجود این، تحقیقات آزمایشگاهی در دنیا نیز در مرحله آزمایشگاه باقی مانده و هنوز مطالعه قابل قبول در جمعیت بالا انجام نشده است. با این حال چندین مطالعه مختصر در زمینه استفاده انسان از ژل رویال برای ترمیم زخم وجود دارد که از نظر علمی قابل استناد نیست. با این حال به نظر می رسد که تعدادی از انستیتوهای اروپایی و آسیای شرقی در حال تحقیقات گسترده انسانی بر روی ژل رویال و خواص آن برای زخم باشند.

علت اثرگذاری ژل رویال برای ترمیم و بهبود زخم

به طور کلی به 3 دلیل می توان گفت که ژل رویال اثرات مثبتی بر روی زخم دارد:

  1. اثرات ترمیم پوست: ژل رویال یک محافظ پوست، کلاژن ساز و بهبود دهنده مشکلات پوستی است. طبیعی است که مالیدن کرم حاوی ژل رویال می تواند روند ترمیم جای زخم را تسریع بخشیده و آن را بهتر کند.
  2. خاصیت ضدباکتریایی: دلیل دیگری که رد مقالات علمی معتبر به آن تاکید شده، خاصیت ضدباکتریایی ژل رویال است. ژل رویال یا شاه انگبین می تواند به راحتی و سرعت باکتری های ایجاد شده رد اطراف زخم را از بین ببرد. این باکتری ها ممکن است باعث برخی عفونت ها در محل زخم شده و روند بهبود وترمیم زخم را کند کنند. علاوه بر این اگر باکتری ها از بین نروند، ممکن است مشکلات عفونی حادتری نیز در محل زخم ایجاد شود. به همین علت توصیه می شود از بانداژ ژل رویال استفاده شود. عسل نیز خاصیتی مشابه دارد.
  3. خاصیت ضد قارچ: ژل رویال یک ضد قارچ فوق العاده قوی است و این موضوع در تحقیقات مختلف به اثبات رسیده است. محل زخم یکی از مستعدترین مکان ها برای رشد و تکثیر قارچ است. ژل رویال می تواند به سادگی از تکثیر قارچ جلوگیری کرده و بروز هر مشکل را منتفی کند.

همین سه دلیل کافی است تا بخواهیم ژل رویال را به عنوان ماده ای فوق العاده عالی برای ترمیم زخم بدانیم. البته باید توجه داشته باشید که برخی زخم ها ممکن است با ژل رویال قابل درمان نباشند یا ملاحظاتی وجود داشته باشد که متخصص طب سنتی اجازه ندهد از ژل رویال در محل زخم استفاده شود. در نتیجه حتما زیر نظر طبیب طب سنتی یا مشاوران طب ایرانی از ژل رویال برای ترمیم زخم استفاده کنید.

سخن آخر

ژل رویال می تواند برای ترمیم زخم های شما معجزه کند. البته این به شرطی است که از این ماده به صورت روزانه و منظم استفاده کنید. در این صورت می توانید به بهبود هرچه سریعتر جای زخم امیدوار باشید. علاوه بر این، استفاده از ژل رویال کمک می کند تا مشکلی از بابت عفونت در قسمت زخم به وجود نیاید.

۶
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید