۲۰۳۲
۵
۱

آیا آلوئه ورا به همراه بره موم برای درمان پسوریازیس خوب است؟

آیا آلوئه ورا به همراه بره موم برای درمان پسوریازیس خوب است؟

پسوریازیس یک بیماری التهابی طولانی مدت است که می تواند پوست و مفاصل را تحت تأثیر قرار دهد. آیا آلوئه ورا می تواند به کنترل علائم این بیماری کمک کند؟ پسوریازیس به دلیل مشکل سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود و می تواند باعث ایجاد سلول های پوستی اضافی در محل پلاک های ملتهب شده و پوسته پوسته شود.

حدود 30٪ از افراد مبتلا به علائم پوستی پسوریازیس دچار آرتروز پسوریازیس می شوند که شامل درد و تورم در مفاصل است. در حال حاضر درمانی برای آن وجود ندارد، اما گزینه های مختلف درمانی می توانند به تسکین علائم کمک کنند. برخی از افراد بر این باورند که آلوئه ورا به همراه بره موم می تواند هم مسائل مربوط به پوست و هم التهاب مفاصل ناشی از پسوریازیس را کاهش دهد.

در این مقاله بررسی می شود که چگونه آلوئه ورا در کنار بره موم می توانند به تسکین برخی علائم پسوریازیس کمک کنند. البته در مطالبی مجزا به اثرات بره موم بر روی درمان پسوریازیس اشاره شده است. این مطلب بیشتر به خواص آلوئه ورا که می تواند در کنار بره موم به عنوان یک ماده درمانگر این بیماری قرار بگیرد اشاره خواهیم کرد.

آیا آلوئه ورا به درمان پسوریازیس کمک می کند؟

پسوریازیس ممکن است لکه های دردناک و ناراحت کننده ای در پوست ملتهب ایجاد کند. گاهی اوقات این وصله ها می توانند ترک خورده و خونریزی کنند. فرد مبتلا به آرتروز پسوریازیس مفاصل متورم، سفت و دردناک خواهد داشت. علائم پسوریازیس تمایل دارند که بیایند و از بین بروند، در طی عود بیماری بدتر می شوند و در زمان بهبودی، کاملا بهبود می یابند.

 

 

آلوئه ورا نوعی گیاه آبدار با برگ های پر از ژل است. این ماده در داروهای سنتی بسیاری از فرهنگ ها نقش دارد. هزاران سال مردم از ژل آلوئه ورا برای درمان طیف وسیعی از بیماری های پوستی، از جمله پسوریازیس استفاده کرده اند.

تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات موجود در آلوئه ورا می توانند التهاب را کاهش داده و به تعدیل سیستم ایمنی بدن کمک کنند. دقیقا شبیه به آنچه بره موم برای درمان پسوریازیس دارد. این عناصر ممکن است به آلوئه ورا اجازه دهد تا:

  • پوست را تسکین دهد
  • باعث کاهش التهاب شود
  • از خشک شدن پوست جلوگیری می کند

در سال 2018، محققان خاطر نشان کردند که افراد مبتلا به پسوریازیس خفیف تا متوسط ​​که به مدت 12 هفته از ترکیب 50٪ بره موم و 3٪ آلوئه ورا استفاده کرده اند، در آنها بهبود علائم مشاهده شده است. با این حال، این مطالعه فقط اثر آلوئه ورا را بررسی نکرد. در واقع ترکیبی از بره موم و آلوئه ورا در این آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند که نتایجی خوبی نیز از خود به نمایش گذاشتند.

فواید آلوئه ورا برای پسوریازیس

آلوئه ورا و بره موم برای پسوریازیس

یک مطالعه در سال 2011 بر روی حیوانات نشان داد که ژل آلوئه ورا در درمان پسوریازیس موثر است. با این حال، تایید اثرات در انسان به تحقیقات بیشتری نیاز دارد. هیچ مدرکی وجود ندارد که در نتیجه آن آلوئه ورا بتواند به طور خاص پسوریازیس را درمان کند، اگرچه برخی مطالعات نشان می دهند که می تواند علائم خاصی را بهبود بخشد.

با این حال همانطور که گفته شد، فوائدی از آلوئه ورا برای پسوریازیس وجود دارد که باعث شده از گذشته در طب سنتی از آن برای درمان بیماری های پوستی به ویژه این بیماری خود ایمن استفاده شود. به ویژه اگر با بره موم مصرف شود. در ادامه برخی از این فوائد آلوئه ورا را با هم مرور می کنیم که آن را ماده ای مناسب برای مقابله با پسوریازیس کرده است.

به بهبود زخم کمک می کند

محققان در یک بررسی در سال 2015، خواص درمانی آلوئه ورا را به ترکیبی به نام گلوکومانان نسبت داده اند که بر رشد سلول های پوستی تأثیر می گذارد و ترمیم زخم را تسریع می کند. این خواص می توانند در صورت ابتلا به پلاکیک در فرد مبتلا به پسوریازیس مفید باشند. در این ویژگی بره موم نیز مکمل آلوئه ورا است و می تواند به خوبی به ترمیم زخم کمک کند.

التهاب را کاهش می دهد

پسوریازیس یک بیماری التهابی است و به نظر می رسد آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی باشد. ژل آلوئه ورا از نظر تئوری می تواند به کاهش التهاب منجر به علائم پوستی و مفصلی در پسوریازیس کمک کند. مطالعه ای در سال 2008 نشان داد که ژل آلوئه ورا نسبت به دارونما در درمان بیماری های پوستی مانند اریتم ناشی از نور ماوراء بنفش موثرتر است. با این حال، مطالعه در مورد درمان پسوریازیس نبود.

تأیید اینکه خواص ضد التهابی آلوئه ورا برای درمان پسوریازیس مفید است، نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. با این حال همانطور که می دانید، بره موم یک ضد التهاب قوی است که می تواند در کنار آلوئه ورا اثرات خوبی برای درمان این بیماری ملتهب کننده پوستی، داشته باشد.

بیشتر با خواص التهابی بره موم آشنا شوید:

خواص بره موم؛ از خواص ضد التهابی تا ضد سرطانی

چرا برای درمان بیماری های التهابی از بره موم استفاده نمی کنید؟

برای کاهش التهاب ریه بد نیست بره موم را امتحان کنید

برای درمان التهاب لثه با بره موم چه فکری دارید؟

آنچه باید در مورد التهاب مثانه بدانید

آبرسانی می کند

ژل آلوئه ورا می تواند در ابتدا به بهبود آبرسانی پوست کمک کند؛ اما اگر شخصی به طور منظم از آن استفاده کند ممکن است اثر آن مدوام نباشد. مطالعه ای در سال 2014 نشان داد که ژل آلوئه ورا پس از یک بار استفاده، باعث بهبود آبرسانی پوست می شود. اگرچه در مقایسه با اثر دارونما که همان آب بود، این بهبود از نظر آماری قابل توجه نبود.علاوه بر این، محققان دریافتند که پس از چندین بار استفاده، ژل در واقع باعث کاهش هیدراتاسیون پوست می شود.

مرطوب سازی پوست می تواند از ترک خوردن آن جلوگیری کند، بنابراین استفاده گاه به گاه از آلوئه ورا می تواند کمک کند. با این حال، موارد دیگر، مانند وازلین ساده، می توانند موثرتر باشند. تعیین اینکه آیا آلوئه ورا یک مرطوب کننده مناسب برای افراد مبتلا به پسوریازیس است، نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

نحوه استفاده از آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا برای درمان پسوریازیس

ژل آلوئه ورا در اکثر داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی سالم بدون نسخه در دسترس است. بنیاد ملی پسوریازیس در آمریکا توصیه می کند از کرم حاوی 0.5٪ آلوئه استفاده کنید.همچنین یک فرد می تواند از طریق ژل طبیعی آلوئه ورا، از روی گیاه، با بریدن یک برگ و بیرون کشیدن آرام ژل، از آن استفاده کند. همچنین ترکیب کردن ژل آلوئه ورا و عصاره بره موم می تواند کرمی فوق العاده عالی برای درمان این بیماری بسازد.

ابتدا ژل یا کرم را روی ناحیه کوچکی از پوست بمالید تا واکنش های نامطلوب آن بررسی شود. اگر بعد از 24 ساعت هیچ واکنشی اتفاق نیفتد، فرد می تواند ژل یا کرم را تا سه بار در روز بصورت آزاد روی پوست آسیب دیده بمالد.

آلوئه ورا به صورت قرص نیز موجود است؛ اما بنیاد ملی پسوریازیس آمریکا می گوید که این قرص ها علائم پسوریازیس را بهبود نمی بخشند

خطرات و ملاحظات استفاده از آلوئه ورا

استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی پوست برای بیشتر افراد بی خطر است؛ اما ممکن است برخی واکنش آلرژیک داشته باشند. به همین دلیل بهتر است ابتدا آزمایشی در سطح کمی از پوست انجام دهید.

روش های دیگر درمان پسوریازیس

ژل آلوئه ورا یک داروی مکمل است که می تواند به کنترل علائم پسوریازیس در صورت استفاده فرد در کنار سایر روش های درمانی کمک کند.

سایر درمان های موضعی ممکن است حاوی موارد زیر باشد :

  • اسید سالیسیلیک
  • کورتیکواستروئیدها
  • کلسی پوترین
  • قطران زغال سنگ

همچنین یک بررسی منتشر شده در سال 2018 نتیجه گرفت که موارد زیر میتوانند به درمان پسوریازیس کمک کنند:

  • کورکومین
  • روغن ماهی
  • مدیتیشن
  • طب سوزنی
  • عسل طبیعی
  • ترکیب عسل و عصاره بره موم

بیشتر افراد با علائم خفیف می توانند شرایط را در خانه کنترل کنند، اما ممکن است درمان پزشکی لازم باشد. هر کسی که علائم پسوریازیس شدید، مداوم یا وخیم را تجربه کند، باید با پزشک مشورت کند.

تذکر نهایی

برخی مطالعات نشان می دهند که ژل آلوئه ورا می تواند علائم خاص ناشی از پسوریازیس را بهبود بخشد، به دلیل خواص مفید مختلف ژل. تعیین اینکه آیا ژل آلوئه ورا یک درمان موثر برای شرایط کلی است یا خیر، نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. در این میان، استفاده از آلوئه ورا به طور کلی به عنوان مرطوب کننده و روی پوست مبتلا به پسوریازیس بی خطر است. استفاده از بره موم و عسل طبیعی در کنار آلوئه ورا می تواند خواص آن را بیشتر کند.

سخن آخر

درمان پسوریازیس با آلوئه ورا به تنهایی میسر نیست. به نظر می رسد استفاده از بره موم در کنار آلوئه ورا خواص این ماده طبیعی را برای درمان پسوریازیس تکمیل می کند.

شما تجربه ای برای استفاده از آلوئه ورا به منظور درمان این بیماری پوستی خود ایمنی داشته اید؟ اگر تجربه ای در این زمینه دارید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

۵
۰
منبع https://www.medicalnewstoday.com/articles/320081
۱ دیدگاه
 
ir
خدیجه | ۳ سال پیش
من هرشب برای آبرسانی و برطرف شدن خشکی پوستم ژل آلوئه ورا میزنم و صبح صورتم را میشورم خیلی تاثیر خوبی داره
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید