۲
۰

متولیان دولتی بین عسل مرغوب و تولیدات بی‌کیفیت تفکیک قائل شوند

یک تولیدکننده اصفهانی مطرح کرد:
یک تولیدکننده اصفهانی مطرح کرد:
 ابوالفضل کاظمی با اشاره به اینکه برندهای معروف و شرکت‌های عظیمی اقدام به تولید انبوه عسل بی‌کیفیت با عنوان عسل طبیعی و با علامت استاندارد و سیب سلامت می‌کنند، گفت: متولیان دولتی باید بین عسل مرغوب و تولیدات بی‌کیفیت تفکیک قائل شوند و نظارت و سختگیری فقط برای شرکت‌های درستکار کوچک و بی‌پشتوانه نباشد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، مؤسس برند عسل نوبهار، گفت: متأسفانه پیگیری برای ساماندهی عسل‌های تقلبی توسط امثال ما نتیجه‌ای ندارد، چراکه متأسفانه برندهای سرمایه‌داری به‌صورت مافیایی دست به تقلب و عرضه عسل پاتیلی و دست‌ساز زدند.

ابوالفضل کاظمی با اشاره به اینکه متأسفانه این متقلبین در ارکان قدرت هم مدافعانی دارند و به‌محض پیگیری عرضه محصولات بی‌کیفیت با مداخله مقامات مختلف دولتی و محلی روبرو می‌شویم و راه به‌جایی نمی‌بریم، افزود: متأسفانه این متقلبین برخی سازمان‌ها، آشنا و رابطه دارند و متأسفانه نظارت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها صرفاً برای کارگاه‌ها و برندهایی است که دارند کار خداپسند و پاک انجام می‌دهند و برمدار قانون حرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای این کارگاه‌ها و برندهای کوچک مدام مشکل درست می‌شود، ولی ناظران و متولیان کاری به کار متقلبین بزرگ ندارند.

این فعال صنعت زنبورداری، تصریح کرد: ما هیچ انتظاری از دستگاه‌های متولی و مسئولین نداریم، فقط انتظار داریم که تولیدات قوی و ضعیف را از هم تفکیک کنند و عسل‌های تقلبی و غیرطبیعی را در بازار مشخص کنند.

کاظمی با بیان اینکه، عسل‌های پاک و طبیعی باید شناسنامه‌دار شود تا ما بتوانیم از حق خود دفاع کنیم و روبروی متقلبین قد علم کنیم، ادامه داد: ما خودمان قادر به حل مشکلاتمان هستیم فقط باید تفکیک محصولات صورت پذیرد و عسل مرغوب و غیر مرغوب و عسل قوی و ضعیف و تقلبی از هم مجزا و شناخته‌شده باشد، در بازار مشخص شود.

مدیر شرکت طلای شیرین نوبهار اسپادانا، عنوان کرد: در خصوص مجوزها هم باید تسهیل ایجاد شود و برای یک مجوز این‌قدر سنگ‌اندازی و مشکلات وجود نداشته باشد تا برای کسانی که قانون‌مدار هستند باید این مسیر هموار شود.

وی یادآور شد: مشکل دیگر هم تهیه عسل است، داشتن تنوع اقلیمی به ما عسل‌های گوناگونی داده ولی خشک‌سالی و مشکلات دیگر ازجمله آفت‌ها و هزینه‌ها سبب شده که هرسال همه گونه‌های عسل وجود نداشته باشند مثلاً یک سال عسل گشنیز یا کُنار در بازار فراوان و سال دیگر کمیاب باشد که این سبب نامتعادل شدن بازار و از دست دادن مشتری می‌شود.

به گزارش عسلنا، کاظمی در پایان گفت: قانون باید برای همگان مساوی باشد ولی می‌بینیم برندهایی با شرکت‌های عظیم و تبلیغات فراوان محصولات بی‌کیفیتی را به‌عنوان عسل طبیعی به‌صورت انبوه روانه بازار می‌کنند و مشخص نیست مجوزهای لازم را چطور گرفتند و چگونه به این کالای بی‌کیفیت، سیب سلامت و علامت استاندارد تعلق‌گرفته است./

۲
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید