۷۸۴
۲
۰

درمان قطعی زگیل تناسلی با چند داروی طبیعی خانگی

درمان قطعی زگیل تناسلی با چند داروی طبیعی خانگی
زگیل تناسلی نوعی بیماری مقاربتی شایع است که از طریق ویروس hpv منتقل می‌شود. متاسفانه تا به امروز هیچ راه قطعی برای از بین بردن این ویروس از بدن کشف نشده و همه راه‌های درمان شامل کنترل بیماری و از بین بردن زائده‌های زگیل است.

به گزارش عسلنا، به نقل از خبرنامه اخبار رسمی، زگیل تناسلی نوعی بیماری مقاربتی شایع است که از طریق ویروس hpv منتقل می‌شود. متاسفانه تا به امروز هیچ راه قطعی برای از بین بردن این ویروس از بدن کشف نشده و همه راه‌های درمان شامل کنترل بیماری و از بین بردن زائده‌های زگیل است.در ادامه روش‌های درمان خانگی زگیل تناسلی را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید در التهاب سوزش و درد زگیل تناسلی را درمان کنید،و یا با تقویت سیستم ایمنی به از بین رفتن و جلوگیری از عود مجدد این زائده‌ها کمک کنید.

درمان قطعی زگیل تناسلی با سرکه سیب

سرکه سیب ماده ضدعفونی کننده است،که می‌تواند در رفع التهاب، سوزش و قرمزی موثر باشد. استفاده از سرکه سیب یکی از روش‌های درمان خانگی زگیل تناسلی و بسیار موثر است. برای درمان زگیل تناسلی با سرکه پنبه یا گاز استریل را در مقداری سرکه سیب خیس کنید روی ناحیه زگیل‌ها و اطراف آنها بزنید و اجازه دهید،شب تا صبح بماند. استفاده از سرکه موجب تغییر رنگ زگیل‌ها  و به تدریج این زائده‌ها را از بین می‌برد.

درمان زگیل تناسلی با زردچوبه

زردچوبه ادویه مقوی است که می‌تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده هم مورد استفاده قرار گیرد زردچوبه حاوی انواع آنتی اکسیدان‌ها و ماده‌ای به نام کورکومین است. این ادویه مقوی می‌تواند تقویت بدن و از بین بردن ویروس‌ها کمک ویژه‌ای کند. همچنین یکی دیگر از خاصیت‌های زردچوبه جلوگیری از سرطان رحم است. خواص ضدعفونی کننده زردچوبه می‌تواند در ترمیم زخم‌های شدید و ملتهب بسیار موثر برای تهیه ضماد زردچوبه برای زگیل تناسلی کافیست مقداری از پودر زردچوبه را با آب مخلوط کرده روی زگیل‌ها بزنید و چند ساعت صبر کنید. این درمان را می‌توانید تا سه مرتبه در هفته تکرار کنید.

درمان زگیل تناسلی با وازلین

وازلین خاصیت درمانی برای از بین بردن زائده‌های زگیل تناسلی ندارد. استفاده از وازلین به جهت حفظ رطوبت پوست در این ناحیه توصیه می‌شود. احتمالاً بعد از مصرف پمادهای دارویی پوست دچار التهاب، کشش یا خشکی شدید می‌شود. مصرف وازلین به حفظ رطوبت در این موارد و جلوگیری از رشد زگیل‌های بیشتر بسیار کمک می‌کند.

 

 

درمان زگیل تناسلی با سیر

سیر یکی دیگر از مواد طبیعی و ضد ویروسی بسیار قدرتمند است که می‌تواند در درمان زگیل تناسلی بسیار موثر باشد. خاصیت ضدعفونی کنندگی داشته و در از بین بردن ویروس‌های ناحیه نیز بسیار موثر است.

برای استفاده از سیر می‌توانید آن را له کرده و مستقیماً روی زگیل‌ها بگذارید. این درمان را می‌توانید تا سه مرتبه در روز تکرار کنید بهتر است بعد از برداشتن سیرها ناحیه مورد نظر را با آب گرم شسته و خشک کنید و روی آن ویتامین e بزنید.

درمان زگیل تناسلی با عسل

عسل حاوی انواع خواص ضد باکتریایی است و می‌تواند در درمان انواع بیماری‌های پوستی موثر باشد. عسل نوعی ضدعفونی کننده طبیعی است که ناحیه زگیل و اطراف آن را پاکسازی کرده و از پیشرفت بیشتر بیماری و عود آن جلوگیری خواهد کرد. استفاده از عسل طبیعی به خصوص در مراحل اولیه و رشد بیماری و به صورت مداوم باشد، می‌تواند به از بین رفتن زگیل هم کمک کند. برای تاثیرگذاری بیشتر توصیه می‌شود عسل طبیعی را با موم گرم کنید و برگ چغندر یا برگ گشنیز کوبیده شده به آن اضافه کنید این مخلوط را با استفاده از پارچه مناسب و تمیز روی زگیل‌ها بسته و اجازه دهید،شب تا صبح روی زائده‌های زگیل بماند. این ترکیب را می‌توانید دو تا سه مرتبه در هفته تکرار کنید.

۲
۰
منبع اخبار رسمی
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید