۲۴۴۵
۴
۱

درمان فشار خون با زهر زنبور عسل

برای کنترل فشار خون چه راهکاری در نظر دارید؟
برای کنترل فشار خون چه راهکاری در نظر دارید؟
سخن گفتن در مورد نقش زهر زنبور عسل برای درمان فشار خون کار سختی است. هنوز به صورت قطعی علم نوین نتوانسته به علت اثرگذاری زهر بر روی فشار خون دست یابد. با این حال مشاهدات نشان می دهند که زهر زنبور عسل توانسته فشار خون بالای بسیاری از افراد را درمان کند

زهردرمانی از آن دست روش های درمانی است که کمتر افراد به سراغ آن می روند. این در حالی است که حتی یک روز تاخیر در درمان نکردن بیماری هایی مثل فشار خون، ممکن است به کوتاه تر شدن زندگی این افراد بیانجامد. در نتیجه بهتر است به جای شک و تردید در مورد اینکه زهر زنبور می تواند برای درمان فشار خون موثر باشد یا خیر، اطلاعات خود را سریعا در این زمینه افزایش داده و در صورت قانع شدن، از آن استفاده کنید.

در حال حاضر روش های درمانی مختلفی برای درمان فشارخون ارائه می شود. این روش های درمانی هم در طب نوین و هم در طب سنتی ایرانی و طب سنتی شرقی وجود دارند. با این وجود انتخاب از بین این روش های درمانی نیاز به تحقیق و بررسی و مطالعه اثرات و عوارض آنها خواهد داشت.

بسیاری از داروهای شیمیایی تجویز شده در طب نوین برای درمان فشارخون اگرچه باعث کاهش علائم این بیماری می شوند؛ اما مضرات فراوانی به همراه دارند. با این وجود بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این مواد استفاده کنند. مواد خوراکی و تزریقی مختلفی هم که در طب سنتی ایرانی و طب شرقی و حتی طب سنتی اروپایی برای برطرف شدن فشار خون تجویز می شود، در بسیاری از مواقع کارآمد و در بسیاری از موارد ناکارآمد است.

یکی از روش های درمانی که به ویژه در طب سنتی شرقی مورد توجه بوده و تحقیقات زیادی نیز در مورد آن انجام شده است، زهردرمانی با استفاده از زهر زنبور عسل است. دانشمندان طب نوین نیز در این زمینه تحقیقات زیادی به عمل آورده اند؛ اما نتیجه قابل انتشاری هنوز گزارش نمی شود. با این حال شواهد نشان می دهند که روش های مختلف استفاده از زهر زنبور می تواند به درمان فشار خون یا کاهش علائم آن کمک کند.

 

 

زمان آشتی با زهر زنبور عسل فرا رسیده است

در این مطلب به صورت مختصر به برخی یافته های علمی در مورد نقش زهر زنبور عسل برای درمان فشار خون می پردازیم. آشنایی با این نکات می تواند به شما در مورد انتخاب یا عدم انتخاب این روش برای درمان فشار خون کمک کند.

چرا زهر می تواند به فشار خون کمک کند؟

شاید به طور علمی نتوان هنوز در مورد علت دقیق تاثیرگذاری زهر زنبور عسل برای کاهش علائم فشار خون صحبت کرد. اولین علائم کاهش فشار خون در افراد مبتلا به این بیماری عموما با مشاهده اثرگذاری زهر در اثر نیش زنبور مشخص شده است. پس از این نیز مشاهدات و آزماش ها بر روی موارد حیوانی، محققان را در این زمینه امیدوارتر کرده است.

به طور کلی اگر نگاهی به ترکیبات درونی زهر زنبورعسل بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که این ماده به دلیل وجود برخی مواد درونی، احتمالا بتواند به تنظیم متابولیسم ها مختلف بدن کمک کند. با این حال برای صحبت کردن علمی در این زمینه نیاز به تحقیقات بیشتر خواهد بود.

زهر درمانی و خواص شگفت انگیز زهر زنبور عسل

آنچه که مشخص است، زهر زنبور عسل از نظر تجربی توانسته به درمان فشار خون بالا کمک کند. در حال حاضر نمونه های مشخص انسانی وجود دارد که با مصرف زهر به صورت های مختلف، روند رو به رشد بیماری فشار خون بالا را کنترل کرده و به سمت درمان پیش رفته اند. چندین مورد نیز برای درمان کامل فشار خون بالا گزارش شده است. پس شاید علم نتوانسته باشد به صورت دقیق از علت و دلایل اثرگذاری زهر بر روی فشار خون پرده بردارد؛ اما تجربیات و مشاهدات نشان می دهند که زهر می تواند برای کاهش فشار خون بالا مفید باشد. البته این یک گزاره کلی نیست و ممکن است برای برخی افراد هیچ فایده و اثری نداشته باشد.

تحقیقات علمی چه می گویند؟

همانطور که گفته شد مطالعات مختلفی در این زمینه انجام شده است. با این حال نمی توان از این مطالعات نتایج قطعی به دست آورد. با این وجود می توان گفت که این مطالعات علمی در سال های آتی منجر به قطعی شدن کاربرد زهر برای درمان فشار خون بالا خواهد شد.

در یکی از مطالعات صورت گرفته، دکتر فانگ زو توانسته با تجویز زهر زنبور عسل باعث درمان فشار خون در بیماران خود شود. تحقیقات و جزئیات ین مطالعه در اختیار مجامع علمی قرار گرفته است. در این گزارش آمده که یکی از بیماران دکتر فانگ زو فشار خون بالا درجه 2 داشته و قبل از اینکه در این مطالعه تحت درمان قرار گیرد، روش های درمانی دیگری را نیز تجربه کرده بود. با این حال روش های قبل هیچ کدام نتیجه بخش نبوده اند. این در حالی است که با یک دوره مصرف 40 روزه از زهر زنبور عسل، توانست با درمان فشار خون و کاهش علائم آن، به زندگی عاد خود باز گردد.

در گزارشات دیگری در مورد تاثیرگذاری زهر زنبور عسل بر روی فشار خون آمده که دکتر لی از پزشکان مشهور کره در دهه 80 قرن بیستم میلادی نتوانسته 400 بمار مبتلا به فشار خون را با استفاده از زهر زنبور عسل درمان کند.

علاوه بر این در کتابی که یوریش در سال 1977 منتشر کرده، از بیماری سخن گفته که با مصرف زهر زنبور عسل، فشار خون خود از 23/17 را پس از یک سال به 14/11 رسانید. در این کتاب تشریح شده که بیمار مذکور 5 سال از این بیماری رنج می برده و روش های درمانی دیگر را نیز تجربه کرده بوده است.

روش های جمع آوری زهر زنبور عسل را بشناسید

تمامی این مطالعات نشان می دهند که درمان فشارخون با زهر زنبور عسل دور از انتظار نیست. منتهی هنوز به صورت دقیق به اثبات نرسیده که بتوان به طور کلی تجویز کرد. پس می توان به این روش درمانی امیدوار بود.

سخن آخر

سخن گفتن در مورد نقش زهر زنبور عسل برای درمان فشار خون کار سختی است. هنوز به صورت قطعی علم نوین نتوانسته به علت اثرگذاری زهر بر روی فشار خون دست یابد. با این حال مشاهدات نشان می دهند که زهر زنبور عسل توانسته فشار خون بالای بسیاری از افراد را درمان کند. در نتیجه می توان با احتیاط از این روش درمانی برای کاهش علائم فشار خون استفاده کرد. بهتر است در این زمینه با پزشک معالج یا طبیب حاذق طب سنتی مشورت کنید.

اگر تجربه ای از زهردرمانی با کمک زهر زنبور عسل دارید، حتما تجربیات خود را از طریق نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.

۴
۰
۱ دیدگاه
 
ir
مهدی | ۴ سال پیش
خب آخه اصلا معلوم نیست این زهر زنبور ها که می فروشن چقدر خوب باشه
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید