۷۷۸
۰
۰

معرفی چند ماسک صورت شفاف کننده با آرد گندم و عسل

معرفی چند ماسک صورت شفاف کننده با آرد گندم  و عسل
ماسک آرد گندم برای شفافیت و زیبایی پوست صورت عالی است.

به گزارش عسلنا، به نقل از رکنا، در این مطلب قصد داریم در مورد ماسک آرد گندم صحبت کنیم. گندم کامل یکی از عالی‌ترین منابع فیبر در طبیعت است. علاوه بر این، از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مثل روی، سلنیوم و منگنز نیز سرشار است. بنابراین می‌تواند با مشکلات پوستی مثل:

پوست چرب

مشکلات جوش و آکنه

تیرگی پوست

 

 

و لک‌های پوستی

مقابله کند. نتایج تحقیقات نشان داده که استفاده از آرد گندم بافت پوست صورت را بهبود بخشیده و آن را سفت می‌کند. پس حتما آن را در روتین مراقبت از پوست خود جای دهید. مسئله دیگر این است که برای داشتن پوستی سالم و خوب، هم به مراقبت‌های تغذیه‌ای نیاز دارید و هم به مراقبت‌های موضعی. ما در این مقاله به هر دو جنبه پرداخته‌ایم.

در بخش اول مقاله به معرفی چند نوع ماسک آرد گندم کامل می‌پردازیم. نکته‌ی مهمی که باید به آن دقت کنید این است که حتما از آرد گندم سبوس‌دار برای تهیه این ماسک‌های استفاده کنید. در بخش دوم نیز درباره فواید مصرف خوراکی این آرد برای سلامتی پوست و مو صحبت می‌کنیم.

انواع ماسک آرد گندم

انواع مختلف ماسک آرد گندم و شیر برای پوست های چرب

اگر پوست خیلی چرب دارید، ساده‌ترین کاری که می ‌توانید انجام دهید این است که از ماسک آرد گندم و شیر استفاده کنید. آرد گندم برای پوست شما کاملاً بی‌خطر است. آن را لایه‌برداری می‌کند و چربی اضافی پوست را جذب می‌نماید. در این قسمت 2 نوع ماسک آرد گندم و شیر برای پوست‌های چرب را معرفی می‌کنم:

یک: ماسک ساده آرد و شیر برای پوست های چرب

دو قاشق غذاخوری آرد و دو قاشق غذاخوری شیر را خوب مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید. سپس آن را روی صورت و ناحیه گردن بمالید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس، آن را با آب بشویید. حتماً تفاوت را می‌بینید و احساس می‌کنید.

دو: ماسک آرد گندم و شیر با عسل برای رفع چربی پوست

مواد لازم:   

4 قاشق غذاخوری آرد گندم

 3 قاشق غذاخوری شیر بدون چربی

 2 قاشق غذاخوری گلاب

  2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی

طرز تهیه

مقداری شیر را در قابلمه کوچکی بجوشانید. حالا عسل و گلاب را به آن اضافه کنید. این مایع را به آرد گندم اضافه نمایید. خوب هم بزنید تا خمیر نرمی به دست آید. خمیر را روی صورت تمیز خود بمالید. بگذارید خشک شود. سپس با آب ولرم بشویید. بعد از اینکه با ملایمت صورت خود را خشک کردید از یک کرم مرطوب‌ کننده استفاده کنید.

در فصل تابستان پوست شما نیاز به آب‌رسانی بیشتری دارد. تعریق پوست بالا است و آب زیادی به این دلیل از دست می‌رود. برای اینکه بتوانید جلوی خشک شدن پوست و از دست رفتن مواد مغذی آن را بگیرید از ماسک ارد گندم استفاده کنید.

کافی است که 2 قاشق غذاخوری آرد گندم کامل را با یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. ترکیب را با ملایمت روی پوست صورت و گردن خود بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. شما می‌توانید هر روز از ماسک آرد و ماست و عسل روی صورت خود استفاده کنید و از نرمی و لطافت به‌دست آمده لذت ببرید.

ماسک برای رفع خستگی و تیرگی پوست

برای رفع خستگی و تیرگی پوست 2 قاشق غذاخوری آرد و 2 قاشق غذاخوری شیر را با 2 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. ساعت‌های طولانی کار و خیره شدن مداوم به صفحه کامپیوتر، مطمئناً سلامت پوست شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. یکی از شناخته‌شده‌ترین عناصر برای ایجاد احساس طراوت و تازگی در پوست، گلاب است.

کافی است مقداری گلاب به ماسک آرد گندم و شیر اضافه کنید تا خمیری نرم به دست آید. مانند دستورات قبلی، این خمیر را به صورت و گردن خود بمالید و بین 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را خوب بشویید. ماسک آرد و گلاب پوست را پاکسازی نموده و یک ضد لک‌ طبیعی است.

ماسک آرد گندم برای روشن شدن پوست

یک: ماسک آرد با خامه

ملانین مسئول ایجاد رنگ‌دانه روی پوست ما است. در اثر افزایش سن و یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید، لک‌های تیره روی پوست ایجاد شده و جلوی درخشش پوست صورت را می‌گیرند. برای کاهش این تیرگی‌ها و روشن‌تر شدن پوست از ماسک آرد گندم و خامه استفاده کنید.

2 قاشق غذاخوری آرد گندم را با 3 قاشق غذاخوری خامه مخلوط نمایید. با کمک انگشتان خود این مخلوط را به شکل خمیر غلیظی درآورید. آن را به پوست صورت بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس آن را بشویید. می‌توانید از این ماسک به‌صورت روزانه استفاده کنید.

دو: ماسک آرد با آب

آرد گندم برای بهبود رنگ پوست ما معجزه می‌کند. یک لایه‌بردار قدرتمند و کاملاً طبیعی است و باعث تولید سلول‌های جدید در سطح پوست می‌شود. مطابق دستور زیر ماسک آرد گندم و آب را تهیه کنید و به صورت خود بمالید تا درخشندگی و روشنایی فوری را در صورت خود مشاهده نمایید.

تهیه این ماسک بسیار آسان است. 4 قاشق غذاخوری آرد را با یک لیوان آب مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را به‌صورت یکنواخت روی پوست خود بمالید. 10 دقیقه صبر کنید تا خمیر روی پوست شما خشک شود. حالا انگشتان خود را خیس کنید و با ملایمت پوست صورت را ماساژ دورانی بدهید. با این کار پوست شما لایه‌برداری می‌شود. پس از چند دقیقه صورت خود را با آب سردبشویید.

ماسک برای پوست‌های حساس و آسیب‌دیده

وقتی آرد گندم با مواد مناسب اضافه شود، می‌تواند پوست آسیب‌دیده‌ شما را تسکین دهد. مثلا ممکن است دچار آفتاب‌سوختگی شده باشید. ماسک آرد گندم را با روش زیر تهیه نمایید و روی صورت قرار دهید:

مواد لازم

4 قاشق غذاخوری آرد گندم

 پودر پوست پرتقال 2 قاشق غذاخوری

 2-3 قاشق غذاخوری شیر

2 قاشق چایخوری عسل طبیعی

1 فنجان آب

 4 قاشق چای‌خوری گلبرگ‌های رز له شده

2 قاشق غذاخوری گلاب

طرز تهیه

آب را در قابلمه‌ای کوچک بجوشانید سپس گلبرگ‌های گل رز و پودر پوست پرتقال را اضافه نمایید. شعله را خاموش کنید.

 در قابلمه دیگری شیر را گرم نموده و عسل را به آن اضافه کنید.

 مخلوط شماره 2 را در یک کاسه بریزید و 2 قاشق چای‌خوری از مخلوط شماره 2 به آن بیفزایید.

 حالا آرد گندم را به محتوای کاسه اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.

 ماسک را روی صورت خود بمالید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید.

 صورت خود را با آب ولرم بشویید و با ملایمت خشک کنید.

فواید آرد گندم کامل برای سلامتی پوست و مو

آرد گندم کامل حاوی سلنیوم است. آنتی اکسیدانی که مسئول مبارزه پوست با عفونت‌ها و عوامل سرطان‌زا به‌شمار می‌رود. علاوه بر این به جلوگیری از خشکی پوست و ایجاد چین‌و‌چروک‌ها کمک می‌کند.

مسئله‌ی دیگر خشکی پوست سر و ایجاد شوره است. سلنیوم از  خشک شدن پوست سر نیز جلوگیری می‌کند و در نتیجه احتمال ایجاد شوره سر را از بین می‌برد. علاوه بر این، برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن موثر است.

پاکسازی درونی بدن و تاثیر آن بر پوست

آرد گندم کامل سرشار از فیبر است که مزایای مختلفی را نصیب بدن شما می‌کند. برای مثال، فیبر موجود در این آرد به پاکسازی اندام‌های داخلی بدن کمک می‌کند. وقتی سیستم داخلی بدن شما تمیز و عاری از سموم باشد، قطعاً پوست و موی خوبی را تجربه خواهید کرد.

پاکسازی بدن از بروز بیماری‌های پوستی مانند جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. یکی از دلایل اصلی ریزش مو و پوست بدن، کبد ناسالم است. کبد سالم با ترشح صفرا، سموم غذایی و دارویی را فوراً از بدن دفع می‌کند. نکته این است که فیبر آرد گندم کامل کبد را در انجام صحیح وظایفش یاری می‌رساند و شما نتیجه را در سلامتی پوست و موی خود مشاهده می‌کنید.

فواید فلز روی برای پوست و مو

آرد گندم یکی از منابع خوراکی فلز روی است. یک ماده معدنی حیاتی برای پوست که دارای خواص درمانی است. این ماده معدنی برای سلامتی پوست ضروری بوده و ترشح غدد چربی را کنترل می‌کند. اگر چربی بی‌از‌حد در پوست ترشح شود، آکنه و جوش در سطح پوست پدیدار می‌شوند. از این رو، مصرف متعادل آرد گندم مثلاً در قالب نام گندم کامل، باعث از بین رفتن جوش و آکنه خواهد شد.

فلز روی برای مو هم فایده دارد. در واقع کمبود روی باعث ریزش مو می‌شود. مصرف مواد غذایی غنی از روی، باعث می‌شود که موهای شما براق و درخشان شوند. مصرف آرد گندم و غذاهای غنی از روی را خصوصاً به آقایان توصیه می‌کنیم تا علاوه بر متوقف شدن ریزش مو و طاسی سر، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت شود.

منیزیم موجود در آرد گندم کامل

ماده‌ی معدنی مفید دیگری که در گندم کامل یافت می‌شود، منیزیم است. بدن برای عملکردهای اصلی مانند رشد و استحکام استخوان، تنظیم سطح قند خون، سلامت ماهیچه‌ها و تامین انرژی اصلی مورد نیاز خود از منیزیم استفاده می‌کند. این انرژی به ما نیروی حرکت و کار می‌دهد و بدون آن قادر به هیچ حرکتی نیستیم.

منیزیم قادر است با بسیاری از اختلالات پوستی مبارزه کند و در عین حال عدم تعادل هورمونی بدن را تامین نماید. منیزیم به خواب خوب کمک می‌کند و اضطراب و استرس را از بین می‌برد. خواب باکیفیت و مبارزه با استرس‌ها، وضعیت پوست شما را بسیار بهبود می‌دهد. علاوه بر این استرس و خواب آشفته از دلایل اصلی بروز جوش و آکنه هستند.

یکی دیگر از مزایای منیزیم که توسط آرد گندم کامل تامین می‌شود، توانایی آن در جذب کلسیم است. در نتیجه از مسدود شدن فولیکول‌های مو توسط کلسیم جلوگیری می‌کند. اگر این اتفاق در بدن نیفتد، شما دچار ریزش شدید مو خواهید شد. یکی از دلایلی که باعث بروز ریزش مو در اثر رژیم‌های کاهش وزن می‌شود، همین کم شدن مصرف نان گندم کامل است.

سخن آخر

 خب به پایان مقاله مربوط به ماسک آرد گندم و نیز فواید آرد گندم برای سلامتی رسیدیم. شما ماسک دیگری می‌شناسید که با آرد گندم درست شود و در این مقاله به آن اشاره نشده باشد؟ آیا تاکنون از این ماسک‌ها استفاده کرده‌اید؟

آیا می‌توانم هر روز از ماسک آرد گندم استفاده کنم؟

بهتر است در این زمینه متعادل باشید. برای نتیجه‌گیری بهتر هفته‌ای 2 بار از هر ماسک استفاده کنید البته در این مسیر منظم باشید.

بهترین آرد برای روشن شدن پوست صورت و درست کردن ماسک کدام است؟

از بین تمام آنها، ماسک آرد گندم کامل، بهترین است. در متن مقاله به طرز تهیه 2 ماسک روشن کننده پوست با آرد گندم اشاره کرده‌ام.

۰
۰
منبع رکنا
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید