۱۰۹۹۵
۱۴
۰

نقش عسل در درمان آسم

نقش عسل در درمان آسم

قرن هاست که از عسل به عنوان داروی طبیعی در فرهنگ های سراسر دنیا استفاده می شده است. این ماده دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که با التهاب مبارزه می کند و ایمنی بدن را تقویت می کند. بسیاری از افراد به دلیل توانایی آن در تسکین گلو درد و آرام کردن سرفه، عسل مصرف می کنند. عسل همچنین یک درمان خانگی برای علائم آلرژی است.

آسم و آلرژی ارتباط تنگاتنگ با هم دارند. با این حال تفاوت های مهمی وجود دارد. اگر به مواردی مانند گرد و غبار حساسیت دارید، بدن به عنوان پاسخ، آنتی بادی تولید می کند. آنتی بادی ها باعث تولید مواد شیمیایی مانند هیستامین ها می شوند و این موارد  باعث احتقان، عطسه، سرخ شدن چشم، خارش، سرفه و سایر واکنش های آلرژیک می شوند.

همین آنتی بادی ها همچنین می توانند باعث حمله آسم شوند. برخلاف آلرژی، آسم مشکلی است که در اعماق ریه ها و مجاری هوایی فوقانی دیده می شود. این یک نگرانی جدی برای سلامتی نسبت به آلرژی های زیست محیطی است. حتی فشار خفیف می تواند منجر به حمله آسم در برخی افراد شود. آسم می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

عسل؛ ماده ای بهشتی، دارویی زمینی

 

 

در این مطلب تلاش شده تا به صورت مختصر در مورد درمان آسم با عسل صحبت شود. عسل طبیعی خواصی را در درون خود دارد که می تواند به درمان بیماری آسم کمک کرده و با آن مبارزه کند. به همین علت است که پزشکان و محققان به ویژه در سال هی اخیر بر روی خواص عسل طبیعی به ویژه برخی از عسل های خاص برای درمان آسم تحقق می کنند. اگر در فکر درمان قطعی آسم هستید، بد نیست این مطلب را تا انتهاب مورد بررسی قرار دهید.

عسل چگونه آسم را درمان می کند؟

به نظر می رسد که عسل به عنوان سرکوب کننده سرفه در شب بسیار مفید است. نوعی آسم در شب، به نام آسم شبانه، می تواند باعث سرفه، خس خس سینه و گرفتگی قفسه سینه شود. این علائم ممکن است خواب شما را مختل کند.

نقش عسل مانوکا در درمان بیماری های تنفسی چیست؟

محققان UCLA پیشنهاد می کنند که 2 قاشق چایخوری عسل را در زمان خواب مصرف کنید. اعتقاد بر این است که شیرینی عسل باعث می شود غدد بزاق شما برای تولید بزاق بیشتر شود. این اقدام راه های هوایی شما را به نوعی روغن کاری کرده و سرفه را کاهش می دهد. عسل همچنین ممکن است التهاب در لوله های برونشی (راه های هوایی داخل ریه ها) را کاهش دهد و به شکسته شدن مخاطی که تنفس را برای شما سخت می کند، کمک کند.

برای کاهش التهاب ریه بد نیست بره موم را امتحان کنید

برای مصرف عسل طبیعی به منظور درمان آسم نیز راهکارهای مختلفی وجود دارد. برخی از این راهکارها عبارتند از:

  • 1 قاشق چایخوری عسل را با آب گرم مخلوط کنید. این مخلوط را دو یا سه بار در روز میل کنید. مراقب باشید که آب خیلی داغ نباشد.
  • نصف قاشق چایخوری پودر دارچین را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و آن را درست قبل از خواب میل کنید. عسل و دارچین می تواند به برداشتن خلط از گلو کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
  • آب نصف لیمو را درون یک لیوان آب گرم فشرده و به آن 1 قاشق چایخوری عسل اضافه کنید. آب لیمو دارای آنتی اکسیدان هایی است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به پاک کردن مخاط کمک کند.

تحقیقات چه می گویند؟

چندین مطالعه توسط محققان در سراسر جهان انجام شده است که سعی در اثبات ارزش درمانی عسل در معالجه آسم و بسیاری از شرایط دیگر دارند.

در یک مطالعه، عسل با دکسترومتورفان، ماده اصلی در اکثر سرکوب کننده های سرفه مقایسه شده است. در کاهش شدت و دفعات سرفه های شبانه، عسل در صدر قرار گرفت. یک مطالعه دیگر، تأثیر عسل و چندین درمان غیر متعارف بر آسم را بررسی کرده است. این مطالعه نشان داد که هیچ یک از درمان های غیر متعارف که مورد آزمایش قرار گرفته اند به درمان آسم هیچ یک از شرکت کنندگان کمک نمی کند. تنها عسل بود که اثراتی بر روی آسم گذاشت.

درمان آسم با گرده گل؛ یک درمان بدون ضرر

یک منبع علمی دیگر گزارشی از آزمایش عسل معلق در هوا به عنوان یک درمان آسم برای خرگوش ها پرده برداشت. این مطالعه نتایج مثبتی داشت، اما هنوز هم باید روی انسان آزمایش شود. یک کار آزمایی بالینی بزرگ ممکن است بینش بهتری در مورد اینکه آیا عسل درمانی مناسب است، فراهم کند؛ اما هنوز چنین مطالعه ای صورت نگرفته است.

برای درمان آسم با عسل طبیعی به این نکات توجه داشته باشید

یکی از بزرگترین نگرانی ها در مورد استفاده از عسل، خطر واکنش آلرژیک است. اگر نسبت به نیش زنبور یا گرده زنبور عسل واکنش آلرژی داشته اید، احتمالاً باید از مصرف عسل به هر شکل خودداری کنید. آلرژی عسل می تواند علائمی مانند موارد زیر ایجاد کند:

  • سرفه
  • خارش
  • تورم زیر پوست
  • خس خس
  • ایجاد مشکل تنفسی
  • و...

برای اکثر قریب به اتفاق مردم، عسل مصرف شده در دوزهای کوچک تا متوسط ​​بی خطر است. اگر بیماری قلبی یا اختلال گوارشی دارید، قبل از امتحان کردن عسل باید با پزشک خود صحبت کنید. در صورتی که آنتی بیوتیک یا داروهایی را برای قلب یا سیستم عصبی مصرف می کنید، همین مسئله صادق است.

چرا عسل بر روی من اثر نمی گذارد؟

همچنین به کودکان زیر 12 ماه نباید عسل داده شود. خطر بوتولیسم در نوزادان بسیار جدی است. همچنین اگر به دیابت مبتلا هستید، توجه داشته باشید که عسل می تواند باعث افزایش قند خون شما شود.

تغییرات مهم در شیوه زندگی برای درمان آسم

در کنار مصرف عسل و پیگیری درمان های مختلف، اگر واقعا قصد دارید با آسم به مبارزه بپردازید، بهتر است سبک زندگی خود را تغییر دهید. برخی از کارهایی که می تواند به درمان آسم کمک کند را در زیر آورده ایم. با این حال بهتر است در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید.

  • به طور منظم ورزش کنید. البته ورزش هایی که برای شرایط شما مجاز است.
  • سیگار نکشید. قلان مصرف نکنید. دخانیات را فراموش کنید
  • وقتی تعداد آلرژن ها در خارج از منزل زیاد است از قرار گرفتن در معرض آلرژن ها خودداری کنید.
  • از سیستم تهویه مطبوع مناسب استفاده کنید. در ان صورت می توانید خانه خود را بدون باز کردن پنجره ها خنک نگه دارید.
  • فیلتر را به طور منظم در دستگاه های تهویه هوا، دستگاه های تصفیه کننده یا رطوبت ساز خود تغییر دهید.
  • خانه خود را تا حد امکان تمیز و عاری از حساسیت ها نگه دارید.
  • در مورد زمان مصرف داروهای خود، توصیه های پزشک خود را دنبال کنید. حتماً بدانید که چگونه از حملات آسم جلوگیری کرده و تنفس مداوم را حفظ کنید.
  • اگر عسل درمانی را برای درمان آسم انتخاب کرده اید، جدولی برای منظم مصرف کردن عسل طبعی تهیه کرده و به ان پایبند باشید. عسل درمانی نامنظم هیچ سودی ندارد.
۱۴
۳
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید