۱۴۵۳۷
۸
۰

ترکیب عسل طبیعی و جو دو سر؛ یک معجون فوق العاده برای سلامتی

ترکیب عسل طبیعی و جو دو سر؛ یک معجون فوق العاده برای سلامتی

وجود غلات در صبحانه مورد علاقه بسیاری از کودکان و بزرگسالان است. طی 30 سال گذشته، در بسیاری از کشورهای دنیا ترکیب عسل و جو دو سر یکی از گزینه های محبوب برای صرف صبحانه بوده است. با این حال، بحث و جدال بسیاری پیرامون اثرات سلامتی خوردن غلات صبحانه وجود دارد.

در این مطلب تلاش شدهن تا به صورت خلاصه به نکایت پیرامون خواص عسل و جو دو سر اشاره شود. این معجون به ویژه در صبحانه می تواند یک روز پر نشاط و پر انرژی را برای شما شروع کند. با این بهتر است قبل از درست کردن این صبحانه، کمی بیشتر در مورد آن بخوانید.

معجون عسل و جو دو سر؛ یک صبحانه مقوی و کامل

اگر به دنبال یک صبحانه مقوی هستید که هر آنچه برای بدنتان مورد نیاز است داشته باشد، معجون عسل و جو دو سر فوق العاده است. این معجون حاوی مقدار مناسب کربوهیدرات و همچنین انواع مواد طبیعی است.

مانند اکثر غلاتی که در وعده صبحانه میل می شوند، معجون عسل جو دو سر نیز سرشار از کربوهیدرات و فیبر، پروتئین و چربی کم است. این صبحانه همچنین شامل مواد زیر می شود:

 

 

  • کالری
  • کربوهیدرات
  • شکر
  • فیبر
  • پروتئین
  • چربی
  • ویتامین A
  • آهن
  • ویتامین های گروه ب
  • اسید فولیک
  • و...

با این وجود، هنگام افزودن شیر، شاخص تغذیه اصلی تغییر می کند، تعداد کل کالری آن را 40 تا 60 کالری افزایش می دهد و کل کربوهیدرات ها، پروتئین و محتوای چربی را تغییر می دهد.

محققان پیشنهاد می کنند که صبحانه باید 20_25٪ از کالری روزانه شما را تامین کند؛ به ویژه توسط غلات، میوه ها و محصولات لبنی. به راحتی می توانید با افزودن مقداری شیر و میوه به وعده غذایی ترکیب عسل و جو دوسر، این توصیه را برآورده کنید.

بسیاری از ادعاها درمورد سلامتی مربوط به مصرف غلاتی چون جو دو سر در صبحانه، مبتنی بر ویتامین و مواد معدنی بالای آنها است. برای جلوگیری از کمبود ویتامین ها و مواد معدنی، اداره غذا و دارو در آمریکا توصیه های مشخصی دارد. از دهه 1940 غنی سازی غلات صبحانه در ایالات متحده مورد نیاز واقع شد. بنابراین، مواد مغذی اضافه شده در طی فرآیند، مقادیر بالاتری را در غلات تضمین می کند.

با این وجود، تحقیقات نشان می دهد که غنی سازی غلات با آهن و اسید فولیک به ترتیب به طور قابل توجهی در کاهش کم خونی و نقص در رشته های عصبی و نورون ها کمک کرده است. همچنین، مطالعات انجام شده بر روی کودکان و نوجوانان مصرف منظم غلات صبحانه را برای افزایش مصرف شیر، که به افزایش مصرف کلسیم و ویتامین B12 کمک می کند، مرتبط کرده است.

نکات منفی استفاده از معجون عسل و جو دو سر در صبحانه

به دلیل وجود شاخص تغذیه ای، ترکیب جو دو سر و عسل طبیعی ممکن است یک صبحانه متعادل را ارائه ندهد. از آنجا که بیشتر غلات صبحانه در میان  کودکان عرضه می شود، از همان اوایل کودکی غذاهای پر قند به کودکان داده خواهد شد. این قرار گرفتن در معرض رفتارهای غذایی و ترجیح آنها را برای سلیقه های شیرین تغییر می دهد و حتی منجر به خطر ابتلا به شرایط وخیم تری پیدا می کند. دیابت یکی از انواع بیماری ها است

نکته منفی دیگری که این صبحانه دارد این است که جو دو سر نیبت به برخی صبحانه های دیگر، فیبر و پروتئین کمی دارد. البته اضافه شدن عسل طبیعی به آن باعث بالا رفتن ارزش غذایی آن شده است. با این حال ممکن است برای برخی رژیم های غذایی مناسب نباشد. فیبر و پروتئین به شما کمک می کنند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید زیرا با سرعت کمتری هضم می شوند. به نوبه خود، این امر به تنظیم مصرف غذا و وزن بدن کمک می کند.

مطالعه ای روی 48 نفر نشان داد که کسانی که صبحانه غلات جو دو سر پر فیبر می خورند بیش از 4 ساعت احساس سیری بیشتری نسبت به افرادی که غلات صبحانه با فیبر کم مصرف می کنند دارند. صبحانه با فیبر بالاتر همچنین منجر به کاهش گرسنگی و مصرف غذا می شود.

همچنین، یک مطالعه 12 هفته ای بر روی 55 نوجوان اظهار می‌کند که خوردن صبحانه حاوی 35 گرم پروتئین در مقایسه با صبحانه ای که شامل 13 گرم پروتئین است، از افزایش چربی بدن جلوگیری کرده و منجر به کاهش کالری دریافتی و میزان گرسنگی می شود.

چطور از معجون عسل و جو دو سر بهتر استفاده کنیم؟

تحقیقات نشان داده است که انتخاب گزینه های مختلف  صبحانه که شامل غلات کامل و غذاهای غنی از مواد مغذی مانند تخم مرغ و سایر منابع پروتئین است، بسیاری به نتایج بهتری در رسیدن به سلامتی کمک می کنند.

دستورالعمل های غذایی ایالات متحده نشان می دهد که حداقل 3 وعده غلات کامل و 5.5 وعده پروتئین در روز بخورید. گنجاندن برخی از آنها در صبحانه می تواند به شما در تحقق این توصیه کمک کند.

در اینجا چند ایده برای مصرف عسل و جو دو سر به همراه دیگر مواد خوراکی مطرح شده است که می تواند صبحانه ای بهتر برای شما به ارمغان بیاورد.

  • جو دو سر خام را با عسل و شیر مخلوط کنید و بگذارید یک شب در یخچال خیس بخورد. صبح با میوه ها، نارگیل شیرین نشده، کره مغز یا دانه ها ترکیب کنید و میل نمایید.
  • تخم مرغ مخلوط شده را در یک تورتیلا گندم کامل بچرخانید و برای تهیه فیبر اضافی مقداری سبزیجات بریزید. می توانید کمی گرده گل نیز برای افزایش خواص به جو دو سر و عسل طبیعی اضافه کنید.
  • میوه های مورد علاقه خود را با شیر مخلوط کرده و مقداری ماست یونانی برای پروتئین اضافی اضافه کنید. سپس عسل و جو دو سر را به مخلوط اضافه کنید.
  • چند عدد تخم مرغ را بزنید و مزه دار کنید آنها را در تابه بپزید و قبل از ورق زدن املت، به اندازه دلخواه سبزیجات اضافه کنید. پس از تکمیل آن را با مخلوط جو دو سر و عسل طبیعی تزئین کرده و میل نمایید.
  • پنکیک جو دو سر تهیه کنید. چند تخم مرغ، جو دوسر خام، یک موز و دانه های چیا را در کاسه مخلوط کنید. مقداری دارچین و عصاره وانیل برای عطر و طعم بیشتر اضافه کنید و مایه را در تابه بریزید تا پنکیک بپزد. برای میل کردن نیز روی پودینگ تهیه شده عسل طبیعی بریزید.

سخن آخر

یکی از صبحانه های معروف در دنیا، مصرف انواع فراورده های جو دو سر با عسل طبیعی است. برخی محققان تغذیه معتقدند که صبحانه عسل و جو دو سر برای همه مناسب نیست اما به نظر می رسد با اضافه کردن برخی مواد طبیعی دیگر به این ترکیب، می توان لذت و خواص بیشتری از این ترکیبات به دست آورد.

۸
۱
منبع http://healthline.com/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید