۹۵۱
۱
۰

مقاله علمی در مورد مصرف خوراکی ژل رویال برای درمان سرطان | قسمت اول

مقاله علمی در مورد مصرف خوراکی ژل رویال برای درمان سرطان | قسمت اول
بلع دهانی ژل رویال اثرهای ضد سرطان را ارتقا داده و رخدادهای بد درمان با هدف مولکولی را بوسیله تنظیم کردن TNF-ɑو TGF-β در کارسینومای سلول کلیوی سرکوب می کند؛ یک مطالعه اولیه بر مبنای یک آزمایش بالینی بدون آگاهی شرکت کننده ها و آزمایش گیرنده انجام شده است. کارسینومای سلول کلیوی (RCC) سرطان شایع اورولوژیکی است که بوسیله یک پتانسیل متاستازی بالا در تشخیص و پس از جراحی اساسی مشخص می شود. اگرچه درمان های ایمنی مختلفی از قبیل بازدارنده های نقطه چک ایمنی، به عنوان درمان استاندارد برای بیمارانی با RCC متاستازی مورد استفاده قرار می گیرند، درمان های هدفدار مولکولی مثل بازدارنده های تیروزین کیناز (TKIs) مداخله های درمانی مطلوب هستند. بهرحال، افزایش در بقای کلی بیماران وابسته با این درمان ها بیشتر از میزان رضایت بخش است. بنابراین، ادراک کارکرد عامل های درمانی جدید مهم است و یک موفقیت توسط آزمایش های بالینی است.

ژل رویال یک ماده مترشحه شیری از غدد آرواره ای و فوق حنجره ای زنبورهای کارگر است و دارای خواص ضد میکربی، ضد تورمی، آنتی اکسیدان است.  ژل رویال در حفظ کیفیت زندگی مهم است و رخدادهای بد در بیمارانی را سرکوب می کند که تحت درمان های ضد سرطان قرار می گیرند.  ژل رویال در برابر عملکردهای بد اندام و ناراحتی بوجود آمده توسط درمان های مختلف سرطان حفاظت می کند.  ما قبلاً گزارش دادیم که ژل رویال رخدادهای بد بوجود آمده توسط TKIs را در بیمارانی با RCC سرکوب می کند.  چندین مطالعه در بدن و آزمایشگاه نشان داده اند که ژل رویال  به صورت مستقیم و غیرمستقیم اثرات ضد سرطان در موارد بدخیم مختلف را نشان می دهد.  بهرحال، ادراک  مکانیسم های مفصل بکارگرفته شده توسط ژل رویال در حفاظت در برابر سرطان و رخدادهای بد بوجود آمده توسط درمان مبهم باقی می ماند.

یک نقش بیولوژیکی مهم ژل رویال تنظیم تورم و ایمنی است. جالب توجه است که، تورم و ایمنی برای سرطان زایی و تهاجم بدخیم در چندین سرطان مهم هستند.  به علاوه،  سیتوکین های تورمی ، از جمله فاکتور نکروز تومور (TNF)-ɑ، فاکتور نکروز تومور TGF) -β ( ، و اینترلوکین (IL)- 6  با تغییرشکل  بدخیم و وقوع رخدادهای بد بوجود آمده توسط درمان ضد سرطان در انواع مختلف بد خیمی ها بهم مرتبط هستند.  مطالعات قبلی نشان داده اند که ژل رویال سنتز این سیتوکین های تورمی را تنظیم می کند. بهرحال، همبستگی و مکانیسم بکارگرفته شده توسط ژل رویال در برانگیختن اثرات ضد سرطان و سرکوب رخدادهای بد توسط درمان هدف دار مولکولی در بیمارانی با RCC  هنوز باید روشن شوند.

قبلاً نشان داده ایم که خوردن دهانی ژل رویال باعث فرونشانی مسمومیت ایجاد شده توسط TKI در بیمارانی با RCC  در یک مطالعه تصادفی، بدون اطلاع طرفین مطالعه، و کنترل شده بی اثر می شود. در این مطالعه، ما بررسی کردیم چگونه ژل رویال استعمال شده دهانی بر اثرات ضد سرطان ایجاد شده توسط TKIs در همان گروه بیمار تاثیر می گذارد. به علاوه، ما همبستگی بین اثرات بوجود آمده توسط ژل رویال و تغیرات در مقادیر سرم (TNF)-ɑ ،  TGF) -β ( ، و  (IL)- 6 را آنالیز کردیم.  سرانجام، سودهای استعمال ژل رویال برای بیماران پیشرفته RCC  در انتظار درمان TKI در یک آزمایش بالینی اولیه را نشان داده ایم.

مواد و روش ها

بیماران. گروه مطالعه ما متشکل از 33 بیمار ( 23 مرد و 10 زن ) با RCC  در انتظار درمان TKI در بیمارستان دانشگاه ناگاساکی بود (ناگاساکی، چین). سن متوسط در زمان درمان 68 (54-79 ) سال بود. به ترتیب 17 بیمار با یک وضعیت کنش صفر و 1 بود.  در جمعیت مطالعه مان، تعداد 27 و 24 بیمار به ترتیب با سرطان درجه بالا ( فوهرمان درجه 3 و4 ) و مرحله بالای pT سرطان و (pT3 4)  تشخیص داده شدند.  همه بیماران دارای گره لنفی و / یا متاستاز دور بودند.  ما از ویژگی های آسیب شناختی بالینی و معیارهای واجد صلاحیت بودن مثل گزارش قبلی مان استفاده کردیم.

 

 

طرح مطالعه

در این مطالعه، ما یک آزمایش کنترل شده بی اثر، بدون آگاهی شرکت کننده ها و آزمایش گیرنده اجرا کردیم ؛ بیماران با استفاده از ارقام تصادفی تولید شده کامپیوتری به دو دسته تقسیم شدند ( 17 تا در قسمت ماده بی اثر و 16 تا در گروه ژل رویال ). تومورها بوسیله توموگرافی کامپیوتری طی 3 ماه از ابتدا و انتهای استعمال ژل رویال یا ماده بی اثر اندازه گیری شدند.  گروهی از بیماران دو بار در طول دوره مطالعه بررسی شد تا برای رخدادهای بد بازبینی شود. پاسخ تومور بر اساس معیارهای ارزیابی پاسخ در نسخه تومور جامد 1.1 به صورت پاسخ کامل ، (CR) ، پاسخ نسبی (PR) ، بیماری ثابت (SD) ،  یا بیماری پیشرونده  (PD) دسته بندی شد. مسموم شدگی با استفاده از معیارهای واژه شناختی معمول برای نسخه 5 رخدادهای بد توسط انستیتو سرطان ملی ارزیابی شد. دراین مطالعه، رخدادهای بد به 2 گروه تقسیم شدند ( غیاب یا حضور درجه 1-4 ) بدون درنظرگرفتن شدت بخاطر گروه نسبتاً کوچک. مقادیر سرم (TNF)-ɑ ،  TGF) -β ( ، و  (IL)- 6توسط آزمایش جذب ایمنی قبل و بعد از 3 ماه درمان تعیین کمیت شدند.

پروتوکل

همان طور که در گزارش قبلی مان نشان داده شده است، مقدار مصرف ابتدایی سونیتینیب، پازوپانیب، آگزیتینیب، و سونیتینیب به ترتیب 50 ، 800 ، 10 ، و 800 میلی گرم در روز بود.  به محض مشاهده رخدادهای بد غیرقابل تحمل ، مقدار های مصرف به ترتیب تا 25 -5/37 ، 600-400 ، 5 ، و 400  میلی گرم در روز کاسته شدند.  مصرف TKI متوقف شدند زمانی که رخدادهای بد غیرقابل تحمل مستمر مشاهده شدند.  درمان های هدف دار مولکولی دیگر از جمله TKI ها و / یا بازدارنده های TOR- m درهمه بیماران در اولین فرصت ممکن استعمال شدند.  بیمارانی با یک دوره استراحت بیش از 30 روز از این مطالعه خارج شدند. ما از بازدارنده های نقطه چک ایمنی به علت فقدان تایید برای درمان RCC  در آن زمان  استفاده نکردیم.  شدت مقدار مصرف نسبی (RDI)  به عنوان نسبت شدت میزان مصرف " تحویل شده " به " برنامه ریزی شده " محاسبه شد.  به طور مختصر، 100 %  RDI به این معنی است که TKI به میزان مصرف ذکر شده در پروتوکل اولیه استعمال شد. 

ژل رویال از شرکت مرکز کشاورزی یامادا تهیه شد ( اوکایاما، ژاپن).  ژل رویال و ماده بی اثر به صورت کپسول هایی حاوی 900 میلی گرم ژل رویال و نشاسته به ترتیب آماده شدند.  آنها در مزه، بو، اندازه، شکل و رنگ مشابه بودند. کپسول ها 4 بار در روز به مدت 3 ماه و به صورت خوراکی مصرف شدند ( بعد صبحانه، ناهار، و شام و قبل خواب ).

پروتکل این مطالعه توسط کمیته بازنگری اخلاقیات بیمارستان دانشگاه ناگاساکی تایید شد. همه آزمایش های تجربی با اصول دربرگرفته شده در اعلامیه هلسینکی مطابقت داشت. همه بیماران رضایت آگاهانه مکتوب شان برای شرکت کردن در همه جنبه های این مطالعه را فراهم کردند. این مطالعه یک مطالعه بدون آگاهی شرکت کننده ها و آزمایش گیرنده بود.

ادامه دارد...

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7403815/

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید