۱۹۰۴
۳
۰

بره موم، یک داروی طبیعی برای درمان التهاب مثانه

بره موم، یک داروی طبیعی برای درمان التهاب مثانه

بره موم به عنوان یک ماده طبیعی توانسته مورد توجه اطبا طب سنتی برای درمان التهاب و ورم مثانه قرار گیرد. در ابتلا شاید خواص ضد التهابی بره موم بوده که باعث این تفکر برای درمان التهاب مثانه شده است؛ اما بعدها مشخص شد که بره موم در کنار کاهش التهاب، برای رفع عوارض جانبی ورم مثانه نیز مفید است. همچنین استفاده از بره موم، کمک می کند تا مصرف برخی داروهای تشدید کننده این بیماری تعدیل شود و همین موضوع نیز به صورت غیر مستقیم بر کنترل و درمان ورم مثانه کمک می کند.

مصرف بره موم باید به صورت اصولی و زیر نظر متخصص طب سنتی یا طب اسلامی انجام شود تا اثرات لازم را برای درمان این بیماری داشته باشد. مصرف خودسرانه بره موم به ویژه بره موم غیرفراوری شده، نمی تواند اثرات لازم را بر روی التهاب مثانه داشته باشد. در نتیجه در این زمینه حتما با پزشک مشورت کنید.

نکته دیگری که در مورد مصرف بره موم برای درمان التهاب مثانه وجود دارد، مداومت در مصرف است. بره موم نوعی داروی گیاهی است که باید به صورت مداوم و منظم مورد مصرف قرار گیرد تا اثرات لازم را برای درمان هر نوع بیماری داشته باشد.

علاوه بر نکات بالا، بد نیست در مورد علت اثرگذاری بره موم بر روی ورم مثانه بیشتر بدانید. در این مطلب تلاش شده تا به نکاتی پیرامون علت اثرگذاری بره موم بر این بیماری اشاره شود. اگر به التهاب مثانه دچار شده اید، مطالعه این مطلب می تواند شما را با یکی از روش های درمانی این بیماری آشنا کند.

 

 

چرا بره موم برای درمان التهاب مثانه مفید است؟

درمان التهاب مثانه از چند جنبه مورد بررسی قرار می گیرد. یکی از مهمترین جنبه ها، کاهش التهاب و ورم ایجاد شده در مثانه است تا عوارضی مثل سوزش ادرار برطرف شود. عاملی دیگر که باید مورد بررسی قرار گیرد، اثرات جانبی التهاب مثانه مثل ایجاد عفونت در سیستم ادراری است که می تواند خطرناک باشد. همچنین رفع عواملی که باعث ایجاد التهاب در مثانه می شوند نیز برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری مفید است. این ها مواردی است که باعث شده بره موم برای درمان التهاب مثانه مفید باشد. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

بره موم یک ضدالتهاب قوی

بره موم یک ماده ضد التهاب بسیار قوی است. از این ماده برای درمان انواع بیماری های التهاب استفاده می شود. از درمان التهاب پروستات در مردان گرفته تا کاهش التها در روده در بیماری هایی مثل کولیت و حتی کاهش التهاب مفاصل در آرتروز و روماتیسم، همگی از خواص ضد التهابی بره موم نشئت می گیرند.

برای درمان ورم مثانه نیز به نظر می رسد استفاده از بره موم خوراکی می تواند باعث کاهش التهاب مثانه شود. مواد درونی بره موم که وظیفه کاهش التهاب های غیرطبیعی رد بدن را دارند، خیلی سریع نقطه التهاب را یافته و برای کاهش آن وارد عمل می شوند. البته کاهش التهاب مثانه با بره موم یک برنامه بلند مدت و منظم نیاز دارد که میزان کافی از بره موم وارد سیستم بدن شود.

چرا برای درمان بیماری های التهابی از بره موم استفاده نمی کنید؟

خواص آنتی باکتریال بره موم

همانطور که می دانید یکی از عوامل ایجاد التهاب مثانه یا همان سیستیت، عفونت های مختلف است. جالب است که ورم مثانه خود باعث تشدید عفونت شده و می تواند مجاری ادراری را آلوده کند. به طور کلی یکی از انواع التهاب مثانه نیز، نوع UIT یا سیستیت باکتریایی است. این نوع از سیستیت زمانی رخ می دهد که باکتری های خارجی به هر نحوی وارد مجاری ادراری شده و این مجاری را آلوده کنند.

ویژگی مهم دیگر بره موم این است که این ماده، یک ماده ضدعفونی کننده، ضدقارچ، ضد باکتری و ضد میکروب است. در واقع ما با ماده ای سرشار از خواص آنتی باکتریال مواجه هستیم که می تواند به جنگ بسیاری از آلودگی های ایجاد شده در بدن برود. از این نظر نیز بره موم یکی از بهترین گزینه ها برای درمان التهاب مثانه خواهد بود.

مصرف منظم و اصولی بره موم با دوز کافی، می تواند تمامی باکتری های ایجاد شده در سیستم ادراری را از بین ببرد. البته این شرایط زمانی اتفاق می افتد که از بره موم در دوره های زمانی چند ماهه استفاده شود. همچنین فراوری شدن بره موم کمک می کند تا این ماده به راحتی در معده هضم شده و از طریق خون به نقاط باکتری خیز به ویژه مجاری ادراری منتقل شود.

برای از بین بردن باکتری ها، روی بره موم حساب ویژه باز کنید!

کاهش داروهای مربوط به سرطان

بره موم به عنوان یک ماده ضد سرطان، نقش مهمی در کاهش داروها و روش های درمانی بیماران سرطانی ایفا می کند. مطالعات بالینی نشان داده که مصرف بره موم می تواند میزان دوز مورد نیاز به پرتو درمانی و شیمی درمانی در فرد مبتلا به سرطان را کاهش دهد. با توجه به اینکه این داروها عموما از عوامل ایجاد کننده ورم مثانه هستند، کاهش دوز مصرف آن ها می تواند عاملی برای جلوگیری از بیماری یا کند شدن روند بیماری باشد.

دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نباید با مصرف بره موم، داروهای شیمیایی را قطع کنید. بره موم خوشبختانه هیچ تداخلی با داروهای شیمی درمانی و پرتو درمانی ندارد. به همین علت است که می توانیم با خیال راحت از هر دو در کنار هم استفاده کنیم و زیر نظر پزشک متخصص و به مرور، دوز مصرف داروهای شیمیایی را کاهش دهیم. تمامی این شرایط تنها پس از حداقل مصرف 3 تا 6 ماهه بره موم فراوری شده با دوز مناسب امکان پذیر است؛ آن هم فقط و فقط زمانی که پزشک این اجازه را بدهد.

خواص بره موم؛ از خواص ضد التهابی تا ضد سرطانی

روش مصرف بره موم برای درمان ورم مثانه

روش مصرف بره موم برای درمان التهاب ایجاد شده در مثانه و رفع عفونت های باکتریایی بسیار ساده است. منتها باید دقت کنید که بره موم حتما باید فراوری شده باشد. در غیر این صورت نمی تواند اثرات کافی و لازم را داشته باشد.

برای مصرف بره موم فراوری شده می توانید انواع این محصولات را از شرکت های معتبر خریداری کنید. قرص بره موم، کپسول بره موم و عسل بره موم از رایج ترین انواع بره موم های عرضه شده در بازار هستند. عسل بره موم به دلیل دوز بالای بره موم عموما برای چنین بیماری هایی بیشتر مورد کاربرد و استفاده قرار می گیرد.

سخن آخر

درمان التهاب و ورم مثانه با بره موم توانسته نشان دهد که این بیماری با استفاده از داروهای طبیعی نیز قابل درمان است. با این حال باید دقت داشته باشید که این نوع درمان نیاز به مشورت با پزشک و بررسی تمامی جوانب دارد. همچنین همانطور که بارها در طول متن اشاره شد، نظم در مصرف و مداومت در مصرف بره موم از مهمترین رمز و رازهای درمان التهاب مثانه با این ماده طبیعی است.

۳
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید