۱۴۵۹
۱
۰

7 خوراکی عالی برای مبارزه با پیری | قسمت دوم

7 خوراکی عالی برای مبارزه با پیری | قسمت دوم
آشنایی با خوراکی هایی که ما را از پیر شدن دور می کنند بسیار جذاب است. اینکه بدانیم چه چیزاهایی بخوریم تا جلوی پیری را بگیریم یا حداقل دیرتر به سن پیری برسیم، می تواند کمک کننده باشد. به ویژه وقتی این موضوع از نظر علمی به اثبات رسیده باشد، اطمینان بیشتری به آن خواهیم داشت.

در قسمت قبل از این مطلب به 4 خوراکی خوشمزه و البته مفید برای جلوگیری از پیری اشاره کردیم. در این مطلب به سراغ 3 دسته خوراکی دیگر می رویم که جلوی پیری را می گیرند. اگر مطلب قبلی را نخوانده اید، حتما قبل از خواندن این مطلب، سری هم به قسمت اول بزنید.

قسمت اول خوراکی های ضد پیری

سبزیجات صلیبی یا چلیپایی

نوع مهم دیگری از مواد غذایی در لیست ما سبزیجات چلیپایی است - همچنین به عنوان "سبزیجات براسیکا" شناخته می شوند - که شامل طیف وسیعی از سبزیجات سبز مانند کلم، کلم بروکلی، جوانه بروکسل، گل کلم، بوک چوی، تربچه و کلم پیچ است.

سبزیجات چلیپایی می توانند فواید زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشند.این سبزیجات دارای ماده مغذی به ویژه غنی از جمله بسیاری از ویتامین های سی، کا، ای و فولات، مواد معدنی (پتاسیم ، کلسیم و سلنیوم) و کاروتنوئیدها (لوتئین ، بتاکاروتن و زئاگزانتین) هستند.

 

 

سبزیجات چلیپایی همچنین حاوی گلوکوزینولات هستند، موادی که عطر و طعم تند مشخصی به این سبزیجات می دهند. مشخص شده است که این مواد مزایای مختلفی برای سلامتی دارند.

به نظر می رسد برخی از گلوکوزینولات ها استرس و التهاب بدن را تنظیم می کنند. آنها دارای خواص ضد میکروبی هستند و برخی از آنها در حال بررسی هستند که برخوردار از توانایی ضد سرطانی هستند.

یک مطالعه اخیر در MNT  نشان داد که سبزیجات برگ دار، از جمله برخی از سبزیجات چلیپایی مانند کلم پیچ و سبزی، به کاهش سرعت زوال شناختی کمک می کنند. در نتیجه، محققان مطالعه نشان می دهند که "افزودن یک وعده روزانه سبزیجات برگدار به رژیم غذایی شما میتواند یک روش ساده برای تقویت سلامت مغز شما باشد."

همچنین مشخص شده است که کلم پیچ، کلم بروکلی و کلم به دلیل داشتن ویتامین K در بدن تأثیر محافظتی دارند.

سرانجام، سبزیجات چلیپایی نیز منبع بزرگی از فیبر محلول هستند که در تنظیم سطح قند خون و کاهش جذب چربی نقش دارند، بنابراین به جلوگیری از افزایش وزن اضافی کمک می کند.

ماهی سالمون

مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف گوشت - عمدتا گوشت قرمز، اما همچنین برخی از انواع گوشت مرغ - می تواند برای سلامتی ما در طولانی مدت مضر باشد. یک گزینه مناسب برای پروتئین در این مورد ماهی است، و به طور خاص ماهی سالمون فواید غذایی زیادی دارد.

ماهی سالمون مملو از پروتئین است و همچنین حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا 3 است که گفته می شود برای بینایی مفید است. تحقیقات نشان داده است که امگا 3 از سندرم خشکی چشم محافظت می کند، که با چربی ناکافی در چشم مشخص می شود، که می تواند منجر به درد و تاری دید شود.

علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا 3 با سلامت مغز ارتباط دارند و تحقیقات نشان می دهد که آنها می توانند از کاهش شناختی مرتبط با افزایش سن جلوگیری کنند.

ماهی سالمون همچنین دارای محتوای پتاسیم بالا است و طبق مطالعه جدیدی که در پاییز سال گذشته در MNT  گزارش شد، پتاسیم می تواند از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کند.

علاوه بر این، این نوع ماهی سرشار از مواد معدنی سلنیوم است که به سلامت غده تیروئید کمک می کند. غده تیروئید به تنظیم فعالیت هورمونی کمک می کند و در فرآیندهای متابولیک نقش دارد.

اگرچه هر دو ماهی سالمون پرورشی و ماهی دریایی در بازار موجود است، مشخص شده است که ماهی سالمون دریایی دارای مواد مغذی بیشتری است، دارای پروتئین بیشتری است و همچنین دارای چربی اشباع کمتری است، به این معنی که از فواید بیشتری برخوردار است و برای کنترل وزن بهتر است. .

با این حال، ماهی سالمون پرورشی منبع پایدارتری دارد و متخصصان می گویند تفاوت بین ماهی سالمون پرورشی و وحشی صید شده آنقدر زیاد نیست که انگیزه ما را برای ترجیح یک نوع به نوع دیگر فراهم کند.

میوه های خانواده مرکبات

سرانجام، مرکبات قهرمانان گمنام یک رژیم غذایی سالم هستند. این گروه شامل تعدادی میوه است که هم اکنون در سراسر جهان در دسترس هستند، مانند پرتقال، گریپ فروت، لیمو، لیموترش، کلمنتین، ماندارین و نارنگی.

مدتهاست که مرکبات توسط متخصصان تغذیه و مادربزرگها به دلیل محتوای بالای ویتامین C، که دارای خواص آنتی اکسیدانی است، توصیه می شود. گفته می شود که برای سلامتی از جمله کاهش آسیب های التهابی و از بین بردن عفونت ها، مزایای زیادی برای سلامتی به همراه دارند.

با این وجود متخصصان خاطرنشان می کنند که این نوع میوه ها چیزی فراتر از ویتامین C دارند که فقط به محتوای تغذیه ای می رسد. میوه ها سرشار از سایر عناصر مغذی از جمله قند، فیبر غذایی، پتاسیم، فولات، کلسیم، تیامین، نیاسین، ویتامین B-6، فسفر، منیزیم، مس، ریبوفلاوین و اسید پانتوتنیک هستند.

اگر این لیست از غذاهای رژیمی شما را تحت تأثیر قرار نداده است، متخصصان سپس توضیح می دهند که مرکبات حتی بیشتر حاوی ترکیبات آلی هستند - مانند فلاونوئیدها، کومارین ها و کاروتنوئیدها - که گفته می شود دارای اثرات محافظتی در برابر سرطان، بیماریهای قلب و عروق و بیماریهای تخریب عصبی هستند.

تحقیقات نشان داده است که فلاونوئیدها – که در مرکبات به ویژه غنی هستند - می توانند "از بیماری های مزمن ناشی از چاقی جلوگیری یا به تأخیر بیاندازند."

فلاونوئیدها همچنین به دلیل توانایی ضد سرطانی توجه علمی بسیاری را به خود جلب کرده اند و مصرف میوه های مرکبات به خصوص غنی از فلاونوئید با طول عمر قابل توجهی همراه است.

سخن پایانی

اگرچه همه غذاهایی که در این قسمت و قسمت قبل ذکر شد به دلیل فواید قابل توجه سلامتی مورد توجه قرار می گیرند، اما نباید فراموش کنیم که بدون داشتن یک رژیم غذایی متعادل، فراگیر و سبک زندگی سالم نمی توان به رفاه و طول عمر رسید.

علاوه بر این، مطالعات فعلی نشان می دهند که ترکیب ژنتیکی ما میتواند حرف مهمی در مورد اینکه کدام غذاها برای سلامتی ما بهتر عمل می کنند، داشته باشد. بنابراین، با در نظر داشتن لیست غذاهای مقوی، مطمئن شوید که رژیم غذایی مفیدی را دنبال می کنید که برای شما موثرترین باشد!

فراموش نکنید که در این 7 ماده ضد پیری، ژل رویال یکی از تخصصی ترین مواد غذایی است که عموما نادیده گرفته می شود. حتما ان را در سبد غذایی خود قرار دهید

https://www.medicalnewstoday.com/articles/320743

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید