۰
۰

بهترین و بدترین غذاها هنگام گلو درد و سرماخوردگی کدامند؟

بهترین و بدترین غذاها هنگام  گلو درد و سرماخوردگی کدامند؟
عفونت‌های ویروسی مثل کووید 19، آنفلوآنزا و... می‌توانند باعث التهاب گلو شوند و فرایند بلع را دردناک کنند، اما در این زمان بدن به مواد مغذی نیاز دارد تا بهبود یابد

به گزارش عسلنا، به نقل از سلامت نیوز ،گلودرد می‌تواند بلع را دردناک و دشوار کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، سخت است که بدانید چه چیزی بخورید و بنوشید. با وجود این، بدن همچنان به مواد مغذی برای کمک به بهبودی نیاز دارد. به نوشته نشریه پزشکی Prevention، وقتی گلوی شما در اثر ابتلا به کووید ۱۹، آنفلوآنزا و سایر عفونت‌های ویروسی درد می‌کند، بهتر است غذاهای نرم که به راحتی بلعیده می‌شوند و تحریک گلو را تسکین می‌دهند، بخورید. باید مراقب باشید که نوشیدنی‌ها خیلی داغ نباشد، زیرا گلویی که از قبل ملتهب شده، بیشتر مستعد آسیب است. در ادامه مروری بربهترین خوراکی‌ها و غذاها داریم.

بهترین و بدترین غذاها هنگام ابتلا به گلودرد

آب انار:

مطالعات نشان داده است که مواد مغذی موجود در آب انار می‌تواند عفونت را از بین ببرد و التهاب را کاهش دهد.

موز:

 

 

از آن جایی که میوه‌ای نرم و سالم است، مصرف آن هنگام ابتلا به گلودرد توصیه می‌شود.

سوپ مرغ:

سبزیجات و مرغ موجود در سوپ مرغ ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشند، به پاک سازی مجاری تنفسی کمک کنند و علایم گلودرد را کاهش دهند.

زردچوبه:

درمان‌دیگربرای‌گلودرد، زردچوبه است که دارای خواص ضدعفونی‌کننده و ضد التهابی قوی است. یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و این نوشیدنی را به آرامی در صبح و با معده خالی بنوشید. این کار را یک بار در روز برای سه یا چهار روز متوالی انجام دهید.

عسل:

عسل می‌تواند در مبارزه با عفونت و بهبود زخم کمک‌کننده باشد. اگر طعم عسل را دوست ندارید، افزودن آن به چای گرم یا آب هم می‌تواند به گلو درد کمک کند.

زنجبیل:

این ادویه به اشکال مختلف از جمله چای و پودر موجود است. زنجبیل خواص ضد التهابی دارد که ممکن است با کاهش تورم و درد به گلودرد کمک کند.

چای:

مطالعات نشان داده که علاوه بر نوشیدن انواع چای، غرغره کردن محلول چای سبز گلودرد را کاهش می‌دهد. چای سبز خواص ضد التهابی دارد.

اسموتی‌ها و ماست:

غذاهای نرمی که افراد می‌توانند از طریق نی بنوشند، می‌توانند به تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن برای التیام و تسکین گلودرد کمک کنند.

سبزیجات خوب پخته‌شده:

هویج، کلم، سیب زمینی و سایر سبزیجات، مواد مغذی ضروری را برای افرادی که گلودرد دارند فراهم می‌کنند.

ژله:

حاوی ژلاتین است که منبع خوبی از پروتئین محسوب می‌شود. ژله می‌تواند سرشار از شکر باشد، اما نسخه‌های بدون شکر آن نیز موجود است.

بدترین غذاها:

اما از غذاها و مایعاتی که ممکن است گلوی شما را تحریک کنند، خودداری کنید. این غذاها عبارتند از: غذاهای ترد و سفت مانند کراکر، نان تست خشک و آجیل، غذاهای ترش، آب گوجه‌فرنگی و سس، ادویه‌های تحریک‌کننده و ...

۰
۰
منبع سلامت نیوز
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید