۰
۰

خواص جادویی سبوس برنج برای تقویت پوست و مو / ترکیب سبوس برنج و عسل برای روشن کردن پوست

خواص جادویی سبوس برنج برای تقویت پوست و مو / ترکیب سبوس برنج و عسل برای روشن کردن پوست
خواص سبوس برنج برای پوست و مو را بررسی کرده ایم.

به گزارش عسلنا، به نقل از رکنا، آیا تا حالا از خواص سبوس برنج به‌عنوان یک داروی طبیعی یا تقویت‌کننده پوست و مو استفاده کرده‌اید؟ سبوس برنج به شکل‌های مختلف می‌تواند به سلامت مو و پوست شما کمک کند و یک راه‌حل ساده و ارزان برای تقویت مو و زیبایی پوست است. طریقه مصرف سبوس برنج برای مو و پوست هم بنا به هدفی که دارید، متفاوت است و البته باید بهترین زمان مصرف سبوس برنج برای پوست و مو را هم بدانید تا از فواید آن بیشترین بهره را ببرید.

«سبوس برنج» یکی از مواد مغذی و مفید برای سلامتی بدن و به‌ویژه زیبایی و سلامت پوست و مو است که می‌توانید با آن انواع ماسک‌های مو و پوست را درست کنید و یا به‌صورت خوراکی از خواص سبوس برنج قهوه‌ای و سبوس برنج سفید برای زیبایی پوست و مو بهره ببرید.

خواص سبوس برنج برای پوست و روش مصرف آن

آبرسانی پوست صورت با ماسک سبوس برنج

دهیدراته یا کم آب شدن پوست، یکی از مهم‌ترین دلایل چروک و خشکی پوست است. نوشیدن آب و استفاده از کرم‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌ها به آبرسانی پوست کمک می‌کنند اما این کرم‌ها، معمولا قیمت بالایی دارند و ممکن است با عوارضی همراه باشند. سبوس برنج سرشار از ویتامین‌ C و آنتی اکسیدان‌های مفید است و با خشکی پوست مبارزه می‌کند.

برای تهیه ماسک سبوس برنج برای آبرسانی پوست، به اندازه ۲ قاشق غذاخوری پودر سبوس برنج را در مقداری آب ولرم بریزید و حل کنید تا حالت خمیری بگیرد. این ماسک را روی پوست بزنید و ۱۵ دقیقه بعد آن را بشویید و پوستتان را خشک کنید. این ماسک می‌تواند به رفع چین و چروک‌های ریز پوست، آبرسانی و شادابی پوست کمک کند. بعد از استفاده از این ماسک از آبرسان و مرطوب‌کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

 

 

سبوس برنج و عسل برای روشن کردن پوست

اگر به دنبال شفاف و روشن کردن پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی هستید، سبوس برنج یک درمان طبیعی و فوق‌العاده است. برای درست کردن ماسک سبوس برنج برای روشن کردن پوست، به اندازه ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری پودر سبوس برنج در کمی شیر حل کنید تا حالت خمیری بگیرد. این ماسک را روی پوست بمالید و ۱۵ دقیقه بعد آن را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. بعد از استفاده از این ماسک از آبرسان و مرطوب‌کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

روغن سبوس برنج برای رفع چین و چروک پوست

یکی دیگر از روش‌های استفاده از سبوس برنج برای جوانسازی پوست صورت، استفاده از روغن سبوس برنج است. شاید یکی از دلیل پوست و موی زیبای چینی‌ها، کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها استفاده از روغن سبوس برنج در پخت و پز روزانه است. روغن سبوس برنج، روغن استخراج شده از جوانه و پوست داخلی برنج است و نقطه دود آن ۲۱۳ سلسیوس است و ساختار آن مناسب برای پخت با دمای بالا است و به همین دلیل برای پخت و پز مناسب است و طعم ملایمی هم دارد.

این روغن با رطوبت‌رسانی پوست، آن را آبرسانی کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.  کافی است مقداری روغن سبوس برنج را روی پوست خود بمالید.

بد نیست بدانید جوانسازی، درمان آکنه و جوش، درمان اگزما، ترمیم جای جوش و زخم و از بین بردن لک‌های پوستی از جمله فواید و خواص روغن سبوس برنج برای پوست است.

درمان جوش‌های سرسیاه با روغن سبوس برنج

اگر به‌صورت منظم و مداوم از روغن سبوس برنج استفاده کنید و آن را روی پوست بمالید، جوش‌های سرسیاه از روی پوست و منافذ پوست بیرون می‌آیند و درمان می‌شوند.

سبوس برنج برای از بین بردن جوش و آکنه

اگر به دنبال یک راه مطمئن برای رفع جوش و آکنه‌های پوستی هستید، ۱ قاشق چای‌خوری زردچوبه، ۳ قاشق چای‌خوری ماست و ۲ قاشق چای‌خوری سبوس برنج را با هم مخلوط کنید و روی پوست بمالید. این مخلوط را روی پوست مالیده و ۱۵ دقیقه بعد آن را بشویید.

لایه‌برداری پوست با سبوس برنج

با لایه‌برداری پوست می‌توانید سلول‌های مرده را از روی پوست پاک کرده و پوستی درخشان و با طراوت داشته باشید. لایه‌برداری پوست با سبوس برنج می‌تواند پوستی شاداب و نرم را به شما هدیه دهد. برای این کار، ۱ قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای، ۱ قاشق چای‌خوری روغن زیتون و ۲ قاشق چای‌خوری پودر سبوس برنج را مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. سپس آن را روی پوست بمالید و به مدت ۵ تا ۸ دقیقه ماساژ دهید. بعد پوست خود را بشویید و خشک کنید.

طریقه مصرف ماسک سبوس برنج برای پوست

طریقه مصرف سبوس برنج برای مو و پوست به این صورت است که هر ماسکی که با سبوس برنج تهیه می‌کنید، ابتدا روی قسمتی از پوست بگذارید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. در صورتی که آثاری از حساسیت مشاهده نکردید، آن را روی تمام پوست صورت خود استفاده کنید.

خواص سبوس برنج برای مو

سبوس برنج را می‌توانید به عنوان یک داروی طبیعی برای تقویت و رشد موها و سلامت پوست سر استفاده کنید. به روش‌های متنوع و برای موارد مختلف می‌توانید از سبوس یا ماسک‌های سبوس برنج استفاده کنید.

سبوس برنج برای رفع سفیدی مو

سبوس برنج دارای ویتامین‌های محلول در آب است که استفاده از آن به‌صورت موضعی می‌تواند این ویتامین‌ها را به پوست سر و ساقه و ریشه موها انتقال دهد. برای استفاده از خواص سبوس برنج برای مو، برنج ایرانی با سبوس را در مقداری آب بخیسانید تا املاح آن جدا شود. سپس برنج را آبکش کرده و آب برنج را روی پوست سر ماساژ دهید. آب برنج به خاطر محتوای بالای ویتامین E، یک محلول عالی و سدی در مقابل سفید شدن مو است.

سبوس برنج برای تقویت رشد موها

سبوس برنج سرشار از مواد معدنی شامل آهن و مس است. این مواد، به بهبود گردش خون در سلول‌های پوست سر و تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند. از سبوس برنج برای افزایش سرعت رشد موها می‌توان استفاده کرد.

رفع شوره سر با سبوس برنج

سبوس برنج به‌خاطر وجود ویتامین B12 ، موها و پوست سر را آبرسانی می‌کند. دلیل شوره سر، خشکی پوست سر است. خیسانده سبوس برنج به‌خاطر آنتی‌اکسیدان‌های آن، شوره سر را درمان کرده و به لطافت آن کمک می‌کند. آب سبوس برنج را روی پوست سر ماساژ دهید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس پوست سر و موهای خود را بشویید و خشک کنید.

خواص سبوس برنج برای جلوگیری از ریزش مو

سبوس برنج را می‌توانید برای پیشگیری از ریزش مو استفاده کنید. برای این کار می‌توانید سبوس برنج را مثل چای دم کنید. سبوس را در آب جوش بریزید و بجوشانید. سپس آن را صاف کنید و عصاره آن را در سوپ بریزید و مصرف کنید.

رفع موخوره مو با سبوس برنج

سبوس برنج با رطوبت‌رسانی به مو، یک ماده طبیعی فوق‌العاده است. روغن سبوس برنج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E و B12  است و با رطوبت‌رسانی به مو، از موخوره شدن مو بر اثر آلودگی‌ها و اشعه‌ ماورای بنفش جلوگیری می‌کند.

خواص سبوس برنج برای نرم کردن مو

تغذیه مو با رطوبت‌رسانی آن، می‌تواند به تقویت موها کمک کند. ترکیب سبوس برنج و ماست می‌تواند از شکنندگی موها جلوگیری کرده و به افزایش درخشندگی و لطافت موها کمک کند. برای ترمیم موهای آسیب‌دیده می‌توانید ماسک سبوس برنج و ماست را روی ساقه موها بمالید و ۱۵ دقیقه بعد، آن را بشویید و خشک کنید.

طریقه مصرف سبوس برنج برای پوست و مو

 یک روش مصرف سبوس برنج این است که سبوس را با مقداری آب بجوشانید و بعد از ته‌نشین سبوس، آب را روی مو و پوست بمالید و ماساژ دهید. سپس آن را بشویید.

 می‌توانید سبوس برنج پودر شده را با شیر حل کرده و بنوشید.

 سبوس برنج را می‌توانید روی انواع سالاد و میوه‌ها بپاشید و مصرف کنید.

 سبوس برنج را می‌توانید به برنج در حال جوشیدن اضافه کنید و بعد به‌صورت دمی با برنج دم کنید.

 سبوس برنج را با زرده تخم مرغ می‌توانید مخلوط کنید و هم بزنید. این ماسک را می‌توانید به عنوان ماسک سبوس برنج برای پوست و مو استفاده کنید.

 از شامپوهای حاوی سبوس برنج می‌توانید برای شست‌وشوی موها استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف سبوس برنج برای پوست و مو

شما در هر ساعتی از روز می‌توانید سبوس برنج را در وعده‌های غذایی مصرف کنید یا ماسک آن را تهیه کرده و روی پوست و موی خود استفاده کنید. هیچ محدودیتی برای زمان استفاده از سبوس برنج و روغن سبوس برنج وجود ندارد ولی بهتر است این ماده غذایی را هم به‌صورت موضعی و هم به‌صورت خوراکی استفاده کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

سخن پایانی

برای استفاده از سبوس برنج برای پوست و مو و سلامت و زیبایی، حتما از برنج‌های ایرانی استفاده کنید که به‌صورت ارگانیک تهیه شده‌اند و از سالم بودن آن‌ها مطمئن هستید. هم از سبوس برنج سفید و هم از سبوس برنج قهوه‌ای می‌توانید استفاده کنید و با روش‌های مختلف، از مزایای آن بهره‌مند شوید.

۰
۰
منبع رکنا
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید