۳۲۶۳
۳
۰

بدون آگاهی از مضرات زهر زنبور عسل، از آن استفاده نکنید!

مضرات زهر زنبور عسل را می شناسید؟
مضرات زهر زنبور عسل را می شناسید؟
اگر می خواهید از زهر درمانی استفاده کنید، حتما با پزشک معالج خود مشورت کرده و مطمئن شوید که برای بدن شما آسیب چندانی ندارد.

مواد درمانی همواره تحت چالش قرار گرفته و مورد بررسی های شدید قرار می گیرند. علت این است که ما از خدمات درمانی استفاده می کنیم تا بتوانیم درمان بیماری های خود را انجام دهیم. اگر همان ماده درمانی باعث بروز مشکلات مختلف در بدن انسان شود، نباید مورد استفاده قرار گیرد.

مضرات داروهای شیمیایی بر هیچ کس پوشیده نیست. با این حال بسیاری از افراد بدون رعایت، از داروهای شیمیایی برای درمان بیماری های مختلف خود استفاده می کنند. این در حالی است که استفاده از داروهای شیمیایی اگر به صورت هدفمند انجام نشود، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را برای بدن انسان به وجود آورد.

مواد طبیعی عموما عوارض جانبی بسیار کمتری برای بدن انسان دارد. مگر اینکه شما بخواهید از مواد خاصی استفاده کنید که اطلاعات دقیق و جامعی در مورد آن وجود ندارد و نقش پادزهری برای بدن انسان داشته باشد. یکی از مواد خاصی که برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، زهر زنبور عسل است.

زهر زنبور به عنوان یک ماده خاص می تواند وارد بدن شده یا به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد این زهر یکی از عوامل مهم برای درمان بیماری های مختلف به ویژه درمان بیماری هایی است که علم نوین هنوز توانایی درمان آن را ندارد. برای مثال درمان ام اس با زهر زنبور عسل یا درمان ایدز با زهر زنبور عسل از جمله مواردی است که دانشمندان در سال های اخیر تحقیقات زیادی بر روی آن انجام داده اند. تاریخچه استفاده از زهر زنبور عسل نیز نشان می دهد که این ماده حیات بخش برای درمان بیماری های مفصلی مثل آرتروز و همچنین روماتیسم مناسب بوده و می تواند به درمان آنها کمک کند.

 

 

نقش زهر زنبور عسل در درمان آرتریت

با تمام خواص کشف شده و کشف نشده، همین ماده درمانی مشکلاتی را نیز برای برخی افراد به همراه دارد. در این مطلب تلاش می کنیم تا به مضرات استفاده از زهر زنبور عسل اشاره کنیم. این مطالب نشان می دهند که مصرف زهر زنبور عسل به هر صورت باید تحت نظارت دقیق پزشک یا طبیب آگاه و حرفه ای انجام شود. در غیر این صورت ممکن است مضرات زیادی برای بدن انسان به همراه داشته باشد.

به این نکته توجه کنید که استفاده از زهر درمانی یک راهکار بسیار پیچیده بوده و هر فردی نمی تواند در این زمینه تجویز کند. پس بهتر است به نظرات مختلف این روش درمانی نیز توجه داشته باشید و تنها به افراد حرفه ای اعتماد کنید.

زهر زنبور عسل یک ماده حساسیت زا

یکی از دلایلی که باعث شده زهر زنبور عسل برای تمامی افراد مناسب نباشد این است که این ماده باعث افزایش حساسیت در بدن افراد می شود. با مصرف زهر به هر صورت سیستم دفاعی بدن خود را فعال می کنید. در واقع زهر نوعی سم است که با استفاده از مکانیسم های مختلف وارد بدن شده و در نتیجه سیستم ایمنی بدن را فعال می کند تا به درمان بیماری های مختلف پرداخته شود. یکی از دلایل درمان بیماری های خودایمن با زهر زنبور نیز همین ویژگی زهر است.

با توجه به اینکه زهر زنبور عسل حساسیت زا بوده و سیستم ایمنی بدن را درگیر می کند، در نتیجه استفاده از آن برای تمامی افراد امکان پذیر نیست. افرادی که دچار حساسیت های فصلی می شوند یا حساسیت های مختلفی را در درون بدن خود دارند، ممکن است با مصرف زنبور دچار مشکلات بیشتری شوند. یکی از مواردی که باعث شده در سال های اخیر مشکلات عدیده ای برای بسیاری از افراد با مصرف زهر ایجاد شود، این است که برخی از حساسیت های پنهان در درون بدن آنها وجود داشته که با تزریق زهر به درون بدن، این حساسیت ها بیشتر فعال شده اند. همین موضوع باعث بروز آلرژی های حاد و مشکلات مختلفی در بدن می شود.

با مصرف گرده گل، درمان حساسیت فصلی را ساده تر کنید

به طور کلی توصیه می شود که افرادی که دچار حساسیت های مختلف هستند یا در سابقه خانوادگی خود آلرژی های مختلفی را دیده اند، از زهر زنبور عسل استفاده نکنند. اگر هم قرار است از زهر زنبور عسل استفاده شود حتماً به این نکته توجه داشته باشید که این زهر باید در دوز بسیار پایین وارد بدن شود. تعیین این دز بر عهده پزشکی است که اطلاعات کامل و جامعی در مورد زهر درمانی و شرایط بدن و خانواده شما دارد.

بیماران دیابتی از زهر درمانی پرهیز کند

با توجه به ترکیبات شناخته شده از زهر زنبور عسل می توان گفت که یکی از گروه هایی که توانایی استفاده از زهر زنبور را ندارند، بیماران دیابتی هستند. این افراد نمی توانند زهر زنبور را در درون بدن خود قبول کرده و در نتیجه ممکن است باعث افزایش آسیب به بدن آنها شود. در اکثر مواقع هیچ طبیب طب سنتی به افرادی که دچار دیابت هستند، توصیه نمی کند که از زهر درمانی استفاده کند. افزایش سطح قند خون با اضافه شدن زهر به درون بدن و همچنین عدم توانایی مناسب بدن برای دفع آن باعث خواهد شد تا فرد مبتلا به دیابت دچار برخی از مشکلات شود.

در نتیجه برخلاف برخی تبلیغات و نادرستی گفته می شود زهر زنبور عسل ممکن است بر روی دیابت اثرگذار باشد، تحقیقات دانشمندان بر این باور است که ذهن نمی تواند هیچ اثری بر روی دیابت داشته و ممکن است باعث حاد شدن این بیماری نیز شود.

بیماران مبتلا به سل به سراغ زهر درمانی نروند

از جمله گروه های بیماری خاص که نمی توانند با استفاده از زهردرمانی درمان شوند و استفاده از این روش درمانی ممکن است باعث بیشتر شدن مشکلات آنها نیز شده و حتی به مرگ آنها منجر گردد، مبتلایان به سل هستند.

افراد مبتلا به سل به هیچ وجه نباید از روش زهردرمانی استفاده کنند. حتی بسیاری از دانشمندان معتقدند که افراد مبتلا به سل باید از نیش زنبور عسل نیز در امان باشند و تا جای ممکن اجازه ندهند زنبور آنها را نیش بزند. چراکه وارد شدن همان مقدار زهر زنبور با استفاده از نیش نیز ممکن است آسیب های جدی برای بدن این افراد به همراه داشته باشد.

این یک هشدار جدی است و بهتر است به شایعاتی برای درمان سل با زهر زنبور عسل توجه نکنید. روش های طبیعی دیگری را برای درمان سل استفاده کنید که به سادگی این بیماری را درمان می کنند.

داستان استفاده از زهر زنبور از گذشته تا امروز

بانوان باردار به هیچ وجه از زهر درمانی استفاده نکنند

فرقی نمی کند که در دوران بارداری به چه بیماری دیگری مبتلا هستید که قصد دارید از زهردرمانی برای درمان آن استفاده کنید، با این حال به طور اکید توصیه می کنیم بانوان باردار به هیچ وجه به سراغ زهر زنبور نروند. وارد شدن زهر زنبور عسل به بدن بانوان باردار، حتی به میزان و دوز کم، ممکن است به خود فرد و همچنین جنینی که در شکم دارد، آسیب وارد کند.

این توصیه بسیار جدی و تأکید برای کسانی است که می خواهند فرزندی سالم داشته باشند و بدن خود را نیز در دوران بارداری سالم نگه دارند. برخی شایعات در سال های اخیر در این زمینه وجود دارد که زهر درمانی زایمان را ساده تر می کند؛ اما هیچ مبنای علمی و حتی مبنای شهودی برای این زمینه وجود ندارد و باید با دقت بیشتری در این زمینه عمل کنید.

به تداخل زهر با مواد الکلی توجه کنید

یکی از موارد عدم مصرف زهر زنبور برای افراد مختلف، زمانی است که از داروها و فرآورده هایی استفاده شده که در آنها الکل وجود دارد. برای مثال دارویی دیفن هیدرامین دارای درصد ناچیزی الکل است. اگر شما این دارو را مصرف کرده باشید و بعد از آن بخواهید از روش زهر درمانی استفاده کنید، امکان بروز مشکلات مختلف در بدن شما وجود دارد.

به طور کلی زهر تداخل بسیار شدیدی با الکل داشته و به هیچ عنوان نمی توانند با یکدیگر سازگاری داشته باشند. مشخص است که وقتی دارویی که میزان کمی الکل دارد ممکن است باعث بروز مشکل در هنگام زهردرمانی شود، مصرف الکل تا چه اندازه با زهردرمانی تداخل دارد. به کلی بهتر است بیخیال مصرف الکل شوید، این به نفع شماست!

سخن آخر

تلاش کردیم تا به این واقعیت بپردازیم که زهر زنبور عسل ممکن است برای بسیاری از بیماری ها مفید نبوده و حتی باعث بدتر شدن آن شود. البته آنچه که در این مطلب بیان شد تنها بخشی از اکتشافات است که تاکنون به آن دست یافته اند. در نتیجه اگر می خواهید از زهر درمانی استفاده کنید، حتما با پزشک معالج خود مشورت کرده و مطمئن شوید که برای بدن شما آسیب چندانی ندارد.

زهردرمانی در اکثر مواقع به ویژه برای بیماری های مفصلی معجزه های فوق العاده ای دارد؛ اما در صورتی که بیماری های دیگری در بدن خود دارید، توجه ویژه ای برای مصرف این ماده داشته باشید تا از عدم تداخل زهر با آن بیماری مطمئن شوید.

زهر درمانی و خواص شگفت انگیز زهر زنبور عسل

نکته دیگر اینکه، تمام آنچه گفته شد برای زمانی است که شما از زهر به صورت غیر مستقیم استفاده می کنید. نیش زدن زنبور مضرات زیاد تری نیز برای بدن انسان به همراه خواهد داشت. تا جای ممکن باید از نیش زنبورعسل در امان بمانید

اگر تجربه ای از زهر درمانی با استفاده از زهر زنبور عسل دارید، حتما از طریق نظرات این پست با ما در میان بگذارید. چه عوارضی پس از استفاده از این روش درمانی در شما ایجاد شده و تا چه زمانی این اثرات وجود داشته است. تجربیات شما می تواند به استفاده از این روش درمانی کمک کند. همچنین اگر شایعاتی در مورد زهردرمانی شنیده اید، از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

۳
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید