۲۶۶۲
۲
۲

درمان دیابت نوع 2 با بره موم؛ چرا بره موم برای دیابتی ها مفید است؟ | قسمت 2

درمان دیابت نوع 2 با بره موم؛ چرا بره موم برای دیابتی ها مفید است؟ | قسمت 2

بره موم یکی ماده فوق العاده خاص برای درمان بیماری ها است. اگرچه هنوز علم نوین نتوانسته به تمامی جوانب این ماده شگفت انگیز و این داروی تمام عیار دست پیدا کند؛ اما برخی تحقیقات توانسته اند نشان دهند که تا چه اندازه بره موم می تواند مفید باشد. یکی از خواص بره موم، اثرگذاری آن بر درمان دیابت است.

بره موم هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم بر درمان دیابت اثر می گذارد. این یعنی بره موم هم می تواند علل و عوامل دیابت را مورد هدف قرار دهد و هم با رفع عوارض جانبی یا بیماری های زمینه ای، راه را برای کنترل دیابت یا درمان آن هموار سازد.

در قسمت قبلی به تعدادی از مواردی که اثرگذاری بره موم بر درمان دیابت را نشان می داد اشاره کردیم. اگر این موارد را از دست داده اید، از طریق لینک زیر برای مطالعه ان ها اقدام کنید.

درمان دیابت نوع 2 با بره موم؛ چرا بره موم برای دیابتی ها مفید است؟ | قسمت 1

 

 

در این قسمت به ادامه خواص بره موم که باعث اثرگذاری بر دیابت است اشاره خواهیم کرد. اگر قصد دارید روند درمان دیابت با بره موم را شروع کنید، حتما این مطلب را دنبال کنید.

نقش بره موم در بیماران دیابتی مبتلا به بیماری قلبی عروقی

به برخی از بیماران دیابتی برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی آسپرین تجویز می شود. همچنین آسپرین از بروز ناراحتی های چشم و شبکیه بیماران دیابتی جلوگیری می کند و تاثیر خوبی در کاهش خطر سکته قلبی و بیماری های عروقی دارد. این دارو تاثیر خوبی در جلوگیری از لخته شدن خون در عروق خون رسان به عضلات قلبی دارد.

با وجود تمامی این مزایا، اما این دارو فقط سود آور نیست وگرچه دارای یک سری فواید است ولی عوارض زیادی دارد. مصرف طولانی مدت این دارو سبب جراحت در بافت های داخلی معده می شود و حتی باعث خونریزی قسمت های دیگر بدن نیز می گردد.

باید از ماده ای استفاده شود که ضمن اینکه اثرات آسپرین را دارد، مطمئن باشیم عوارضی را به همراه ندارد. بهترین ماده که هم اثرات آسپرین را داشته باشد هم هیچ گونه عوارض خطرناکی ندارد، بره موم است.

بیوفلانوئیدهای موجود در بره موم عملکردشان شبیه آسپرین است و حتی این ماده را میتوانیم بهتر از آسپرین بدانیم؛ زیرا عوارض آن را ندارد. بره موم هم چون آسپرین با رقیق کردن خون و جلوگیری از لخته شدن خون، خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش داده و از سکته قلبی و مغزی در بیماران دیابت جلوگیری می کند.

استفاده طولانی مدت بره موم برخلاف آسپرین مشکلاتی را برای فرد به همراه نخواهد داشت. بلکه باعث می شود شرایط بهبودی فرد روز به روز بهتر شود.

توجه داشته باشید که استفاده همزمان بره موم با داروهای آسپرین باید زیر نظر و کنترل شده مصرف گردد. هر چند این بره موم از تاثیرات بد آسپرین نیز می کاهد ولی توصیه می شود برای در امان ماندن از خطرات این نوع دارو بره موم استفاده شود

بره موم و مقابله با عفونت بیماران دیابت نوع دو

افراد مبتلا به دیابت نوع دو به دلیل افزایش قند خون و عملکرد نادرست سیستم ایمنی بدن در معرض بیشتری از عفونت ها قرار دارند. از انواع عفونت ها می توان عفونت مثانه، پوست، واژینال و کلیه اشاره کنیم.

در مبتلایان به دیابت نوع دو پایین بودن سطح قند خون باعث آسیب به اعصاب هر کدام از اعضا می شود. به دلیل وجود این مشکل، اگر فرد دیابتی دچار زخم یا جراحتی شود متوجه نخواهد شد؛ چون حالتی مثل بی حسی خواهد داشت.

مشکل بزرگتر آن است که دیابت با وجود مشکلات عروقی باعث کاهش جریان خون در محل آسیب دیده می شود. به همین علت ترمیم زخم به خوبی انجام نمی شود. این ترمیم طولانی، زمینه را برای ابتلا به عفونت فراهم می کند.

معمولا برای مقابله با عفونت ها در طب مدرن آنتی بیوتیک یا به اصطلاح چرک خشک کن تجویز می شود که معمولا بیمار درمان مناسبی از این داروها دریافت نمی کند. زیرا بدن به این گونه از داروها عادت کرده و راه مقابله با آن را می داند. از سوی دیگر عوامل باکتریایی مدام در حال جهش و تغییر هستند. بهترین محصولی که می توان برای انواع عفونت ها به کاربرد بره موم است.

برخی خواص بره موم در مقابله با عفونت و ویروس:

درمان عفونت قارچی با بره موم؛ با یک ضد قارچ تمام عیار به جنگ عفونت بروید

نقش بره موم در مبارزه با عفونت هلیکوباکتری

بره موم و اثر آن بر درمان کرونا و کووید 19 - قسمت 5: اثرات ضدویروسی، ضدالتهابی و قابلیت برای واکسن کرونا

بره موم محصولی از زنبور عسل که بدلیل دارا بودن خواص ضدمیکروبی خود باعث به کارگیری زنبوران عسل از این ماده عجیب در ضد عفونی کردن همه سطوح کندو است. بره موم دارویی با خواص آنتی بیوتیکی فوق العاده قوی که حتی بهتر از داروهای شیمیایی است؛ زیرا هیچ گونه عوارضی ندارد.

این ماده دارای فلانوئیدهای گلانژن لینوسمبرین به عنوان قوی ترین آنتی بیوتیک ضد باکتریایی شناخته شده است. البته هر چند آنتی بیوتیک های شیمیایی بر عفونت های ویروسی تاثیر ندارد؛ ولی بره موم هم بر باکتری هم بر ویروس اثر خواهد کرد. بره موم سرشار از فلانوئیدها است که از تجزیه غشای پروتئینی ویروس ها جلوگیری می کند و مانع ورود آنها و در نتیجه از بروز عفونت در ارگانیسم ها جلوگیری می کند.

جالب است بدانید که استفاده همزمان بره موم با سایر آنتی بیوتیک های شیمیایی باعث افزایش تاثیر این گونه داروها شده و حتی با جوابدهی خوب می توان دوز مصرفی آنتی بیوتیک های شیمیایی را کم و حتی حذف کرد.  

یکی از بدترین و آزار دهنده ترین زخم ها، زخم پای دیابتی است که متاسفانه در صورتی که عفونت مهار نشود منجر به قطع پای افراد می شود. پس حتی اگر به فکر مهار عفونت و بهبودی زخم پای خود هستید، حتما بره موم را امتحان کنید و مطمئن باشید بدون آن که خطری شما را تهدید کنند از پیشروی عفونت و قطع پای خود جلوگیری کرده اید

سخن آخر

خواص بره موم برای دیابتی ها موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد. به ویژه برای درمان دیابت نوع 2، بره موم اثرات بی نظیری از خود بروز می دهد. این یعنی می توان با استفاده از این ماده طبیعی، مانع از پیشرفت دیابت یا عوارض جانبی آن شد و حتی به سمت بهبود و درمان این بیماری پیش رفت.

اگر شما هم تجربه ای از استفاده بره موم برای درمان دیابت داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

۲
۰
۲ دیدگاه
 
ir
R.khalili | ۳ سال پیش
مبتلا به دیابت نوع هستم از قرص مت فورمین استفاده می کنم با اینحال قند خونم همچنان بالاست از بره موم روزانه سه وعده استفاده کردم به جا اینکه دوز داروهای شیمیاییم را تغییر بدم باعث کاهش قند خونم شد
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید