۱۷۸۶
۶
۳

گرده گل چطور به درمان پوکی استخوان کمک می کند؟

گرده گل چطور به درمان پوکی استخوان کمک می کند؟

برای داشتن استخوان های سالم، ضروری است که در طی روز مقدار کافی از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین ها به بدن منتقل شود. شاید نتوان همه این مواد را از طریق تغذیه روزانه به بدن منتقل کنیم. گرده گل مولتی ویتامین طبیعی است که سرشار از انواع ویتامین ها، پروتئین ها، مواد آلی و معدنی است که نه تنها از نظر غذایی بسیار کامل و مقوی است؛ بلکه دارویی برای پوکی استخوان است.

در واقع با مصرف میزانی از گرده گل می توان مواد مورد نیاز استخوان را تامین کرد تا هیچ وقت دچار پوکی استخوان نشویم. اگر هم زمانی به این بیماری مبتلا شویم، گرده گل می تواند هم روند رشد بیماری را کنترل کند و هم آن را درمان نماید.

البته استفاده از گرده گل برای اثر گذاری بر روی درمان پوکی استخوان زمانی محقق می شود که از این ماده طبیعی به صورت منظم استفاده کنید. کافی است روش های مصرف گرده گل را یاد بگیرید و از این ماده به صورت روزانه استفاده کنید. در این صورت با خیال راحت می توانید امیدوار باشید گرده گل برای درمان پوکی استخوان اثرات لازم را دارد.

بیشتر در مورد درمان پوکی استخوان بخوانید:

 

 

پوکی استخوان چیست؟

عوامل اثر گذار بر بالا رفتن شانس ابتلا به پوکی استخوان

درمان پوکی استخوان را به ژل رویال بسپارید

در این مطلب تلاش کرده ایم تا به نکاتی پیرامون علت اثرگذاری گرده گل بر پوکی استخوان بپردازیم. البته فراموش نکنید که رد کنار گرده گل، یکی از مهمترین مواد تولید شده توسط زنبور عسل یعنی ژل رویال نیز می تواند برای درمان پوکی استخوان مفید باشد. با این حال در مورد این روش درمانی به صورت مجزا صحبت خواهیم کرد.

گرده گل و خواص ذاتی آن برای استخوان

گرده گل حاوی ۲۵۰ ماده مقوی و حدود ۳۵ درصد پروتئین است که از نظر این مقدار با پروتئین موجود در گوشت رقابت می کند. این مقدار در مواد غذایی طبیعی استثنا است. از آنجایی که بافت استخوان از پروتئین تشکیل شده، حجم این مقدار پروتئین در گرده گل ارزش بالایی دارد و برای پوکی استخوان بسیار موثر است.

تثبیت کلسیم با گرده گل

گرده گل میزان نسبتا اندکی کلسیم را برای بدن فراهم می کند. تقریبا یک درصد میزان توصیه شده روزانه؛ ولی گرده گل میزان کلسیم در بدن را تثبیت می کند و در رژیم غذایی از اتلاف کلسیم می کاهد. علاوه بر کلسیم وجود آهن، زینک و منیزیم خیلی ارزش دارد و گرده گل با دارا بودن تمامی این مواد نقش خیلی مهمی در جلوگیری و حتی بهبودی پوکی استخوان دارد.

کاربرد استروژن مانند

در دوران بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی شاهد تراکم بیشتری از استخوان هستیم ولی با افزایش سن و در زنان یائسه بدلیل فقدان هورمون استروژن در معرض پوکی استخوان قرار می گیرند. پلی فنول موجود در گرده گل که به عنوان فیتو استروژن ملایم عمل می کند، کامفرول است. علی رغم این اثر ملایم، نقش چشمگیری در پوکی استخوان دارد.

کمک به وزن متعادل

داشتن وزن متعادل یکی از راه های جلوگیری از پوکی استخوان است. گرده زنبور عسل به عنوان غذای واقعی و طبیعی کاهش وزن شناخته شده است. گرده گل دارای اسید آمینه طبیعی بنام فنیل آنالین است.

وقتی که وزن شما بیش از حد باشد فنیل آنالین اثر کاهش دهندگی اشتها دارد. ولی وقتی نیاز به افزایش وزن داشته باشید، فنیل آنالین رابطه معکوس خواهد داشت. در نتیجه اشتها را تحریک و آمادگی برای کار را افزایش می دهد.

در عین اینکه گرده گل انرژی زیادی به بدن منتقل می کند ولی ماده غذایی کم کالری محسوب می شود و دارای ماده ایی بنام لیستین است که به حل شدن و آب شدن و دفع چربی از بدن کمک می کند.

کمک به آرامش اعصاب

اعصاب آرام و بدون استرس و اضطراب در پیشگیری از پوکی استخوان مفید است. گرده گل به علت داشتن ویتامین های گروه B در اختلالات عصبی و استرس نقش مهمی ایفا می کند. همین موضوع باعث شده تا گرده گل به عنوان یک ماده آرامش بخش به پیشگیری و درمان پوکی استخوان کمک کند.

بهبود کم خونی

از دیگر عوامل موثر بر پوکی استخوان می توان به کم خونی اشاره کرد. گرده گل با افزایش هموگلبین و اریتروسیت خون در کم خونی ها بسیار تاثیر گذار است.

تامین آنتی اکیدان مورد نیاز بدن

کمبود آنتی اکسیدان ها خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد؛ مثل استفاده از دخانیات و الکل. گرده گل به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان نقش عمده ای را در کاهش تحلیل استخوان بازی می کند. گرده گل دارای ویتامین های  Eو C است که بدن را علیه استرس سوخت و سازی حفاظت و به طور مستقیم و غیر مستقیم در نگهداری تراکم استخوان دخالت دارد .

کاهش اثرات مخرب دارویی

استفاده از برخی داروهای شیمیایی مثل داروهای ضد التهابی و کورتون ها باعث افزایش خطر پوکی استخوان می شود. گرده گل دارای خواص ضد التهابی خوبی است که با استفاده منظم و تاثیر در روند بیماری التهابی فرد، امید است دوز داروهای شیمیایی کمتر و فرد از خطر پوکی استخوان مصون بماند. روتین موجود در گرده گل نقش خوبی برای پوکی استخوان ایفا می کند. این ماده فعالیت یاخته های استخوان ساز را افزایش می دهد .

روش مصرف گرده گل برای مقابله با پوکی استخوان

یکی از ویژگی های گرده گل این است که این ماده طبیعی به روش های مختلفی قابل استفاده است. می توانید آن را به انواع غذا، نوشیدنی، دسر و سالاد اضافه کنید. با این حال توصیه می شود برای اثرگذاری بر روی درمان پوکی استخوان حتما از گرده گل به صورت تنها یا در ترکیب با شربت عسل استفاده کنید. در این صورت اثرات بیشتری از این دانه های طلایی به دست خواهد آمد

فراموش نکنید که گرده گل زمانی می تواند اثرگذاری لازم روی درمان انواع بیماری را داشته باشد که به صورت منظم مصرف شود. برای درمان مشکلات استخوانی با گرده گل نیز به همین صورت است. حتما باید از گرده به صورت منظم و دقیق و بدون وقفه استفاده کنید. در غیر این صورت نتیجه خوبی حاصل نمی شود.

سخن آخر

گرده گل به دلیل برخی خواص درونی، یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان پوکی استخوان و پیشگیری از این بیماری است. اگر می خواهید از این ماده طبیعی استفاده کنید، حتما با متخصص طب سنتی مشورت نموده و نظم و مداومت در مصرف را سرلوحه خود قرار دهید.

۶
۱
۳ دیدگاه
 
ir
افراسیابی | ۳ سال پیش
پوکی استخوان درد بدیه چندسالیه مبتلا شدم دکترم گفته اگه تلاش نکنی استخوانهات کلا شکسته میشه و ولیچر نشین خواهی شد حتما هر کسی مبتلا هست واسه بهبودیش زود اقدام کنه
۰
۰
 
 
ir
سعید قلی زاده | ۳ سال پیش
سلام مطالب خوبی در اختیارمون گذاشتید منم خیلی تعریفشو شنیدم استفاده کردم راضیم جدای از مشکل پدکی استخوانم کم خونیمم برطرف شده البته چند ماهی هست مصرف دارم
۰
۰
 
 
ir
نصیری | ۳ سال پیش
مطالب خوبی بود تشکر چندسالی هست بدلیل استفاده از کورتونن پوکی استخوان دارم دکتر طب سنتی بهم پیشنهاد داده پودر سنجد بخورم ولی با خوندن این مقاله حتما گرده گل را هم تهیه میکنم انشالله که موثر باشه
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید