۶۱۰۳
۱۶
۳

چرا گرده گل برای لاغری خوب است؟

چرا گرده گل برای لاغری خوب است؟
گرده گل ماده ای موثر برای لاغری است. این ماده هم باعث کم شدن اشتها می شود و هم در کنار انواع رژیم غذایی برای تامین کم کالری مواد مورد نیاز بدن خواهد بود. در نتیجه گرده گل گزینه خوبی برای لاغری است و نباید به سادگی از آن غافل شوید.

روزانه بدن هر فرد به مقدار کالری مشخصی نیاز دارد. اگر فردی قصد کاهش وزن داشته باشد باید روزانه کالری کمتری را از مقدار کالری مشخص شده دریافت کند. اما این به معنی نیست که کاهش وزن یک کار ساده و آسان باشد. نیاز به دقت و هوشمندی در کم کردن کالری روزانه است تا مشکلی برای سلامت فرد ایجاد نشود.

توصیه بسیاری از متخصصان تغذیه این است که گرده گل تولید شده توسط زنبور عسل را به رژیم لاغری خود اضافه کنید؛ اما برای دیدن نتیجه مطلوب حتما در کنار خوردن آن از غذاهای سالم نیز استفاده کنید. این یعنی گرده گل می تواند اثرات تغذیه ای مناسبی برای بدن ما داشته باشد.

برخی متخصصان تغذیه نیز از گرده گل به عنوان یک مکمل فوق العاده عالی برای دوران رژیم لاغری نام می برند. این یعنی گرده گل می تواند نیاز بدن را تامین کرده و از کمبود مواد معدنی در دورانی که رژیم داریم، پیشگیری به عمل آورد.

با این حال بسیاری از افراد می پرسند که چرا گرده گل می تواند به عنوان یک ماده موثر در لاغری مورد استفاده قرار گیرد. مگر این ماده طبیعی چه ویژگی های درونی دارد که برای لاغری مناسب است؟ آیا گرده گل خاصیت چربی سوزی دارد که می تواند تا این حد برای درمان چاقی مفید باشد؟ این ماده طبیعی چه ویژگی هایی دارد که حتی بسیاری از متخصصان لاغری به خوردن آن توصیه می کنند و آن را جایگزین داروهای شیمیایی می دانند.

 

 

بیشتر در مورد کاهش وزن و لاغری بخوانید:

رژیم لاغری سالم و علمی را با گرده گل تجربه کنید

خواص عسل و سیر برای لاغری

عسل بخورید، لاغر شوید

5 دلیل برای معجزه عسل طبیعی در رژیم لاغری

در این مطلب به صورت خلاصه به این سوال اسخ داده ایم که چرا گرده گل برای رژیم لاغری مفید است. اگر شما هم قصد لاغر شدن با استفاده از روش های خانگی و طب سنتی را دارید، این مطلب می تواند به شما دیدگاه جامعی ارائه دهد.

گرده گل، یک جایگزین کم کالری

کم کالری بودن گرده زنبور عسل باعث شده است تا از آن در رژیم‌های غذایی با کنترل کالری استفاده شود. ۲ قاشق چای خوری گرده زنبور عسل ۴۰ کالری و فقط ۴ گرم قند دارد. چون بافتی ترد دارد می‌توان از آن در غذاهای ترد با کالری بیشتر برای کاهش وزن استفاده کرد.

به عنوان مثال، استفاده از یک کاسه ماست یونانی با یک وعده گرده گل خالص زنبور عسل به جای ۲ قاشق غذاخوری بادام، تقریباً ۲۶ کالری صرفه جویی می‌کند. این یعنی حرکت به سمت لاغری با تامین مواد مورد نیاز بدن. به عنوان مثالی دیگر، استفاده از آن به جای ۲ قاشق غذاخوری غذاهای میکس و مخلوط شده، حدود ۵۰ کالری صرفه جویی می‌کند. بهتر از این برای رژیم لاغری نمی شود.

دقت کنید که شما با مصرف گرده گل میزان کالری دریافتی خود را کاهش داده اید اما در مقابل مواد معدنی مورد نیاز بدنتان را تامین کرده اید. این بدان معناست که مشکلی پس از اینکه لاغر شدید برایتان ایجاد نمی شود. و این معجزه گرده گل است که حتی پزشکان را به توصیه برای مصرف وادار کرده است.

گرده گل، یک منبع فیبر

گرده گل منبع فیبر

گرده زنبور عسل از مواد مغذی زیادی، از جمله فیبر تشکیل شده است که به کاهش وزن کمک کند. ۲ قاشق چای‌خوری گرده زنبور عسل فقط ۲ درصد کالری دریافتی در یک رژیم ۲۰۰۰ کالری را تشکیل می‌دهد. اما تقریباً ۸ درصد فیبر مورد نیاز برای زنان و ۵ درصد برای آقایان را تأمین می‌کند. در کمتر ماده غذایی می توانید چنین میزان فیبری را در مقایسه با کالری دریافتی تامین کنید.

فیبر باعث می‌شود که شما احساس سیری داشته باشد که این امر به کاهش وزن شما کمک می‌کند. استفاده از گرده گل زنبورهای عسل، نیاز شما را به سایر فیبرها مانند میوه‌ها و سبزیجات کاهش نمی‌دهد، اما به تقویت فیبر دریافتی کمک می‌کند. پس باید در کنار گرده گل، از دیگر تامین کننده های فیبر نیز استفاده کنید.

هشدارها و مراعات در رژیم لاغری با گرده گل

اگر می‌خواهید با گرده گل وزن خود را کاهش دهید، بهتر است ابتدا با پزشک خود یا طبیب طب سنتی مشورت کنید. گرده گل می‌تواند باعث ایجاد عوارض جانبی در افراد شود. در مواردی دیده شده است که مصرف مکمل‌های گرده گل باعث ایجاد آنفیلاکسی «یک واکنش آلرژیک شدید که نیاز به درمان فوری پزشکی دارد» شده است. همچنین گرده گل می‌تواند واکنش‌های حساسیتی مانند بثورات یا مشکلات تنفس ایجاد کند.

زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنید با انجام آزمایشات آلرژی مطمئن می‌شوید که استفاده از گرده گل برای شما بی‌خطر است یا نه. به گزارش دانشگاه یوتا در صورت داشتن آلرژی یا اختلالات آلرژی، مانند آسم، نباید از گرده زنبور عسل استفاده کنید.

باز هم تاکید می کنیم که بدون مشورت پزشک و ترجیحا طبیب طب سنتی از گرده گل استفاده نکنید. اگر متخصص طب سنتی به شما مجوز استفاده بدهد، احتمال بروز مشکل به حداقل خواهد رسید. پس بدون هیچ شکی، اقدام به مصرف این ماده طبیعی می کنید.

برای لاغر شدن چطور گرده گل بخوریم؟

اگر دکتر شما یا متخصص حاذق طب سنتی به شما اجازه مصرف گرده گل داد، می‌توانید از گرده زنبور عسل در رژیم‌های غذایی سالم استفاده کنید. بافت دلپذیر گرده زنبور عسل باعث شده است که با جوی گرم یا سرد، ماست ساده یونانی یا حتی سس سیب غیر شیرین ترکیب خوب و دلپذیری داشته باشد.

می‌توانید آن را با یک اسموتی، شیر بادام ساده شیرین نشده، چند مشت کلم پیچ و یک فنجان توت یخ زده مخلوط کنید. همچنین می‌توانید آن را در سس سالاد مخلوط کنید یا یک قاشق غذاخوری به ظرف سوپ مورد علاقه خود اضافه کنید.

شربت عسل و گرده گل نیز می تواند گزینه خوبی برای مصرف باشد. برخی از این شربت به عنوان نوشابه انرژی زا طبیعی یاد می کنند که اگر میزان عسل آن کم باشد، می تواند بمبی از انرژی برای رژیم لاغری سالم باشد.

سخن آخر

گرده گل ماده ای موثر برای لاغری است. این ماده هم باعث کم شدن اشتها می شود و هم در کنار انواع رژیم غذایی برای تامین کم کالری مواد مورد نیاز بدن خواهد بود. در نتیجه گرده گل گزینه خوبی برای لاغری است و نباید به سادگی از آن غافل شوید.

شما هم دوست دارید لاغر شوید؟ تا به حال از گرده گل استفاده کرده اید؟ تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید.

۱۶
۰
۳ دیدگاه
 
ir
مائده | ۲ سال پیش
راهنمایی کنید برای کم کردن اشتها ولاغری چطور مصرف شود وبه چه اندازه،وچه زمانی؟
۰
۰
 
 
ir
قاسمی | ۳ سال پیش
سلام گرده گل برای لاغری خوبه ها تجربشو داشتم ولی برای یکی از دوستام تهیه کردم اغر بود تازه اشتهاشو زیاد کرد البته خوشحاله چون کمبود وزن داشت من فک میکنم گرده گل هم لاغر کنندست هم چاق کننده بر اساس شرایط بدنی هر فردی
۰
۰
 
 
ir
ساغر اسدی | ۳ سال پیش
من روزی سه مرتبه گرده گل خوردم بعد یکماه وزنم خیلی خوب شده بود لاغرتر شدم
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید