۱۰۹۸
۲
۰

با ژل رویال ویتامین ب 5 مورد نیاز بدن خود را تامین کنید

با ژل رویال ویتامین ب 5 مورد نیاز بدن خود را تامین کنید
ژل رویال سرشار از ویتامین ب5 است و می تواند بخش عمده از از نیاز بدن انسان را تامین کند.

ویتامین ب5 از آن دست ویتامین های خاص مورد نیاز بدن است. نبود این ویتامین مشکلات زیادی برای بدن انسان به وجود می آورد. در نتیجه باید به صورت روزانه به فکر تامین ویتامین B5 برای بدن خود باشیم. اگر نتوانیم میزان مورد نیاز این نوع ویتامین را برای بدن تامین کنیم، حتما باید از مکمل ها استفاده شود. مکمل ها ممکن است شیمیایی یا طبیعی باشند. یکی از بهترین مکمل ها برای تامین ویتامین ب5، ژل رویال است.

بسیاری از خواص ژل رویال نشئت گرفته از همین ویتامینی است که درون ژل رویال وجود دارد. با این حال به نظر می رسد استفاده از ژل رویال نه تنعا باعث تامین نیاز بدن می شود بلکه به درمان دیگر بیماری ها نیز کمک می کند.

بیشتر در مورد ژل رویال بدانید:

ژل رویال چیست؟

 

 

چرا هنوز خواص ژل رویال را نمی دانید؟

از روش های مصرف ژل رویال چه می دانید؟

وقت آن است که روش های فراروی ژل رویال را بشناسید

 

در این مطلب تلاش کرده ایم تا به معرفی ویتامین ب5  و اهمیت آن برای بدن انسان بپردازیم. آشنایی با این ویتامین و عملکردی که برای بدن انسان به همراه دارد، شما را برای مصرف ژل رویال به عنوان یک ماده غنی شده از ژل رویال ترغیب خواهد کرد.

ویتامین B5 چیست؟

ویتامین B5 یک نوع ویتامین محلول در آب و از گروه ویتامین B است. این نوع ویتامین چربی ها و کربوهیدرات ها را تجزیه و باعث ایجاد انرژی در بدن می شود. به دلیل اینکه این ویتامین محلول در آب است به مقدار کمی در بدن ذخیره شده و به این علت که ویتامین های اضافه از طریق ادرار دفع می شود، باید به صورت مکرر از آن استفاده کرد. 

نام دیگر ویتامین B5 اسید پانتوتنیک است. ریشه اصلی نام این ویتامین از زبان یونانی به نام پانتوتن گرفته شده که در این زبان به معنای «همه جا» به کار می رود. علت این موضوع این است که این ویتامین در همه مواد غذایی ولی به مقدار کم یافت می شود.

ویتامین ب5 از جمله ویتامین هایی است که برای تولید گلبول قرمز الزامی است. این ویتامین می تواند انرژی داخل مواد غذایی را آزاد و نیاز بدن را تامین و به تنظیم سیستم گوارشی کمک کند

یکی از محققین آمریکایی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که برای بسیاری از ترکیبات مخرب ساخت دست بشر که در علف کش ها و حشره کش ها و داروها دیده می شود، از کوانزیم آ که ماده ای است از اسید پانتوتنیک، استفاده نماید.

خواص ویتامین ب 5 برای بدن انسان

ویتامینB5   باعث به وجود آمدن کو آنزیم می شود. کو آنزیم در متابولیسم انرژی و سنتز چربی و کلسترول تاثیر می گذارد. این ویتامین بسیاری از واکنش های شیمیایی در بدن و ترشح هورمون های حیاتی را بهبود می بخشد.کمبود کوآنزیم ها منجر به کم خونی و کم رنگ شدن رنگدانه ها و کاهش رشد مو می شود.

ویتامین ب 5 باعث کم شدن کلسترول و تری گلیسیرید در خون شده و فعالیت قلب را منظم نموده و درکاهش سکته قبلی موثر است. با مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B5 به حفظ سلامت سیستم عصبی، پوست، مو، کبد و چشم کمک می شود. یکی‌ از وظایف این ویتامین این است که از طریق خون رسانی، مواد غذایی مفید را به ریشه های مو می‌ رساند و از ریزش جلوگیری کرده و باعث رشد موها می شود.

ویتامین B5 همچنین ضد استرس است؛ زیرا به فعالیت غدد فوق کلیوی کمک می‌کند. زمانی که دچار استرس می‌شویم هورمون کورتیزول درخون آزاد می ‌شود. این هورمون باعث افزایش ضربان قلب شده و فشارخون را بالا می‌برد و این تغییرات در بدن منجر به افزایش استفاده از یک سری مواد مغذی مانند B5 ,C و منیزیم می شود. ویتامین B5 در درمان بیماری روماتیسم مفصلی که با درد فراوانی همراه است می‌تواند تاثیری چشم گیری داشته باشد.

مصرف این ویتامین ابتلا به سرطان از جمله سرطان لوزالمعده را کاهش می‌دهد. علاوه بر این با کمک ویتامین B5 تولید لیپید افزایش یافته و با بازسازی اپیدرم و تکثیر فیبروبلاست سرعت بهبود زخم افزایش می یابد.

نشانه های کمبود ویتامین B5

یکی از علائم متداول کمبود ویتامین B5  خستگی مداوم در بدن است. یکی دیگر از نشانه های کمبود ویتامین B5 به وجود آمدن آکنه، خارش و سوزن سوزن شدن پوست و از دست دادن حس در انگشتان است.

کم خونی، ضعف و رنگ پریدگی، تنگی نفس، سرگیجه، احساس درد در دست و پاها، ضعف عضلانی، کاهش وزن و افسردگی از نشانه های دیگر کمبود ویتامین B5 در بدن است.

با وجود اینکه این ویتامین در بیشتر مواد غذایی موجود است اما استفاده از آن به صورت مکمل توصیه می‌ شود. همانطور که گفته شد، ژل رویال یکی از بهترین مواد حاوی ویتامین ب5 برای بدن انسان است. کافی است مقداری از ژل رویال را به صورت منظم و روزانه میل کنید تا میزان مورد  نیاز ویتامین B5 بدنتان تامین شود.

ویتامین B5 در چه مواد غذایی موجود است ؟

در مطلبی مجزا به این موضوع می پردازیم که ویتامین ب5 در چه مواد غذایی یافت می شود؛ اما با این حال بد نیست بدانید که این نوع ویتامین در انواع گوشت، جگر مرغ، تخم مرغ و لبنیات، حبوبات، ماهی سالمون، سیب زمینی شیرین، قارچ، آووکادو، کلم، غلات سبوس‌دار، دانه آفتابگردان، ذرت، بادام زمینی و گوجه فرنگی موجود است. ژل رویال، گرده گل و عسل طبیعی نیز از دیگر موادی هستند که درون آن ها از ویتامین ب5 استفاده شده است.

افرادی که رژیم گیاه خواری دارند و از محصولات حیوانی استفاده نمی‌ کنند در خطر کمبود ویتامین B5 قرار می ‌گیرند. پس باید در استفاده از سبزیجات و میوه‌ها دقت بیشتری به خرج دهند و حتما از مکمل‌ ها نیز استفاده نمایند. مصرف این ویتامین در افراد مختلف با شرایط مختلف متفاوت است اما به طور معمول هر فرد روزانه حدود 5 میلی گرم ویتامین B5 نیاز دارد، که این مقدار را  باید از طریق تغذیه مناسب و یا استفاده از مکمل‌ ها برای بدن تامین نماید.

ژل رویال سرشار از ویتامین ب5

همانطور که گفته شد، ژل رویال یکی از بهترین مواد ی است که می تواند ویتامین ب5 بدن انسان را تامین کند. مصرف ژل رویال هم به دلیل وجود ویتامین ب5 درون خود و هم به دلیل وجود دیگر ویتامین ها و املاح، بسیاری از عوارضی که کمبود اسید پانتوتنیک در بدن ایجاد می کند را از بین می برد.

البته عسل طبیعی و گرده گل نیز از جمله فراورده های زنبور عسل هستند که می توانند به تامین ویتامین ب5 مورد نیاز بدن کمک کنند. با این حال استفاده از ژل رویال به تنهایی نیز نقش مهمی در تامین اسید پانتوتنیک مورد نیاز بدن خواهد داشت. اگر بتوانید ژل رویال را در برنامه غذایی خود قرار دهید، هم به عنوان یک ماده خوراکی سرشار از این نوع ویتامین و هم به عنوان یک مکمل می تواند اثرات شگرفی بر روی میزان و سطح ویتامین ب5 داشته باشد.

سخن آخر

ژل رویال سرشار از ویتامین ب5 است و می تواند بخش عمده از از نیاز بدن انسان را تامین کند. با این حال برای تامین این نوع ویتامین به کمک ژل رویال باید از ژل رویال به صورت منظم و اصولی استفاده کنید.

۲
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید