۱۹۰۹
۲
۲

دانه های ارزشمند برای درمان کم خونی؛ گرده گل را به سبدغذایی خود اضافه کنید

دانه های ارزشمند برای درمان کم خونی؛ گرده گل را به سبدغذایی خود اضافه کنید
معجون گرده گل راهکاری از طبیعت برای درمان کم خونی است. حتی اگر به دنبال درمان کم خونی شدید خود هستید، می توانید به جای استفاده از مواد مضر و دارای عوارض جانبی فراوان، به سراغ گرده گل بروید.

کم خونی یکی از بیماری های رایج در بین همه جوامع است. هرچند برخی گمان می کنند که کم خونی بیشتر مربوط به خانم ها است تا آقایان؛ اما آمارها نشان می دهد که کم خونی در مردان نیز رایج است. به طور کلی بهتر است قبل از اینکه به بیماری کم خونی مبتلا شویم، از آن پیشگیری کنیم؛ اما در صورت بروز کم خونی نیز می توان به درمان کم خونی امیدوار بود. البته این که روش درمان چه باشد هم مهم است.

علت کم خونی موارد متعددی می تواند باشد. از مشکلات ژنتیکی گرفته تا سبک خوراکی هایی که مصرف می کنیم. این بیماری ربطی به فقیر یا غنی بودن افراد ندارد. چه بسیار افراد پولداری که به علت ایراد در سبک غذایی و انتخاب ناصحیح مواد غذایی، دچار کم خونی شده اند. پس بهتر است به جای اینکه دنبال مقصر بگردیم، به اصلاح سبک زندگی و غذایی روی بیاوریم.

استفاده از قرص های شیمیایی از قرص فیفول گرفته تا قرص آهن برای درمان کم خونی تجویز می شوند. نیاز به توضیح نیست که این داروها تا چه اندازه می توانند برای بدن ضرر داشته باشند. بسیاری از عوارض جانبی این داروها به صورت بلند مدت و در زمان میانسالی و حتی پیری خود را نشان می دهند. با این حال متاسفانه برخی افراد بدون ملاحظه و حتی تجویز پزشک از قرص آهن استفاده می کنند.

استفاده از برخی مواد طبیعی می تواند گزینه بهتری برای درمان کم خونی باشد. حتی پیشگیری از کم خونی نیز بهتر است به صورت طبیعی انجام شود تا عوارض جانبی در پی نداشته باشد. مواد طبیعی مناسب برای پیشگیری و درمان کم خونی بسیار زیاد هستند؛ از جگر گوسفند گرفته تا شیر و بسیاری از مواد غذایی طبیعی به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مواد طبیعی کمتر شناخته شده برای درمان کم خونی، گرده گل است. گرده گل که به گرده زنبور عسل نیز شهرت دارد، ماده ای از دل طبیعت برای درمان بیماری های مختلف هستند که کم خونی یکی از آن ها است.

 

 

بیشتر در مورد گرده گل اطلاعات کسب کنید:

در این مطلب تلاش شده تا به صورت مختصر به یکی از روش های درمان کم خونی در طب سنتی اشاره کنیم که گرده گل ماده اصلی تشضکیل دهنده این روش درمان است. کم خونی در مردان و کم خونی در زنان فرقی ندارند، در هر صورت مصرف گرده گل می تواند معجزه ای برای درمان باشد. پس بهتر است این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

گرده گل ماده ای سرشار از مواد معدنی

هرچند در مطلبی مجزا به این موضوع می پردازیم که چرا گرده گل برای درمان کم خونی تجویز می شود؛ اما در این مطلب به صورت کلی به مهمترین علل اثرگذاری گرده بر روی کم خونی اشاره می کنیم. این علت، چیزی نیست جز غنی بودن گرده زنبور عسل از انواع مواد معدنی به ویژه آهن!

گرده گل در عین حال که یک مولتی ویتامین طبیعی است، ماده ای سرشار از املاح معدنی به شمار می رود. آنالیزهای صورت گرفته بر روی گرده نشان می دهد که این ماده هر آنچه که از مواد معدنی طبیعی بدن ما انسان ها به ان نیاز دارد را در خود جای داده است. پس چرا به جای اینکه از قرص آهن و زینک و... استفاده کنیم، به مصرف منظم و روزانه گرده گل که عوارض جانبی خاصی برای بدن انسان به همراه ندارد، روی نمی آوریم؟

نکته مهمی که باعث شده تا گرده گل اثرات فوق العاده ای برای تنظیم گلبول های قرمز داشته باشد، اضافه کردن تمامی مواد معدنی و حتی ویتامین های مورد بدن است. در واقع هر آنچه که شما از مواد معدنی و ویتامین ها کمبود داشته باشید، با مصرف گرده گل تامین خواهید کرد. به همین علت است که از گرده گل حتی به عنوان مکمل غذایی برخی بیماری ها استفاده می شود.

گرده گل علاوه بر تامین مواد مورد نیاز بدن، به جذب بهتر آهن و دیگر املاح کمک می کند. در واقع شاید به دلایل مختلف مثل بیماری های ژنتیکی یا برخی بیماری های زمینه ای، بدن ما قدرت کافی برای جذب املاح معدنی را نداشته باشد. گرده گل در این زمینه نیز می تواند به بدن کمک کرده و میزان جذب مواد غذایی به ویژه ویتامین ها و املاح را افزایش دهد.

آیا گرده گل به تنهایی برای درمان کم خونی کافی است؟

گرده گل به تنهایی می تواند بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کند. با این حال چرا از دیگر مواد طبیعی در کنار گرده استفاده نکنیم؟ ترکیب عسل طبیعی با گرده گل یکی از بهترین معجون های ضد کم خونی است. مصرف روزانه و منظم این دو ماده در کنار هم می تواند به سرعت میزان کم خونی شدید را کاهش داده و روند درمان را سرعت ببخشد.

استفاده از دیگر مواد طبیعی نیز در کنار گرده گل می تواند مصرف این ماده را ساده تر و روند درمان آنمی را سرعت ببخشد. برای مثال می توانید معجونی از آب سیب و موز تهیه کنید و یک قاشق مربا خوری گرده گل را نیز به این معجون اضافه نمایید. البته که اضافه شدن عسل به معجون می تواند کمک کننده باشد. آلو و زردآلو نیز که از جمله میوه های مناسب برای درمان کم خونی هستند، می توانند به صورت پوره شده همراه با گرده گل میل شوند. این موضوع به خلاقیت شما در تهیه انواع معجون ها وابسته است تا گرده گل را به بهترین شکل ممکن برای درمان کم خونی به کار ببرید.

سخن آخر

معجون گرده گل راهکاری از طبیعت برای درمان کم خونی است. حتی اگر به دنبال درمان کم خونی شدید خود هستید، می توانید به جای استفاده از مواد مضر و دارای عوارض جانبی فراوان، به سراغ گرده گل بروید. گرده گل نه تنها عوارض جانبی ندارد؛ بلکه می تواند به درمان دیگر بیماری ها در کنار درمان کم خونی نیز کمک کند. البته همانطور که اشاره کردیم بهتر است حتما از این ماده در کنار عسل طبیعی و دیگر مواد طبیعی استفاده شده تا روند درمان کم خونی سرعت بخشیده شود.

اگر تجربه ای از درمان کم خونی با گرده گل داشته اید، لطفا از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. نظرات شما قطعا برای طیف گسترده ای از افرادی که تا به حال اقدام به خرید گرده گل و مصرف آن برای درمان کم خونی نکرده اند، مفید خواهد بود. حتی اگر نتیجه ای از مصرف گرده گل نگرفته اید، با ما در میان بگذارید.

۲
۰
۲ دیدگاه
 
ir
ندا جعفری | ۳ سال پیش
من مبتلا به کم خونی مینور هستم همشش خستم انگار انرژی نداره بدنم ولی گرده گل میخورم خیلی بهترم انرژی بهم میده
۰
۰
 
 
ir
قاسمي | ۳ سال پیش
سلام .کم خونی فقر آهن داشتم گرده گل خوردم خیلی خوب بود
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید