۱۴۱۱
۱
۰

اصفهان دارای کامل‌ترین زنجیره تولیدی در صنعت زنبورداری کشور است

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اصفهان بیان کرد
رئیس اتحادیه زنبورداران استان اصفهان بیان کرد
گودرز میرزایی فر با اشاره به وجود همه صنایع وابسته به زنبورداری از تولید زنبور و ملکه تا بسته‌بندی عسل، تولید ابزار و نیز صنایع دارویی و دانش‌بنیان، اذعان کرد: اصفهان دارای کامل‌ترین زنجیره تولیدی در صنعت زنبورداری کشور است.

اخبار زنبورداری اصفهان -  به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، نائب رئیس اتحادیه زنبورداران ایران در گفتگو با خبرنگار عسلنا، با اشاره به اینکه، استان اصفهان با تنوع آب و هوایی و نزدیکی به مراتع چهارمحال و بختیاری و لرستان، از دیرباز به‌عنوان قطب مهم تولید عسل و فرآورده‌های زنبورداری کشور به شمار می‌رفته است، اظهار کرد: این استان پهناور، در مرکزیت محور مواصلاتی کشور، ازیک‌طرف دشت‌های بدیع منطقه فریدن و خوانسار را دارد و از طرفی منطقه کوهستانی سمیرم را و شهر نجف‌آباد که به‌عنوان مرکزیت صنایع وابسته به زنبورداری شناخته می‌شود، همه موجب توسعه صنعت زنبورداری در این استان استراتژیک کشور شده است.

میرزایی فر ادامه داد: شهرهای خوانسار، فریدن، نجف‌آباد، سمیرم و دیگر شهرهای استان اصفهان هرکدام صاحب برندهای باکیفیت عسل هستند و محصولات این شهرها در کشور شناخته‌شده است.

وی با اشاره به این نکته که اصفهان تنها استان دارای چرخه کامل صنعت زنبورداری کشور است، بیان کرد: زنجیره تولید دارو از فرآورده‌های زنبورعسل، تولید ادوات زنبورداری، پرورش زنبور، ابزارسازی، کندو سازی، صنایع بسته‌بندی و شرکت‌های دانش‌بنیان، همه در استان اصفهان، خوشه عظیم و کامل صنعت زنبورداری را تشکیل داده است.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اصفهان، این استان را در صنعت زنبورداری ازنظر وجود صنایع موم آب کنی، کندو سازی، ابزارسازی، صنایع تبدیلی و تولید مکمل‌های غذایی، دارویی و ویتامینی، نمونه توصیف کرد و افزود: اصفهان ازنظر، پایگاه‌های تحقیقاتی و دانشگاهی، تولید زنبور پاکتی، تولیدات ژل رویال، بره موم، ملکه زنبورعسل، گرده گل و زهر زنبور نیز در کشور مثال‌زدنی و زبانزد است و فعالان دلسوز این استان، در جهت حل مشکلات این صنف در کشور پیشرو هستند.

 

 

به گزارش عسلنا، میرزایی فر، بابیان اینکه به دلیل خشکی عمومی آب‌وهوای اصفهان، زنبورداران این استان کوچ رو هستند و تقریباً در تمامی مناطق کشور، مزارع زنبورداران اصفهانی برپاست، گفت: این امر سبب اشتغال‌زایی در کل کشور و تأمین مایحتاج زنبورداری دیگر استان‌ها ازنظر ادوات و ابزار، داروها و سایر نیازها توسط اصفهانی‌های فعال در این صنعت شده است.

وی تأکید کرد: استان اصفهان همواره پایلوت طرح‌های تحقیقاتی در صنعت زنبورداری بوده و به‌عنوان قطب مادر در صنعت زنبورداری و تولید عسل ایران شناخته می‌شود.

نائب رئیس اتحادیه زنبورداران ایران در آخر خاطرنشان کرد: نزدیک به 4500 زنبوردار اصفهانی بیش از 8 هزار اشتغال در کشور به وجود آوردند و این استان ازنظر چرخه صنعت زنبورداری و وجود صنایع وابسته در کشور بی‌نظیر و ازنظر تعداد کلونی‌های زنبورعسل، دارای رتبه سوم کشور است./

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید