۳۲۶۱
۵
۰

قرص بره موم یا کپسول بره موم؛ کدام بهتر است؟

قرص بره موم یا کپسول بره موم؛ کدام بهتر است؟
قرص بره موم و کپسول بره موم هر دو محصول فوق العاده برای پیشگیری و درمان بیماری ها هستند. با این حال باید توجه داشته باشید که برای درمان چه بیماری قصد خرید بره موم دارید.

بره موم به عنوان یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان بیماری هایی شناخته می شود که راهکار درمانی خاصی تاکنون برای آن ثبت نشده است. به همین علت روز به روز بر متقاضیان خرید بره موم باکیفیت افزوده شده و همین موضوع تنوع عرضه بره موم را نیز بیشتر کرده است. اخیرا نیز به دلیل اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش نیاز به پیشگیری از ابتلا به انواع ویروس ها به ویژه ویروس کرونا، مصرف بره موم افزایش پیدا کرده است که این موضوع باعث شده شناخت بیشتر انواع روش های عرضه بره موم اهمیت پیدا کند.

فراموش نکنید که اگر قرار است از بره موم به صورت خوراکی استفاده کنید، بره موم باید فراوری شده باشد. بره موم خام به هیچ وجه خواص درمانی لازم را برای بدن انسان به همراه ندارد. در نتیجه می توان گفت که تنها محصولی که به هیچ وجه توصیه نمی شود از زنبوردار و به صورت خام تهیه کنید، بره موم است. این در حالی است که عسل طبیعی، ژل رویال، گرده گل و... همگی می توانند به صورت خام مصرف شوند.

دو نوع پرطرفدار از بره موم فراروی شده، قرص بره موم و کپسول بره موم هستند. البته عصاره بره موم، ترکیب عسل با بره موم و... نیز به بازار عرضه می شود؛ اما قرص و کپسول بره موم ماده شناخته شده تری در ایران و دنیا است. خوشبختانه در بسیاری از کشورها راه برای عرضه کپسول بره موم در داروخانه ها باز شده و همین موضوع نوید بخش اتفاقات خوب برای استفاده بیشتر از بره موم است. قرص بره موم نیز هنوز از پرطرفدارترین انواع بره موم های عرضه شده به بازار به شمار می رود.

نکاتی که باید درباره فراوری بره موم بدانید

 

 

در این مطلب کوتاه تلاش کرده ایم تا مقایسه ای بین قرص بره موم و کپسول بره موم داشته باشیم. اگرچه برخی از این موارد معطوف به تولید کننده این محصولات است اما برخی تفاوت های اصولی بین کپسول بره موم و قرص بره موم وجود دارد که بهتر است قبل از خرید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید.

تفاوت در هضم قرص بره موم و کپسول آن

اولین و شاید مهمترین تفاوت کپسول و قرص بره موم، تفاوت این دو محصول در نحوه هضم آن ها باشد. قرص بره موم از همان ابتدا که وارد دهان می شود، توسط بزاق دهان شروع به هضم شدن کرده و خواص خود را به بدن می رساند. با این حال ممکن است برخی افراد با این نوع هضم بره موم فراوری شده مشکل داشته باشند. بره موم به دلیل سنگینی زیاد خود باعث بروز برخی مشکلات گوارشی در این افراد می شود. شاید یکی از مهمترین دلایل تولید کپسول بره موم نیز به همین علت است.

کپسول بره موم همانند دیگر کپسول ها درون معده باز می شود. این یعنی مسیر دهان تا معده را بدون اثرگذاری طی کرده و سپس درون معده آماده هضم شدن خواهد شد. در این شرایط، هضم بسیار راحت تر بوده و ممکن است افرادی که مشکلاتی در هضم دارند، راحت تر بتوانند از بره موم برای درمان بیماری های مختلف حتی معده درد استفاده کنند.

نکته مهم و قابل توجه در مورد مصرف کپسول بره موم این است که درصد کمی از افراد ممکن است حتی به بهترین پوکه های کپسول نیز حساسیت داشته باشند. این افراد بهتر است محتویات کسپول را در آپ حل کرده و میل کنند. با این حال دقت کنید که کپسول بره موم باکیفیتی تهیه کنید که مطمئن باشید بهترین پوکه های کپسول در تولید آن استفاده شده است.

احساس طعم و بوی بره موم

یکی از مشکلاتی که باعث می شود افراد از مصرف بره موم منصرف شوند، طعم و عطر خاص بره موم است. این طعم و عطر مورد پسند هر فردی نیست. برای همین از خوردن آن منصرف می شود. این موضوع نه تنها برای مصرف قرص بره موم بلکه برای استفاده از عسل بره موم نیز صادق است. اما چاره چیست؟

راهکار پیشنهادی استفاده از کپسول بره موم است. اگرچه حتی کپسول بره موم نیز بوی خوبی از خود متصاعد نمی کند؛ اما حداقل در حین خوردن هیچ طعمی از بره موم را حس نمی کنیم. به همین علت است که افراد زیادی به جای مصرف قرص بره موم یا عسل بره موم، ترجیح می دهند از کپسول بره موم استفاده کنند. به ویژه برای مصرف بره موم توسط نوجوانان و جوانان، بهتر است خرید کپسول بره موم را به محصولات دیگر ترجیح دهید.

نگهداری از کپسول و قرص بره موم

هرچند نگهداری از کپسول و قرص بره موم کار چندان سختی نیست؛ اما به دلیی چسبنده بودن بره موم، این ماده خیلی زود آلودگی های مختلف را به خود جذب می کند. اگرچه با قراردادن منظم قرص بره موم در ظروف نگهداری و قرار نگرفتن قرص در هوای آزاد مشکل تا حدودی رفع می شود؛ اما به هر حال به دلیل آلودگی های زیاد موجود، ممکن است مصرف قرص بره موم با خطراتی همراه باشد.

استفاده از کپسول بره موم این مشکل را نیز برطرف می کند. در طراحی کپسول ها از موادی استفاده می شود که تا جای ممکن آلودگی را به خود جذب نکند. همین موضوع باعث می شود که تا کپسول بره موم گزینه بهتری نسبت به قرص بره موم حداقل در شرایط فعلی باشد. هرچند که باید مراقب آلوده نشدن کپسول بره موم نیز باشید؛ اما به نظر می رسد در این زمینه باز هم کپسول بره موم نمره بهتری کسب می کند.

سخن آخر

قرص بره موم و کپسول بره موم هر دو محصول فوق العاده برای پیشگیری و درمان بیماری ها هستند. با این حال باید توجه داشته باشید که برای درمان چه بیماری قصد خرید بره موم دارید. علاوه بر این، برخی ویژگی های کپسول بره موم باعث شده تا این محصول مزیت های بیشتری نسبت به قرص بره موم داشته باشد. سعی کردیم در این مطلب به برخی از این موارد به صورت جزئی اشاره کنیم تا در هنگام خرید قرص بره موم یا کپسول آن، دقیق تر عمل کنید.

اگر شما هم از بره موم مصرف می کنید، به ما بگویید که ترجیح می دهید از کپسول بره موم استفاده کنید یا قرص بره موم؟ علت انتخاب خود را نیز با ما در میان بگذارید.

۵
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید