۷۵۸
۳
۰

استاندارد اجباری عسل، نگرانی بابت عسل‌های تقلبی را کاهش می‌دهد

مدیرکل استاندارد استان اصفهان مطرح کرد
مدیرکل استاندارد استان اصفهان مطرح کرد

اخبار زنبورداری اصفهان - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، مدیرکل استاندارد استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار عسلنا گفت: با اجباری شدن استاندارد عسل، از امسال تولیدکنندگان عسل برای ادامه تولید خود باید پروانه تولید خود را از سازمان ملی استاندارد نیز دریافت کنند.

محمود فرمانی در گفتگو با پایگاه خبری عسلنا، در خصوص اجباری شدن استاندارد عسل در کشور، توضیح داد: حوزه استاندارد دو دسته کالاها را در برمی گیرد؛ دسته نخست کالاها و خدماتی که به موجب قانون مشمول نظارت و اجرای اجباری استانداردها است و دسته دوم سایر کالاست که استاندارد آنها اجباری نیست.

وی در مورد استاندارد عسل، اظهار کرد: مطابق مصوبه اواخر مرداد ماه شورای عالی استاندارد، استاندارد عسل هایی که در واحدهای صنعتی تولید می شوند، از این پس اجباری شد.

به گفته مدیرکل استاندارد استان اصفهان، منظور از عسل صنعتی، عسل تقلبی و شیمیایی نیست، بلکه عسلی است که در واحدهای بزرگ، تولید و بسته بندی می شوند که مطابق مصوبه اخیر شورای عالی استاندارد، مشمول استاندارد اجباری شده اند.

 

 

به گزارش خبرنگار عسلنا وی با بیان اینکه اکنون استاندارد ملی عسل وجود دارد، تصریح کرد: با اجباری شدن استاندارد عسل، از امسال تولیدکنندگان عسل برای ادامه تولید خود باید پروانه تولید خود را از سازمان ملی استاندارد نیز دریافت کنند.

فرمانی تاکید کرد: براین اساس، بخشی از نگرانی های جامعه از بابت عسل های تقلبی کاهش می یابد. وی همچنین تصریح کرد: اگر امروز نظارت بر استاندارد عسل اجباری می شود بدین معنا نیست که تا دیروز نظارت بر عسل وجود نداشته، بلکه پیش از این دستگاه های متولی دیگری نقش خود را در رابطه با کیفیت و سلامت این محصول غذایی ایفا می کردند.

۳
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید