۲۰۷۵
۵
۰

ژل رویال و خستگی؛ چرا خسته می شویم و راه حل آن چیست؟

ژل رویال و خستگی؛ چرا خسته می شویم و راه حل آن چیست؟
رفع خستگی مفرط وابسته به نوع خستگی و علت ایجاد آن است. ژل رویال می تواند به عنوان یکی از بهترین مواد طبیعی، بسیاری از موارد خستگی را رفع کرده و از بروز آن ها پیشگیری کند.

خستگی یک عارضه آشنا و معمولی این روزها تلقی می شود. اگرچه خستگی بیماری نیست ولی به عنوان یک مشکل ممکن است زندگی هر فردی را تحت تاثیر قرار دهد. در بسیاری از موارد حتی خستگی می تواند یک عامل طبیعی باشد اما در برخی موردها نیز خستگی، غیر طبیعی است.

خستگی اگر غیرطبیعی باشد، در واقع نوعی نشانه است. نشانه از یک بیماری یا کمبود در بدن. این نشانه می تواند ما را به منشاء اصلی برساند. پس می توان گفت حتی خستگی اگر غیرطبیعی باشد، باز هم یک نعمت خدادادی است تا ما را از بروز خطرات جدی آگاه کند. با این حال همه ما از خستگی مفرط بدمان یم آید و دوست داریم با نشاط و سرحالی مشغول به کارهای خود شویم.

پیدا کردن علت خستگی و بی حالی موضوع مهمی است. با این حال شاید مهمتر از آن، استفاده از مواد طبیعی و انجام برخی راهکارها برای پیشگیری و رفع خستگی مفرط باشد. رژیم غذایی مناسب و رسیدگی به درمان بیماری های مختلف در کنار ورزش و تحرک، می تواند عاملی برای رفع خستگی باشد. در واقع رعایت این موارد کمک می کند تا دیرتر خسته شویم و زودتر سر حال بیاییم.

یکی از بهترین مواد طبیعی برای جلوگیری از خستگی و بی حالی و همچنین رفع خستگی بدن به مرور زمان، ژل رویال است. ژل رویال مواد و ترکیباتی درون خود دارد که هم می تواند تا حدودی به عوامل ایجاد کننده خستگی یورش ببرد و هم ترکیبات نشاط آور آن باعث از بین رفتن خستگی شوند. با این حال ژل رویال برای از بین بردن تمام خستگی ها هم مفید نیست. بد نیست قبل از صحبت در مورد خواص ژل رویال برای رفع خستگی، اطلاعات بیشتری در مورد خسته شدن بدن کسب کنید.

 

 

قبل از خواندن این مطلب، اگر با ژل رویال آشنا نیستید بیشتر در مورد ژل رویال و خواص آن بخوانید:

ژل رویال چیست؟

چرا هنوز خواص ژل رویال را نمی دانید؟

ژل رویال مصرف نکنید! اگر علاقه ندارید جوان بمانید

آیا ژل رویال فقط برای بانوان مفید است؟

خستگی چیست؟

حالت عمومی درماندگی و کسالت ناشی از فعالیت های روزانه فیزیکی یا ذهنی، خستگی نامیده می شود. رخوت و سستی هم معنای مشابه دارند؛ ولی این دو بیشتر به عدم تمایل به فعالیت فیزیکی یا ذهنی اتلاق می شود.

اکثر افرادی که احساس خستگی می کنند با علائمی شبیه موارد زیر رو به رو هستند و گاها به پزشک متخصص مراجعه می کنند:

  1. بی خوابی شبانه
  2. اضطراب، افسردگی و کسلی
  3. کاهش اشتها
  4. بی حوصلگی و تمایل به انجام کارهای فرعی مثل بازیهای کامپیوتری
  5. کاهش فعالیت جنسی
  6. تحریک پذیری بیش از حد اعصاب
  7.  مشکل در تمرکز
  8. افت تحصیلی یا کاهش راندمان کاری

عوامل ایجاد کننده خستگی

عوامل ایجادکننده خستگی

برای اینکه متوجه شویم که دقیقا چرا خسته می شویم؟ بد نیست با برخی از مهمترین عوامل ایجاد کننده خستگی آشنا شویم. این موارد می تواند به ما کمک کند تا هوشمندانه تر در مورد خستگی ایجاد شده در بدنمان نتیجه گیری کنیم.

افسردگی و استرس، عاملی برای ایجاد خستگی

جوامع صنعتی این روزها، بخش عمده علت اضطراب هستند. اینکه چرا اضطراب پیدا می کنیم، علل متفاوتی دارد. از شایع ترین این موارد می توان به آلودگی هوا، آلودگی صوتی، کمال گرایی زیاد افراد، اتفاقات غیرمترقبه، رژیم بد غذایی، فشارهای روحی روانی محیط کار یا تحصیل و ... اشاره کرد.

اضطراب و استرس زیاد باعث می شود در مدت طولانی شخص خود را از این محیط ها به طور ناخودآگاه دور کند، همین دوری از افراد و جامعه عامل افسردگی است. افسردگی با بی خوابی و خستگی و کسالت دائمی همراه است.

کمبود خواب یا بی خوابی

خواب کافی و راحت در محیط آرام بسیار برای سلامتی بدن مفید است. بدن انسان در طول روز فعالیت های مختلفی دارد که این فعالیت ها باعث کاهش انرژی می شود و نیاز به تمدید انرژی و تمدد اعصاب به وسیله خواب کافی برطرف می شود.

دقت داشته باشید برای خواب راحت، محیط خیلی نقش موثری دارد. 8 ساعت خواب در دمای مناسب، نور بسیار کم، بدون سرو صدا و رختخواب راحت این نیاز را برآورده می کند. لازم به ذکر است که اختلالات خواب هم علائم مشابهی را ایجاد می کند. خروپف، از خواب پریدن و ... از مهمترین این اختلالات است که هرکدام یه صورت تخصصی باید بررسی و درمان شوند.

فرقی ندارد که بی خوابی به خواست خود ما باشد یا به دلیل دیگری نتوانسته باشیم به خوبی بخوابیم، در هر صورت کمبود خواب عاملی برای خستگی مفرط است.  باید تلاش کنیم که هم به موقع بخوابیم، هم به اندازه بخوابیم و هم با کیفیت بخوابیم!

رژیم غذایی نامناسب

وقتی خوب غذا نمی خوریم یا در رژیم غذایی اصلی مان از غذاهای چرب یا شیرین بسیاری استفاده می کنیم، هم اختلال در خواب ایجاد می شود و هم به محض پایین آمدن قند خون احساس خستگی مفرط به ما دست می دهد. استفاده از میوه و سبزیجات در رژیم غذایی و پرهیز از غذاهای چرب و شیرین، کمک زیادی به رفع خستگی می نماید. دقت داشته باشید که کمبود املاح معدنی و ویتامین های مختلف که به دلیل رژیم غذایی بد ایجاد می شوند، خود عاملی برای خستگی هستند.

کم خونی

یکی از دلایل خستگی مخصوصا در بانوان کم خونی از نوع فقر آهن است. وقتی فقر آهن وجود داشته باشد، مولکول های اکسیژن عاملی برای انتقال به اعضای مختلف بدن و به خصوص مغز ندارند و این کمبود اکسیژن باعث احساس کسالت و بی حالی می شود.

مصرف کافئین

این عارضه بیشتر در افرادی دیده می شود که به هر دلیلی نیاز دارند کمتر بخوابند، پس به استفاده بی رویه از قهوه، چای پر رنگ، آدامس های کافئین دار، نوشابه های انرژی زا و ... بدن را وادار به کم خوابی می کنند. علاوه بر آن کافئین ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد و باعث افزایش اضطراب می شود. این عمل بیشتر در دانشجویان و کسانی که شیفت شب کاری دارند اتفاق می افتد. تمامی این موارد نیز منجر به خستگی خواهد شد.

دیابت

بیماری مرض قند یا دیابت به علت بالا و  پایین شدن مرتب سطح قند خون می تواند از علل خستگی باشد. چون در بدن این افراد انسولین کافی وجود ندارد یا انسولین به صورت مقطعی دریافت می شود، مقدار زیاد قند در بدن به جای اینکه به بدن انرژی بدهد، در جریان خون وارد شده و خستگی ایجاد می نماید.

توصیه می شود با آزمایشات مکرر و ثبت آن ها، سپس ارائه به پزشک برای گرفتن بهترین تصمیم و انتخاب بهترین راه درمان دیابت، این بیماری در کنترل کامل قرار گیرد.

کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید باعث افزایش وزن و احساس خستگی و افسردگی می شود. از آنجائیکه تیروئید یکی از غدد مهم در سوخت و ساز بدن است، زمانی که دچار کم کاری شود، دستور سوزاندن چربی کافی برای دریافت انرژی را صادر نمی کند. این پایین افتادن سطح انرژی خستگی زا است.

کم آبی

زمانی که بدن دچار کم آبی یا به اصطلاح بدن دهیدره شود، احساس کسالت پیش می آید. پس باید در نظر داشت مخصوصا در روزهای گرم تابستان یا بعد از فعالیت شدید، آب کافی به بدن برسد تا دچار کم آبی نشویم. بهترین مایعات برای رفع کم آبی بدن، آب خنک( نه سرد) و آب میوه طبیعی است و مصرف آب میوه های صنعتی و کافئین دار توصیه نمی شود.

نارسایی قلبی

وقتی شخص نارسایی در عروق قلبی دارد، یعنی اکسیژن کافی به عضله قلب نمی رسد و این عارضه باعث کاهش توانایی قلب در پمپاژ قلب می شود. نرسیدن خون کافی به به اعضای بدن یکی از علل اصلی کمبود انرژی و احساس خستگی است. عموما این گونه افراد نمی توانند کارهای بدنی طولانی مدت انجام دهند و نیاز به درمان های تخصصی دارند یا حتی به جراحی نیاز دارند.

عفونت ها

زمانی که بدن به عفونتی مبتلا می شود، بخش عمده ای از خون برای رساندن سلول های ایمنی بدن به آن قسمت بدن سرازیر می شود. از طرفی انرژی زیادی در بدن صرف تولید آنتی بادی، سلول های ایمنی و محافظت در مقابل عفونت می شود. علاوه بر اثر ثانویه خود عفونت ها بر ایجاد خستگی و کسالت، موارد فوق هم تاثیر بسیاری در ایجاد کسالت دارند.

یکی از مهم ترین عفونت های موثر در ایجاد خستگی، عفونت دستگاه ادراری است. عفونت های ویروسی مثل ویروس کرونا که امروزه در جهان شایع است، بیشتر از سایر عفونت ها، انرژی مصرف کرده و فرد را دچار خستگی می کند.

چرا ژل رویال برای رفع خستگی مفید است؟

رفع خستگی با ژل رویال

اگر نگاهی کوتاه به خواص ژل رویال بیاندازید و سپس به دلایل بیان شده برای ایجاد خستگی نگاه کنید، نیازی به توضیح در مورد علت اثرگذاری ژل رویال برای رفع خستگی مفرط وجود نخواهد داشت. ژل رویال به دلیل وجود ترکیباتی که درون خود دارد، می تواند بسیاری از موارد بیان شده در بالا را رفع کرده و به همین علت برای درمان خستگی مفید است.

ژل رویال یک ماده نشاط آور و ضد افسردگی طبیعی است. به راحتی می تواند خستگی های ناشی از مشکلات روحی را برطرف نماید. البته باید حتما از ژل رویال به صورت منظم و اصولی استفاده شود. همچنین این ماده، به عنوان یکی از داروهای طبیعی برای درمان کم خونی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند املاح معدنی مورد نیاز بدن را تامین کند. در نتیجه یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده خستگی با مصرف ژل رویال رفع می شود.

اضافه شدن ژل رویال به رژیم غذایی یا رژیم دارویی کمک می کند تا این مکمل طبیعی بسیاری از مشکلات موجود در بدن را برطرف کرده و به رفع خستگی کمک کند. به ویژه از ژل رویال برای برطرف کردن کم کاری تیروئید نیز استفاده می شود که از بیماری های شایع در دنیای امروز است.

خواص دیگر ژل رویال مثل از بین بردن عفونت، کمک به برخی مشکلات قلبی و عروقی و حتی در برخی موارد داشتن خواصی برای رفع عوارض جانبی بیماری دیابت، نشان می دهند که ژل رویال یک ماده طبیعی همه فن حریف برای رفع خستگی است.

با این حال اگر می خواهید از ژل رویال برای از بین بردن خستگی و بی حالی استفاده کنید، باید حتما به صورت منظم و اصولی مصرف کنید و در دراز مدت از ژل رویال میل نمایید. مصرف کوتاه مدت ژل رویال به هیچ وجه نمی تواند اثرات خوبی بر روی خستگی داشته باشد.

سخن آخر

رفع خستگی مفرط وابسته به نوع خستگی و علت ایجاد آن است. ژل رویال می تواند به عنوان یکی از بهترین مواد طبیعی، بسیاری از موارد خستگی را رفع کرده و از بروز آن ها پیشگیری کند. البته این به شرطی است که از ژل رویال به صورت منظم و اصولی استفاده کنید.

در این مطلب تلاش شد تا به نکاتی پیرامون خستگی در پاسخ به این سوال که چرا خسته می شویم ارائه شود. اگر می خواهید شما هم از خستگی های مداوم و اذیت کننده فرار کنید! بد نیست برخی از اطلاعات ارائه شده در این مطلب را یکبار دیگر مرور کنید.

شما وقتی خسته می شوید چه کار می کنید؟ حتما از طریق نظرات، تجربیات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

۵
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید