۰
۰

آموزش 3 مدل کرم دست ساز خانگی برای روشن تر کردن پوست دست و پا

آموزش 3 مدل کرم دست ساز خانگی برای روشن تر کردن پوست دست و پا
مراقبت از پوست فقط محدود به صورت نشده و این کار باید برای قسمت های دیگر مانند دست، پا، گردن و بطور کلی بدن نیز انجام شود. معمولا افراد اهمیت بیشتری به پوست صورت خود میدهند تا دست و پا. اما خطر اشعه های UV، کم آبی و لکه ها پوست همه قسمت های بدن را تهدید میکند.

به گزارش عسلنا، به نقل از سلامت نیوز، برای مراقبت ازپوست بدن میتوانید به سراغ خرید کرم دست و پا بروید یا کرم های دست ساز خانگی تهیه کنید که اتفاقا برخی از آنها به خوبی می توانند به نیاز شما پاسخ دهند؛ چه بسا که به دلیل ترکیبات طبیعی، حتی برخی عوارض و حساسیت های کرم های شیمیایی را هم ندارند.

کرم های دست ساز سفید کننده دست و پا اغلب از موادی مانند پوست پرتقال و ماست، عسل، گوجه فرنگی و جودوسر تهیه میشوند. در ادامه آموزش درست کردن آنها، به صورت مفصل بررسی شده است. هم چنین برای آن دسته از دوستانی که تمایل به خرید کرم های سفیدکننده برای پوست دست و پای خود دارند چند مدل زیر را از بین بهترین ها معرفی کرده ایم:

ژل کرم بدن پیگمنتا آردن
لوسیون روشن کننده بدن پریم
لوسیون بدن ضد لک اریکه

آموزش 3 مدل کرم دست ساز خانگی برای روشن تر کردن پوست دست و پا

کرم پوست پرتقال و ماست

اولین کرم خانگی که برای روشن تر کردن رنگ پوست دست و پا میتوانید درست کنید، ترکیبی از پرتقال با ماست است. ابتدا پوست چند پرتقال را به مدت 2 تا 3 روز در آفتاب خشک کنید. زمانی که به طور کامل خشک شدند، باید آن ها را پودر کرده و به یک قاشق غذاخوری ماست، اضافه کنید. ماست خاصیت لایه برداری داشته و به همین دلیل به روشن ترو شفاف تر شدن رنگ پوست کمک میکند. حال تنها کافی است تا این ترکیب را روی پوست خود پهن کرده و پس از گذشت 15 تا 20 دقیقه، آن را با آب گرم، شست و شو دهید. اگر به دنبال تاثیرگذاری بیشتر هستید، تا آن را قبل از خواب امتحان کنید.

 

 

بادام، ماست، عسل و آبلیمو

یکی دیگر از کرم های خانگی سفید کننده پوست دست و پا را میتوان با ترکیبی از 4 ماده معجزه انگیز بادام، ماست، عسل و آبلیمو درست کرد. 5 دانه بادام طبیعی (نه تلخ نه شیرین) را آسیاب کرده و با ماست و عسل و آب لیموی طبیعی ترکیب کنید. بادام ویتامین E و قدرت آبرسانی دارد، در کنار لیمو که ویتامین C و قابلیت لایه برداری دارد میتواند به روشن تر شدن رنگ پوست کمک کند.

گوجه فرنگی، ماست و جو دوسر

ترکیب گوجه فرنگی، ماست و جو دوسر، یکی دیگر از ترکیبات کاربردی خانگی است که برای پوست، معجزه می کند. برای تهیه این کرم سفید کننده، ابتدا آب گوجه فرنگی را گرفته و آنرا به یک قاشق چای خوری ماست تازه با یک قاشق چای خوری جو دوسر، بیفزایید. ترکیب حاصل را می توان 2 تا 3 بار در طول هفته، روی پوست خود به مدت 20 دقیقه مالش داده و سپس با آب گرم شست و شو دهید.

بدیهی است که تمامی این کرم های دست ساز خانگی را باید در یخچال نگه داشت.

جمع بندی

لک ها یا تیرگی پوست می تواند دلایل بسیاری داشته باشد. از مهم ترین این دلایل می توانیم به مواردی نظیر ژنتیک، افزایش سن، قرار گرفتن در معرض آفتاب، نوع تغذیه و مصرف قرص های ضد بارداری، اشاره کنیم. معمولا افراد برای برطرف کردن این نوع مشکلات، به سراغ خرید محصولات پوستی میروند، اما برخی دیگر با ترکیب موادی که در خانه دارند و تهیه کرم های دست ساز برای حل این مشکل تلاش میکنند. در حالتی که از محصولات خانگی استفاده میکنید توصیه میکنیم ابتدا مقدار کمی از محصول را روی پوست خود تست کرده و در صورت عدم واکنش یا حساسیت آنرا در سایر قسمت ها استفاده کنید. 

۰
۰
منبع سلامت نیوز
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید