۵۲۰
۰
۰

استانداردهای اجباری بخش عمده بازار عسل را نادیده گرفته است

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واحدهای بسته‌بندی عسل استان اصفهان بیان کرد
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واحدهای بسته‌بندی عسل استان اصفهان بیان کرد

مجید رجبی با بیان اینکه برای وضع استاندارد برای عسل باید سطح و وضعیت تولید و بازار این محصول به‌دقت در نقاط مختلف کشور بررسی شود، گفت: باید محصولات پایش و بررسی شود که این محصول تولیدشده دارای چه کیفیتی هستند و بر اساس آن استاندارد وضع شود، استاندارد اجباری کنونی بخش اعظم تولید کشور که عسل تغذیه‌ای است را در نظر نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واحدهای بسته‌بندی عسل استان اصفهان، در خصوص استانداردهای اجباری وضع‌شده گفت: متأسفانه تصویب استاندارد اجباری که امسال صورت گرفت، دقیق و همه‌جانبه نبود، برای حدود سه بار این استانداردها و خبر تصویبش به ما رسیده است، ولی تحول خاصی را سبب نشده و مجدداً به دلیل نداشتن ضمانت اجرایی، بارها به‌صورت قبلی یعنی به استاندارد تشویقی برگشته است.

مجید رجبی، در گفتگوی اختصاصی با عسلنا، افزود: استاندارد اجباری هیچ مشکلی را حل نکرده است و استانداردهای وضع‌شده امسال نیز بسیار غیر کارشناسی هستند و موجودی بازار تولید را در نظر نگرفته‌اند.

 وی معتقداست: برای وضع استاندارد برای یک کالا باید سطح و وضعیت تولید و بازار این محصول به‌دقت بررسی شود. باید محصول پایش شود و بررسی شود که این محصول تولیدشده دارای چه کیفیتی در نقاط مختلف کشور است و بر اساس آن استاندارد وضع شود وگرنه ما از قبل استاندارد 92 را داشتیم.

 

 

تولیدکننده برند عسل‌های آفرینش و سرآمد، اضافه می‌کند: آنچه ما دنبال کردیم این است که عسل تغذیه‌ای هم با توجه به اینکه عمده بازار را تشکیل می‌دهد، شناخته شود و در صورت لزوم برایش استاندارد وضع شود، با این استاندارد جدید بخش عمده محصولات بازار زیر استاندارد هستند.

رجبی، ادامه داد: اگر قرار است استاندارد اجباری اجرا شود باید بسیاری از کارگاه‌ها و برندها تعطیل شوند، چون به‌طور کامل این استاندارد را ندارند.

وی با بیان اینکه در بحث بسته‌بندی عسل ما بیش از 120 کارگاه و کارخانه در استان اصفهان داریم، اظهار کرد: در کشور این آمار منحصربه‌فرد است و با الزامی شدن این استاندارد عمده تولیدات این صنایع شامل این استاندارد نیستند و این وضعیت در کشور هم صادق است، مضاف بر اینکه این استانداردها هرگز پیوست نظارتی و اجرایی ندارند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واحدهای بسته‌بندی عسل استان اصفهان، بحث صنعت تقلب و فیک را شامل همه محصولات و رشته‌های تولیدی در جهان وجود دانست و ابراز کرد: تقلب قابل ریشه‌کنی نیست، مهم این است که در مورد محصولات اصیل و طبیعی ما تصمیم درستی بگیریم تا این تفاوت بین محصول اورجینال و فیک فاحش شود و مردم بتوانند به‌راحتی و با شناخت تصمیم بگیرند.

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: خواسته یا ناخواسته، به دلیل مصرف نهاده و تغذیه زمستانی عسل‌های تغذیه‌ای وجود دارند و نمی‌توانند نادیده گرفته شوند چراکه حداقل در تولیدشان زنبور دخالت دارد و با به رسمیت شناختن این محصولات است که می‌توان با قاطعیت با محصولات پاتیلی و زنبور ندیده مقابله کرد.

۰
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید