۱
۰

این چند نوشیدنی کلسترول بد خون را به شدت کاهش می دهد

این چند نوشیدنی کلسترول بد خون را به شدت کاهش می دهد
کلسترول یک ماده چرب است که نقش مهمی در عملکردهای جسمانی مختلف ایفا می‌کند، اما سطوح بالای این ماده، به ویژه کلسترول بد (LDL)، می تواند با تشکیل پلاک شریانی به بیماری قلبی کمک کند.

به گزارش عسلنا، به نقل از گروه اجتماعی ایسکانیوز، کلسترول بیش از حد، خطر قابل توجهی برای سلامت کلی به همراه دارد، زیرا می تواند منجر به ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی و سایر عوارض مرتبط شود. هنگامی که سطوح کلسترول، به ویژه کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) که به عنوان کلسترول «بد» شناخته می‌شود، افزایش می‌یابد، در شریان‌ها تجمع کرده و پلاک‌هایی را تشکیل می‌دهد و جریان خون را مسدود می‌کند. این فرآیند خطر حملات قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

کاهش کلسترول «بد» به طور طبیعی

با توجه به آنچه که گفته شد، کاهش سطح کلسترول برای حفظ سلامت قلب ضروری است. انتخاب یک رژیم غذایی «دوستدار قلب» که شامل غذاهای پرفیبر مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل است می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. ترکیب چربی‌های مفید برای قلب از منابعی مانند آووکادو، آجیل و روغن زیتون و در عین حال محدود کردن چربی‌های اشباع شده و ترانس موجود در غذاهای فرآوری شده، بسیار مهم است. فعالیت بدنی منظم روش موثر دیگری برای افزایش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) است که به کلسترول «خوب» معروف است، که به حذف کلسترول «بد» از جریان خون کمک می‌کند.

نوشیدنی‌هایی برای کاهش کلسترول «بد»

اگر کلسترول بالایی دارید، نوشیدنی‌های خاصی وجود دارند که می‌توانند به کاهش شدید آن کمک کنند. این نوشیدنی‌ها با استفاده از مواد اولیه تهیه می‌شوند و می‌توان آن‌ها را با معده خالی و حتی به صورت ناشتا نیز صرف کرد. در این بخش از این مطلب به فهرستی از این نوشیدنی‌ها اشاره می‌کنیم که بد نیست آن‌ها را امتحان کنید.

زنجبیل و آب لیمو

نوشیدن یک لیوان آب ولرم مخلوط شده با آب لیمو به همراه یک قاشق آب زنجبیل در صبح ناشتا سطح کلسترول بدن را تحت کنترل نگه می‌دارد. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در زنجبیل به حفظ سطح کلسترول کمک می‌کند.

 

 

شیر زردچوبه

نوشیدن یک لیوان شیر گرم مخلوط شده با پودر زردچوبه در صبح با معده خالی(ناشتا)، کلسترول را تحت کنترل نگه می دارد.

عسل و آب سیر

مخلوط کردن سه حبه رنده شده یا پودر شده سیر و یک قاشق عسل در یک لیوان آب ولرم و نوشیدن آن در صبح با معده خالی کلسترول بالا را کاهش می‌دهد.

آب انگور

آب انگور سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و نوشیدن آن در صبح با معده خالی نه تنها به کاهش کلسترول کمک می‌کند بلکه قلب را نیز سالم نگه می دارد.

آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی سرشار از فیبر، نیاسین و لیکوپن است که به کنترل میزان کلسترول در بدن کمک می‌کند. بنابراین، آن را حتما بنوشید.

چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌ها و کاتچین‌ها است و به کنترل میزان کلسترول در بدن کمک می‌کند. چای سبز همچنین وزن را کاهش می‌دهد. بنابراین، اعتیاد به چای معمولی را کنار بگذارید و چای سبز را بخشی از زندگی خود قرار دهید (کاتچین متعلق به گروه پلی فنل‌ها و آکسی توسین‌ها است. کاتچین در واقع یک فنل دارای خواص آنتی اکسیدانی است و نه تنها باعث کاهش کلسترول بد می شود بلکه باعث افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) در بدن نیز می‌شود).

۱
۰
منبع ایسکانیوز
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید