۲۲۷۰
۵
۳

درمان ام اس با زهر زنبور عسل

آیا درمان MS با زهر زنبور عسل امکان پذیر است؟
آیا درمان MS با زهر زنبور عسل امکان پذیر است؟
درمان ام اس با زهر می تواند به عنوان یک درمان جایگزین شناخته شود و در کنار دیگر اقدامات دیگری که برای درمان این بیماری و بهبود علائم آن انجام می شود، در نظر گرفته شود.

ام اس یکی از بیماری هایی است که در سال های اخیر بسیاری از خانواده ها را به خود درگیر کرده است. این بیماری نوعی از بیماری های خود ایمن بوده که باعث اختلال در عملکرد مغز می شود. در واقع ام اس سیستم اعصاب مرکزی بدن انسان را به هم ریخته و در نتیجه ارتباط بین قسمت های مختلف مغز یا ارتباط مغز با دیگر اعضای بدن دچار اختلال می شود. مشکلات مختلفی پس از بروز ام اس ممکن است برای فرد ایجاد شود به همین علت این بیماری کاملاً قابل تغییر بوده و دامنه وسیعی از عوارض دارد.

در سال های اخیر با توجه به افزایش این بیماری که علت آن هنوز به طور دقیق مشخص نشده است، دانشمندان زیادی را برای کشف روش های درمانی آن بسیج کرده است. محققان زیادی روش های مختلفی برای درمان ام اس در نظر گرفته اند که هر کدام از این روش ها می تواند به بهبود و یا کاهش علائم بیماری کمک کند.

با این حال به نظر می رسد درمان ام اس به طور کامل  قابل اجرا نیست. البته نمونه های آزمایشگاهی با استفاده از برخی مواد جایگزین انجام شده است؛ اما در مورد انسان تحقیقات همچنان ادامه دارد. یکی از روش هایی که دانشمندان برای درمان ام اس استفاده کرده اند، استفاده از زهر زنبور عسل است.

زمان آشتی با زهر زنبور عسل فرا رسیده است

 

 

با توجه به اینکه تجربه استفاده از زهر نشان می داد که این ماده برای کاهش التهاب موثر است و بیماری ام اس نوعی بیماری خود ایمن التهابی به شمار می رفت، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که ممکن است زهر زنبور بتواند بر روی این بیماری اثرات مناسبی بگذارد. به همین علت تلاش شد تا با توجه به ویژگی های ساختاری زهر زنبور، از این ماده در درمان بیماری ام اس استفاده شود.

در این مطلب تلاش شده تا به برخی تحقیقات دانشمندان در مورد درمان بیماری ام اس با کمک زهر زنبور عسل اشاره شود. امید است با توجه به پیشرفت روز افزون علم در استفاده از درمان های جایگزین، امکان درمان ام اس با زهر به زودی فراهم شده و مشکلات و محدودیت های فعلی برطرف گردد.

سابقه استفاده از زهر زنبور عسل برای درمان بیماری هایی شبیه به ام اس

خوشبختانه طب شرقی تجربه زیادی برای استفاده از زهر زنبور عسل در درمان بیماری های مختلف به ویژه بیماری های التهابی دارد. در سال های اخیر دانشمندان غربی نیز به این نتیجه رسیدند تا از زهر زنبور برای برطرف کردن چنین بیماری هایی استفاده کنند. با این حال تحقیقات دانشمندان شرقی در این زمینه در ابتدای قرن ۲۱ میلادی، شکل و شمایل علمی تری به خود گرفت.

در سال ۲۰۰۳ میلادی توسط یکی از دانشمندان شرقی به نام جی لی تحقیقی انجام شد تا به کمک زهر زنبور، بیماری شبیه به ام اس در درون موش آزمایشگاهی درمان شود. نتایج این تحقیقات نتایج مثبتی بود که توانست به تحقیقات بعدی کمک کند. این تحقیقات نشان داد که مصرف زهر زنبور عسل باعث می شود تا تعداد سلول ها و تکثیر سلول هایی که باعث به وجود آمدن بیماری هایی همچون ام اس MS می شوند، محدود شده و دیگر خبری از مشکلات ناشی از آنها نباشد. در این تحقیق مقایسه بین روش های درمانی دیگر نیز انجام شد که نشان داد نقش زهر زنبور عسل بسیار بیشتر از نقش داروهای مختلفی که تاکنون در اختیار بشر قرار گرفته است. با این حال تمام این تحقیقات بر روی نمونه های حیوانی بوده و اتفاقی بر روی درمان بیماران انسانی با استفاده از زهر نیافتاده است.

داستان استفاده از زهر زنبور از گذشته تا امروز

البته پیش از این در آمریکا برخی از دانشمندان تلاش کردند تا با استفاده از زهر زنبور عسل یک بیمار مبتلا به درمان ام اس را مورد بررسی قرار دهند. تحقیقات نشان داد که پس از استفاده دو ساله از زهر زنبور عسل، رشد بیماری به شدت محدود شده و افزایش عوارض ناشی از بیماری ام اس کاهش پیدا کرد.

آنچه در این تحقیقات پس از گذشت چند سال مشخص شد این بود که در روش درمان ام اس با استفاده از زهر زنبور عسل، کیفیت زهر، دوز مصرفی و شرایط بیماران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع می توان گفت که زهر زنبور عسل نمی تواند به طور یکسان بر روی تمامی بیماران ام اس اثر بگذارد. به همین علت هنوز دانشمندان نتوانسته اند نتایج رسمی را در مورد نقش زنبور عسل برای درمان بیماری ام اس را اعلام کنند.

برخی شواهد نشان می دهند این زهر می تواند مشکلات ام اس در بسیاری از افراد را کاهش دهد. در مقابل شواهد دیگری نشان می دهد که ممکن است برخی افراد هیچ تاثیری از استفاده از این روش درمانی نبینند.

آیا نمونه ای از درمان ام اس با زهر زنبور عسل وجود دارد؟

هر چند نمونه های کمی از درمان کامل و یا کاهش شدید علائم بیماری ام اس وجود دارد؛ اما نمونه های مختلفی از اثر گذاری زهر زنبور عسل برای کاهش علائم بیماری ام اس وجود دارد.

یکی از افرادی که توانست با مصرف یک سال و نیم زهر زنبور عسل پس از هفت سال از روی ویلچر بلند شود، فردی به نام ماریس پیوچ بوده است. او در سال ۲۰۰۶ پس از یک سال و نیمی مصرف دو بار در هفته زهر نزدیک به بیش از ۲۰ زنبور عسل، توانست بر علائم بیماری ام اس غلبه کرده و بسیاری از مشکلات حرکتی خود را برطرف نماید.

زهر درمانی و خواص شگفت انگیز زهر زنبور عسل

البته ماریس محدودیت های مختلفی را در نخوردن بسیاری از مواد غیرطبیعی و مضر و همچنین استفاده از منابع طبیعی دیگر این جمله محصولات زنبور عسل مثل گرده گل، عسل و برای موم در برنامه خود داشته است. او معتقد است که زنبور عسل ناجی و نجات دهنده بود و امیدوار است که همه بیماران بتوانند با استفاده از زهر زنبور عسل و با رعایت برخی نکات دیگر به درمان بیماری خود بپردازند

سخن آخر

هنوز به طور دقیق نمی توانیم بگوییم که زهر زنبور می تواند به درمان بیماری ام اس کمک کند یا خیر. آنچه که مشخص است درمان ام اس با زهر می تواند به عنوان یک درمان جایگزین شناخته شود و در کنار دیگر اقدامات دیگری که برای درمان این بیماری و بهبود علائم آن انجام می شود، در نظر گرفته شود.

بهترین روش برای استفاده از زهر درمانی در درمان ام اس این است که به صورت تزریقی و بدون وجود زنبور وارد بدن انسان شود. همچنین زهردرمانی باید توسط فردی حرفه ای و باتجربه و آگاه به زهر زنبور عسل و عوارض احتمالی آن انجام شود.

روش های جمع آوری زهر زنبور عسل را بشناسید

اگر شما هم تجربه از درمان بیماری ام اس با روش های درمانی مختلف داشته اید، از طریق نظرات این پست با ما در میان بگذارید. به ما و خوانندگان این مطلب بگویید آیا تا به حال از روش زهردرمانی برای درمان MS استفاده کردید یا خیر و اگر این کار را انجام داده اید چه نتایجی را برای شما در پی داشته است؟ منتظر نظرات شما هستیم.

۵
۰
۳ دیدگاه
 
fr
بابک | ۳ سال پیش
میگن درمان ام اس با بره موم هم میشه. راسه؟
۰
۰
پاسخ ها:
    ir
    X | ۱ سال پیش
    با سلام
    من از بره موم و هفتگی ۲ بار به اندازه ۱۰ نیش زنبور عسل استفاده میکنم
    علایمم خیلی کم شده.جالبه که نمیذاره کرونا هم بگیرم حتی اگه همیشه پیش مریضای کرونایی باشم.
    واقعا شفاست
    ۰
    ۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید