۱۲۶۳
۴
۰

وبینار «زنبور درمانی و اثرات عسل‌های دارویی بر بیماری‌ها» با تدریس دکتر صالح صالح‌نژاد

چهارشنبه 3 آذر‌ماه 1400 از ساعت 20:30 در پلتفرم عسلنا
چهارشنبه 3 آذر‌ماه 1400 از ساعت 20:30 در پلتفرم عسلنا
وبینار آموزشی کاربردی با موضوع «زنبور درمانی و اثرات عسل‌های دارویی بر بیماری‌ها» چهارشنبه سوم آذرماه 1400 ،از ساعت 20:30 (هشت و نیم شب) همراه با پرسش‌وپاسخ زنده مخاطبان و با تدریس دکتر صالح صالح‌نژاد، پژوهشگر ارشد زنبورعسل و عضو انجمن زنبور درمانی کشورهای آلمان، مالزی و ایران، در پلتفرم آموزش زنبورداری عسلنا https://webinar.asalna.ir/ch/treatment-with-honeybees)) برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت زنبورداری ایران، امروزه دنیای علم و فناوری با اشراف بر مضرات داروهای شیمیایی، به تلاش‌های بزرگی برای دستیابی به جایگزین‌های بی‌زیان از بین محصولات و فرآورده‌های ارگانیک و طبیعی نموده است.

صنعت آپی تراپی و زنبوردرمانی، رشته‌ای تأیید شده در طب سنتی است که در جهان با اقبال و موفقیت زیادی روبرو شده، ولی در کشور ما هنوز فرصت‌های لازم، علی‌رغم ظرفیت‌های موجود، ایجاد نشده است.

در این راستا و در تداوم آموزش‌های ویژه و کاربردی عسلنا، در بستر پلتفرم اختصاصی آموزش زنبورداری این رسانه، وبینار آموزشی کاربردی با عنوان «زنبوردرمانی و اثرات عسل‌های دارویی بر بیماری‌ها» چهارشنبه سوم آذر‌ماه 1400، از ساعت 20:30 با بررسی کلیات زنبوردرمانی و تکیه بر اثرات مصرف عسل‌های دارویی بر بیماری‌های سرطانی با تدریس استاد دکتر صالح صالح‌نژاد، استاد دانشگاه، پژوهشگر ارشد زنبورعسل و عضو انجمن زنبوردرمانی کشورهای آلمان، مالزی و ایران، در پلتفرم تخصصی آموزش زنبورداری عسلنا، به آدرس https://webinar.asalna.ir/ch/treatment-with-honeybees))  برگزار می شود.

ویدئو وبینار

 

 

 

 

آشنایی با مدرس این دوره

دکتر صالح صالح‌نژاد، پژوهشگر ارشد زنبورعسل و عضو انجمن زنبوردرمانی کشورهای آلمان، مالزی و ایران، محقق دانشکده پزشکی (داروسازی) دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه زنبور درمانی است.

ایشان همچنین، زنبوردار نمونه شهرستان مشهد و استان خراسان رضوی است و مدیریت شرکت شهد گل‌ها را برعهده دارد. او فرزند استاد عبدالکریم صالح‌نژاد پیش‌کسوت بزرگ صنعت زنبورداری ایران و خالق برند شهد گل‌هاست.

صالح‌نژاد، در انجمن‌های زنبوردرمانی مالزی و ایران، عضو هیئت مؤسس بوده و طی سال‌های 2007 تا 2017 نیز سخنران مدعو و شرکت‌کننده فعال در همایش جهانی آپی‌موندیا بوده است.

انتشار کتب و مقالات مرتبط با زنبور درمانی و مسئولیت فنی آزمایشگاه عسل، نیز بخش دیگری از فعالیت‌های علمی ایشان را تشکیل می‌دهد. همچنین او محقق اعزامی در زمینه زنبورعسل به کشورهای همسایه از طریق استانداری و جهاد کشاورزی استان خراسان در سال‌های گذشته بوده و برگزاری کارگاه زنبوردرمانی در مالزی را نیز در کارنامه خود دارد.

دکتر صالح‌نژاد، دارای مدارک لیسانس مهندسی علوم دامی و فوق‌لیسانس تغذیه دام و نیز دانشنامه دکترای تخصصی پزشکی مولکولی به تأیید وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی است.

ایشان، استاد مدعو گرایش علوم پایه در مقطع کارشناسی و ارشد و نیز استاد مدعو دانشگاه علمی و کاربردی مشهد است و در دانشگاه علمی و کاربردی درس بیماری‌های زنبورعسل و در دانشگاه آزاد و پیام‌نور مشهد دروس بیوشیمی پیشرفته را تدریس می‌کنند.

وی، در زمینه آفات زنبورعسل و تله زنبورخرمایی در سال ٧٩ تحقیقات موفقی مشترکاً با مهندس مجید عاکف و راهنمایی استاد پروفسور عبادی داشتند و در کنفرانس‌های زنبورعسل در چین (انجمن AAA آسیا در سال ٢٠٠٨) نیز حضوری فعال داشته است.

صالح‌نژاد در محورهای زنبوردرمانی، تولید محصولات باکیفیت زنبورعسل و صادرات عسل به کشورهای عربی و مالزی و همچنین در زمینه پرورش ملکه و استانداردسازی عسل فعالیت داشتند.

انتشار مقالات ISI و همکاری در نگارش کتب زنبوردرمانی نیز بخشی دیگر از کارننامه  پرافتخار ایشان است.

محورهای وبینار

در این کلاس کاربردی مجازی بر روی ظرفیت‌ها و تاریخچه صنعت آپی تراپی در ایران و جهان صحبت خواهد شد و به طور مختصر و کلی، محورهایی از فعالیت این صنعت سلامت‌محور برای مخاطبان تشریح خواهد شد.

همچنین بررسی خواص درمانی و سلامت محوری محصولات زنبورعسل و کلیاتی از زنبور درمانی و نیز اثرات مصرف عسل‌های دارویی بر بیماری‌ها مورد کاوش و بررسی قرار خواهد گرفت.

تحلیل و واکاوی کاربرد آپی تراپی در کنترل و درمان سرطان‌ها و همچنین بررسی و تحلیل خواص درمانی و سلامت محوری، محصولات زنبورعسل در پیشگیری و درمان انواع امراض و درمان بیماری‌های خاص از محورهای دیگر این وبینار خواهد بود.         

مخاطبان وبینار

مخاطبان این وبینار را، جامعه بزرگ زنبورداری کشور، عموم مردم و مصرف‌کنندگان محصولات زنبورعسل، کادر درمان، جامعه پزشکی، علاقه‌مندان و کارشناسان طب سنتی، زنبورداران، تولیدکنندگان، دانشجویان پزشکی و علوم دامی، فروشندگان محصولات زنبورعسل و داروهای طب سنتی و علاقه‌مندان به درمان‌های طبیعی و ارگانیک و فعالین استارتاپ و کارآفرینی، تشکیل می‌دهند.

روش آسان شرکت در این دوره آموزشی

علاقه‌مندان در روز چهارشنبه سوم آذرماه 1400 از ساعت 20:30 (هشت و نیم شب) یا دقایقی قبل از آن، به‌سهولت می‌توانند با ورود به پلتفرم آموزشی عسلنا از طریق این لینک (https://webinar.asalna.ir/ch/treatment-with-honeybees)   تنها با درج نام خود، وارد تالار مجازی وبینار شده یا حتی بدون درج نام، تنها با فشردن دکمه میهمان وارد وبینار شوند.

توجه داشته باشید؛ برای حضور در وبینار نیاز به گوشی هوشمند یا سیستم کامپیوتری دارید و نباید فیلترشکن شما روشن باشد. در حین برگزاری وبینار، اگر صدا یا تصویر برایتان قطع شد یا با تأخیر به دست شما می‌رسید، یک‌بار از وبینار خارج‌شده و دوباره وارد شوید.

توضیحات تکمیلی و طریقه مشاهده سایر وبینارها و برنامه‌های آموزشی عسلنا

به گزارش عسلنا، آپی تراپی یا زنبوردرمانی مکتبی از درمان‌های طبیعی است که در سال‌های اخیر توجه فراوانی را به خود معطوف ساخته است. در این مکتب که خود هم زیرمجموعه‌ای از طب سنتی بوده و هم به‌تنهایی می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری‌ها بپردازد، از محصولات زنبورعسل با نگاه درمان استفاده می‌گردد.

 به طور مثال همة ما می‌دانیم که عسل خواص درمانی فراوانی دارد، ولی اینکه چگونه و برای چه مواردی می‌تواند به درمان بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های خاص و سرطان، منجر شود همچنان مبهم است که در مبحث آپی تراپی بدان پرداخته می‌شود.

این وبینار فرصتی است برای فرهنگ‌سازی بیشتر برای مصرف محصولات زنبورعسل و اثرات درمانی و سلامت‌محور محصولات زنبورعسل و نقش این مهم‌ترین حشره کره خاکی در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها. در این سال‌ها توجه به مضرات داروهای شیمیایی و اقبال عمومی به سمت داروهای ارگانیک و طب سنتی سبب توجه به اثرات مطلوب و فوق‌العاده محصولات زنبورعسل نظیر؛ زهر، بره‌موم، ژل رویال و عسل‌های دارویی تک‌گل شده است که تجربه بالینی خوبی بر بسیاری از بیماری‌ها نشان داده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی صنعت زنبورداری ایران، برای اولین‌بار در تاریخ این صنعت، اقدام به ایجاد این پلتفرم آموزشی با 200 ساعت کار تحقیقی و برنامه‌نویسی نموده است تا بتواند در دانش‌افزایی جامعه زنبورداری ایران و ارائه آموزش‌های تخصصی و کاربردی مطابق تقویم فصلی کوشا بوده و در توسعه این صنعت نقش‌آفرینی کند. همچنین سایر وبینارهای قبلی عسلنا نیز در این آدرس (https://www.asalna.ir/beekeeping/webinar ) قابل مشاهده خواهد بود./

۴
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید