۰
۰

آموزش آشپزی / طرز تهیه خوراک مرغ خوشمزه با سس سویا و عسل

آموزش آشپزی / طرز تهیه خوراک مرغ خوشمزه با سس سویا و عسل
مرغ عسلی یکی از روش‌های پخت خوشمزه مرغ است که در آن مرغ داخل سسی متشکل از پیاز داغ، سس سویا، عسل و فلفل طبخ می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد.

مرغ عسلی یکی از روش‌های پخت خوشمزه مرغ است که در آن مرغ داخل سسی متشکل از پیاز داغ، سس سویا، عسل و فلفل طبخ می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد.

 به نظر من به تعداد آشپز‌های دنیا روش‌های پخت مرغ وجود دارد که هرکس به روش خودش آن را طبخ می‌کند. مرغ را اگر خوشمزه بپزید، می‌تواند از هر نوع غذای گوشتی خوشمزه‌تر هم باشد. اگر از درست کردن مرغ‌های تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید مرغ را با یک روش جدید برای خودتان و خانواده تهیه کنید، حتما این مطلب را دنبال کنید، چون می‌خواهیم یک مدل طبخ مرغ را به شما آموزش بدهیم که از خوردن آن حتما شگفت‌زده خواهید شد. مرغ عسلی یک روش بی‌نظیر برای پخت مرغ است که در این روش مرغ داخل سسی از پیاز، سیر، سس سویا، فلفل و عسل طبخ می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. اگر دوست دارید یک مرغ خوشمزه و خاص را با یک روش جدید بپزید و این طعم جذاب را تجربه کنید، حتما این روش پخت مرغ را امتحان کنید و در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. 

مواد لازم

ساق مرغ: ۶ عدد

 

 

پیاز درشت: ۱ عدد

پوره سیر: ۱ قاشق چای‌خوری

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

عسل: ۲ قاشق غذاخوری

سس سویا: ۲ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه یا قرمز: نصف قاشق چای‌خوری

نمک: به میزان لازم

آب: یک دوم لیوان

روغن: به میزان لازم

طرز تهیه مرغ عسلی

برای درست کردن این مرغ عسلی خوشمزه ابتدا مقداری روغن داخل یک ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا داغ شود، سپس هر دو طرف ساق‌های مرغ را داخل روغن سرخ کنید. مرغ‌های سرخ شده را از ماهی تابه خارج کنید. پیاز را پوست و به صورت خلالی خرد کنید و داخل همان روغن که مرغ را سرخ کرده‌اید، بریزید. وقتی پیاز نرم شد، درب ماهی تابه را ببندید و حرارت را کم کنید تا پیاز به صورت کاراملی سرخ شود. وقتی پیاز کاراملی شد، پوره سیر یا سیر رنده شده را اضافه کنید و سی ثانیه تفت بدهید، سپس رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه کنید و ۱ دقیقه رب را تفت بدهید. حالا نمک، سس سویا، فلفل و عسل را به ترکیب پیاز داغ و رب اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. در مرحله بعد مرغ‌های سرخ شده را داخل سس بچینید و آب را اضافه کنید. درب ماهی تابه را ببندید و حرارت را کم کنید و ۴۰ دقیقه زمان بدهید تا مرغ حسابی داخل سس بپزد و جا بیفتد. هرازگاهی درب ماهی تابه را بردارید و مرغ‌ها را زیر و رو کنید. در این مرحله مرغ عسلی خوشمزه و خاص شما آماده سرو است، نوش جان. 

نکات مهم

۱ ـ برای درست کردن این مرغ عسلی استفاده از ساق مرغ شکیل‌تر است، اما شما می‌توانید از سینه و قسمت‌های دیگر مرغ هم استفاده کنید. وقتی می‌خواهید مرغ بخرید، حتماً جا‌هایی مانند ران و بال را که اتصال دارند، چک کنید؛ زیرا ماندگی و ناسالم بودن مرغ در این قسمت‌ها زود‌تر مشخص می‌شود. اگر این قسمت‌ها بوی نامطبوعی بدهد؛ یعنی مرغ تازه نیست. حواستان باشد مرغ‌هایی را که خیلی خیس هستند، انتخاب نکنید. رطوبت زیاد مرغ نشان دهنده این است که قبلاً فریز شده است. اگر از مرغ‌های بسته‌بندی استفاده می‌کنید، حتما تاریخ آن را چک کنید و حواستان باشد که خون‌آبه نداشته باشد. به طور کلی برای تهیه این غذا مرغ تازه مناسب‌تر است.

۲ ـ نگران مزه شیرین این مرغ نباشید. در نگاه اول ممکن است به نظر برسد این مرغ به دلیل داشتن عسل شیرین باشد، اما هرگز اینطور نیست. فلفل و سس سویا طعم شیرین عسل را از بین می‌برد و این ترکیب مزه خاصی به مرغ می‌دهد.

۳ ـ اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را به صورت خام خورد و یا در سالاد‌ها از آن استفاده کرد. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. 

۰
۰
منبع مجله نی نی بان
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید