۱۵۲۰
۳
۰

خواص بره موم برای مراقبت از دهان و دندان

خواص بره موم برای مراقبت از دهان و دندان

آیا در مورد فواید بره موم و اینکه چگونه می توانند بخشی از برنامه مراقبت از دهان شما باشند ، چیزی شنیده اید؟ بره موم یک ماده موثر برای سلامت دهان و دندان است. اگرچه شاید تا به حال اسمی از بره موم نشنیده باشید یا حداقل در مورد خواص آن برای دندان و کل دهان ندانید؛ اما در دنیا از بره موم برای تولید انواع محصولات بهداشت دهان استفاده می شود. به ویژه کشورهای شرقی آسیا در این زمینه بسیار فعال هستند و انواع دهانشویه بره موم، خمیردندان بره موم و... را ارائه داده اند.

بره موم به عنوان یک ماده ارگانیک پس از عصاره گیری یا حتی به صورت خام، می تواند برای دهان و دندان فوق العاده عالی باشد. بره موم به دلیل خواص درونی خود می تواند چنین ویژگی هایی داشته باشد. این ویژگی ها نه تنها برای دهان و دندان بلکه برای کاربردهای دیگر نیز مورد توجه هستند.

خواص بره موم برای دهان و دندان امروزه باعث شده تا بسیاری از تولید کنندگان محصولات بهداشت دهان، به فکر تولید محصولاتی با این ماده شوند. در بسیاری از کشورها حتی آدامس بره موم برای استفاده روزانه و برطرف کردن آلودگی دهان و دندان تولید و روانه بازار می شود. این آدامس ها بیشتر خواص درمانی دارند و کاربرد عمومی ندارند.

در این مطلب ابتدا به صورت کوتاه در مورد بره موم صحبت می کنیم و با برخی خواص مهم بره موم آشنا می شویم. سپس به معرفی برخی خواص بره موم برای دهان و دندان می پردازیم. اگر با بره موم یا خواص این ماده برای درمان مشکلات دهان و دندان آشنا نیستید، این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

 

 

کوتاه در مورد بره موم

همانطور که می دانید بره موم از زنبورها به وجود می آید. در اصل مخلوطی از موم، بزاق، شیره و محصولات گیاهان مختلف است که در منطقه ای که زنبورها زندگی می کنند یافت می شود. این ماده در کندو خواص بی نظیری دارد و به عنوان چسب زنبور برای ضدعفونی کردن کندو و درزگیری به کار می رود.

بره موم یک ماده ضد التهابی و ضد عفونی کننده است. شاید این مهمترین خواصی باشد که باعث شده از بره موم برای بهبود مشکلات دهان و دندان استفاده شود. بره موم می تواند التهاب داخلی و خارجی را کاهش دهد. همچنین بره موم یک ضدعفونی کننده عالی و یک ماده آنتی باکتریال فوق العاده عالی است. آلودگی دهان و دندان با استفاده از این ماده رفع می شود.

بره موم به عنوان یک ماده ضد سرطان نیز شناخته شده است. بسیاری از سرطان ها با کمک بره موم کنترل می شوند و در برخی مطالعات بالینی حتی منجر به درمان سرطان نیز شده است. البته تحقیقات بیشتری در مورد این ماده طبیعی در جریان است.

در مطالعات مختلف، بره موم برای رشد مو مفید بوده است. به دنبال شامپوهایی باشید که حاوی بره موم باشند تا ببینید آیا می توانند به شما در کاهش ریزش مو و سرزندگی کمک کنند. همچنین بره موم به دلیل خواص ضد عفونی کنندگی خود، اغلب برای تقویت سلامت پوست و بهبود انواع آکنه های پوستی استفاده می شود. همچنین به ترغیب رشد پوست جدید و تمیز کردن منافذ پوست کمک می کند. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست موم وجود دارد که شامل  بره موم نیز هستند.

این تنها بخشی از خواص بره موم است. بره موم خواص متعددی دارد که قصد نداریم در این مطلب به این خواص بپردازیم. اگر دوست داشتید اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید برخی خواص بره موم را از طریق لینک های زیر دنبال کنید

خواص بره موم؛ از خواص ضد التهابی تا ضد سرطانی

برای از بین بردن باکتری ها، روی بره موم حساب ویژه باز کنید!

چرا برای درمان بیماری های التهابی از بره موم استفاده نمی کنید؟

درمان کولیت با بره موم، واقعیت یا رویا؟

نقش بره موم در تقویت قوای جنسی را جدی بگیرید

آیا بره موم برای پیشگیری و درمان کرونا موثر است؟

 

خواص بره موم برای بهداشت و سلامت دهان

سلامت دندان و دهان با بره موم

بره موم می تواند به مشکلات ضد التهابی از جمله مواردی مانند بیماری لثه و زخم های دهان کمک کند. بسیاری از بیماری های دهان و دندان وابسته به التهاب لثه هستند. بسیاری از مواقع درد ایجاد شده در دندان نیز واسطه این التهاب های ایجاد شده در لثه ها است. بره موم می تواند به راحتی التهاب لثه را رفع کند. همچنین بره موم رفع کننده حساسیت لثه است.

همچنین مشخص شده است که بره موم زنبور عسل به مبارزه با پلاک دندان کمک می کند که به نوبه خود می تواند از پوسیدگی جلوگیری کند. حتی نشان داده شده است که در برابر استرپتوکوک موتانس، باکتری های اصلی پوسیدگی دندان، مقاومت می کند. خواص آنتی باکتریال بره موم تقریبا تمام آلودگی های نشسته روی دندان را رفع می کند و از بروز هر گونه عفونت در دهان پیشگیری می نماید.

ویژگی دیگر بره موم که شما را شگفت زده می کند، خواص بره موم برای دندان درد است. اگر به هر دلیلی دچار دندان درد می شوید، به جای خوردن مداوم قرص مسکن که بسیار مضر است، بره موم را درون دهان خودتان بچرخانید. هم بره موم خام و هم عسل بره موم، گزینه های فوق العاده ای برای تسکین دندان درد هستند. یک بار امتحان کنید. البته بعد از کاسته شدن درد، به فکر درمان اصولی باشید.

چگونه می توان از پروپولیس برای مراقبت از دهان استفاده کرد؟

یکی از ساده ترین راههای مصرف بره موم برای مراقبت از دهان و دندان استفاده از دهان شویه مانند دهانشویه بدون الکل بره موم است. اصولا دهانشویه پروپولیس از عصاره بره موم و زایلیتول برای طبیعی سازی بوی میکروب هایی که باعث بوی بد دهان می شوند فرم گرفته و دهان شما را تمیز و تازه می کند. بره موم با تجزیه باکتری های دهان، دندان های شما را تمیز می کند. دهانشویه های دیگری نیز در دنیا معرفی شده اند که حاوی بره موم هستند و می توانند به بهبود مشکلات دهان و دندان کمک کنند.

غرغره عصاره بره موم نیز علاوه بر استفاده از آن برای مراقبت های روزمره از دهان، اغلب برای کمک به گلودرد، آفت دهان و سایر تحریکات دهان استفاده می شوند. عصاره بره موم گزینه خوبی برای استفاده است.

خمیردندان بره موم نیز خوشبختانه تولید و روانه بازار شده است. البته هنوز در ایران خرید خمیردندان بره موم امکان پذیر نیست. با این حال ممکن است بتوانید برخی نمونه های خارجی را پیدا کنید.

جویدن بره موم خام تمیز یا خوردن عسل بره موم به صورتی که خیلی سریع آن را قورت ندهید و آن را درون دهانتان بگردانید نیز می تواند به سلامت دهان و دندان کم کند.

سخن آخر

بره موم خواص بی نظیری برای سلامت و بهداشت دهان و دندان دارد. از بین بردن باکتری ها، تسکین دندان درد و کاهش التهاب لثه از مهمترین اینخواص است که به آن ها به صورت خلاصه در این مطلب اشاره شد.

شما چه تجربه ای برای استفاده از بره موم به منظور بهداشت دهان و دندان دارید؟

۳
۰
منبع https://confessionsofanover-workedmom.com/propolis-benefits/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید