۲۴۷۱
۳
۱

چرا بهترین آدامس، موم زنبور عسل است؟

چرا بهترین آدامس، موم زنبور عسل است؟
اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید، وقت آن رسیده که آدامس خود را عوض کنید!

موم از آن دسته از فراورده‌های زنبور عسل است که برای مصرف آن دو نظریه وجود دارد. برخی از افراد معتقدند که با مصرف خوراکی موم امکان دارد به سیستم گوارشی آسیب وارد شود. اما بعضی دیگر اعتقاد دارند که مصرف خوراکی موم برای قسمت‌های مختلف بدن مفید است. این اختلاف نظر سبب ایجاد سردرگمی افراد برای مصرف خوراکی موم شده است. با این حال نظرات مثبت فراوانی در استفاده از موم خوراکی به عنوان یک آدامس طبیعی وجود دارد. از گذشته تا به امروز موم به عنوان یک آدامس طبیعی شناخته شده و با سقز در رقابت است. البته خواص آدامس موم بسیار بیشتر از آدامس سقز خواهد بود.

تفاوت‌های زیادی بین آدامس‌های شیمیایی و آدامس‌های طبیعی وجود دارد. آدامس‌های شیمیایی سرشار از اسانس‌ها و قندهای تصفیه شده و مواد شیمیایی هستند که برای بدن بسیار مضر بوده، در حالی که آدامس‌های طبیعی این ترکیبات مضر را نخواهد داشت و حتی برای بدن فواید زیادی را دارد.

آدامس موم به عنوان یکی از بهترین آدامس های طبیعی توانسته جایگاه خوبی در بین مردم پیدا کند. به نظر می رسد با استقبال بیشتر مردم نسبت به این نوع آدامس، احتمال تولید انبوه توسط شرکت های معتبر نیز افزایش پیدا کند.

بیشتر در مورد آدامس موم عسل بخوانید:

 

 

در این مطلب سعی کرده ایم به این نکته بپردازیم که چرا آدامس موم، بهترین آدامس است و بهتر است به جای هر نوع آدامسی چه طبیعی و چه شیمیایی، از آدامس موم استفاده کنید.

آدامس موم منجی دستگاه گوارش است

آدامس برای هضم غذا

یکی از معروف‌ترین ویژگی آدامس‌ها، چه آدامس طبیعی و چه آدامس شیمیایی، آن است که به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. افرادی که به مشکل سوء هاضمه دچار هستند و یا افرادی که اسیده معده آنها تنظیم نیست، با مصرف آدامس، یک نیاز غیر واقعی در معده ایجاد کرده و باعث می‌شود هضم غذا در معده بهتر انجام گردد. به همین علت برخی از افراد بعد از خوردن غذاهای سنگین آدامس مصرف می‌کنند. زیرا آنها بر این باور هستند با مصرف آدامس، غذای آنها زودتر هضم شده و معده سبک تری خواهند داشت.

آدامس موم بهترین آدامس است چراکه برخلاف بسیاری از آدامس های شیمیایی، در کنار کمک به هضم غذا در معده، تلاش می کند تا برخی مشکلات سیستم گوارشی را برطرف کند. علاوه بر این، عوارض جانبی در آدامس های غیرطبیعی به هیچ وجه در آدامس موم زنبور عسل نیست و همین موضوع باعث شده تا بهترین آدامس موجود در بازار همین نوع آدامس باشد.

آدامس موم به سلامت دهان و دندان کمک می کند

آدامس موم برای سلامت دهان و دندان

مصرف موم زنبورعسل به عنوان آدامس طبیعی در برطرف کردن مشکلات لثه تاثیر فراوانی دارد. افرادی که دچار التهاب لثه هستند با مصرف منظم موم به صورت جویدنی شاهد کاهش التهاب لثه‌ها خواهند بود. به طور کلی در تولید آدامس موم از بره موم استفاده نمی شود؛ اما بهتر است اگر قصد درست کردن آدامس در خانه را دارید و می خواهید از خواص بیشتری برای کاهش التهاب لثه بهره مند شوید، مقداری بره موم نیز به این آدامس خانگی اضافه کنید.

علاوه بر این، جویدن آدامس‌های شیمیایی به دلیل داشتن ترکیباتی مانند قند و اسانس که برای دندان مضر است. باعث ایجاد پوسیدگی دندان‌ها و ایجاد پلاک خواهد شد. در مقابل آدامس موم می‌تواند آلودگی‌های بین دندان‌ها و روی آنها را از بین ببرد. که این به دلیل خاصیت چسبندگی موم است و هر آن چیزی که روی دندان‌ها باشد را پاک می‌کند. یکی دیگر از خواص موم، پوششی است که بر روی دندان ایجاد کرده که از به وجود آمدن آلودگی‌ها و پوسیدگی جلوگیری می‌کند. 

آیا این همه تفاوت بین آدامس موم و دیگر آدامس ها شما را برای خرید آدمس موم عسل و دور ریختن آدامس های مضر شیمیایی ترغیب نمی کند؟

آدامس موم، آدامسی برای تنفس راحت تر

پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که جویدن آدامس موم عسل در پاکسازی راه‌های بینی و حلق مفید است. همچنین جویدن این آدامس را برای افرادی که دچار سینوزیت، تنگی نفس و زکام هستند توصیه می‌کنند. زیرا روند درمان را سریع‌تر خواهد کرد و دردهای سینوزیتی را کاهش می‌دهد.

کبد هم از جویدن آدامس موم لذت می برد!

آدامس برای کبد موم عسل

آدامس موم به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدان اجازه تجمع چربی در کبد را نمی دهد و از به وجود آمدن کبد چرب جلوگیری می‌کند. افرادی که به کبد چرب مبتلا هستند می توانند با جویدن آدامس موم، مقدمات درمان کبد چرب را فراهم کنند یا حداقل از بالارفتن گرید کبد چرب جلوگیری به عمل آورند.

اگر می خواهید آدامس خانگی درست کنید، باز هم توصیه می کنیم درون آن مقداری برهموم هم بریزید. بره موم یک ماده فوق العاده عالی برای درمان کبد چرب است. در نتیجه با جویدن آدامس موم و بره موم، ممکن است حتی بتوانید مشکلات کبدتان را درمان کنید.

حافظه ای قدرتمند تر به کمک جویدن آدامس طبیعی موم

همانطور که می‌دانید آدامس موم دارای آنتی اکسیدان است. جویدن این نوع آدامس باعث بالا رفتن تمرکز شده و از زوال عقل جلوگیری می‌کند. چون ماهیچه‌ها درگیر می شوند و بنابراین خون بیشتری به مغز می‌رسد. این در حالی است که آدامس های شیمیایی و حتی بسیاری از آدامس های طبیتعی مثل سقز، چنین خاصیت و ویژگی به همراه ندارند.

سخن آخر

یکی از مهمترین دلایل ایجاد بیماری‌های مختلف در دنیا استفاده از مواد غیر طبیعی و شیمیایی است. متاسفانه تولید آدامس‌های شیمیایی از مواد غیر طبیعی انجام می‌شود و مصرف این نوع محصول روزانه در حال افزایش است. برای آنکه بتوانیم به سلامت بدن خود کمک کنیم، بهترین راه مصرف محصولات طبیعی است.

آدامس طبیعی نیز از جمله محصولاتی است که می‌تواند به سلامت بدن کمک کند بدون آنکه ضرری داشته باشد. در این دوران با وجود شبکه های اطلاع رسانی که دردسترس همه افراد دنیا قرار دارد باعث شده اطلاعات افراد در زمینه‌های مختلف از جمله آدامس موم بالا رفته و به دنبال آن مصرف این نوع محصول روبه افزایش است. همچنین تولید کنندگان نیز می‌کوشند نیاز این دسته از مشتریان خود را برآورده سازند.

اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید، وقت آن رسیده که آدامس خود را عوض کنید! آدامس طبیعی موم که حتی می توانید آن را در خانه تهیه کنید، هم پر خاصیت است و هم عوارض جانبی ندارد. البته در هنگام خرید آدامس موم هم باید دقت کنید که در تولید آن از موم مصنوعی استفاده نشده باشد.

شما آماده اید آدامستون رو عوض کنید؟

۳
۰
۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید