۳۵۲۰۳
۵۸
۶

چرا ترکیب عسل و شلغم شفابخش است؟

چرا ترکیب عسل و شلغم شفابخش است؟
ترکیب شلغم با عسل طبیعی یکی از روش های مقابله با بیماری های ویروسی است

شلغم را برخی پنی سیلین گیاهی می دانند. شاید همه بچه ها با اصرار پدر و مادرهایشان برای خوردن شلغم مواجه شده و تجربیات زیادی در این زمینه دارند! جالب است همین بچه ها وقتی بزرگی می شوند، برخلاف دوران بچگی که باید به زور پدر و مادر خود شلغم می خوردند، عاشق استفاده از شلغم هستند تا از بروز بیماری های ویروسی و سرماخوردگی جلوگیری کنند.

درست است که شلغم به تنهایی می تواند به عنوان یک ماده مبارز در برابر سرماخوردگی محسوب شود؛ اما اضافه کردن عسل طبیعی نیز به این گیاه پرخاصیت، خواصی دو چندان به آن می بخشد. به طور کلی ترکیب شلغم و عسل طبیعی را به عنوان یک ماده موثر در پیشگیری و درمان آنفولانزا می دانند. به همین علت است که برخی مدعی هستند که عسل طبیعی و شلغم اگر به روشی خاص طبخ شوند، احتمالا برای درمان کرونا نیز موثر هستند.

در این مطلب به صورت خلاصه به نکاتی در مورد خواص ترکیب عسل طبیعی و شلغم می پردازیم. در مطلبی مجزا نیز به روش درست کردن شربت عسل درون شلغم که روشی برای درمان آنفولانزا است خواهیم پرداخت که می تواند برای شما جالب توجه باشد. با این حال قبل از مصرف عسل و شلغم حتما از دلایل خاصیت این دو ماده برای درمان بیماری های ویروسی آگاه باشید.

چرا ترکیب عسل و شلغم برای درمان بیماری های ویروسی موثر است؟

همه ما از خواص عسل طبیعی برای مبارزه با ویروس ها و آلودگی ها اطلاع داریم. در مطالب مختلفی در مجله عسلنا نیز به خواص مختلف عسل طبیعی برای مبارزه با ویروس ها و همچنین انتی اکسیدان بودن آن و مبارزه با رادیکال های آزاد پرداخته ایم. با این حال جالب است بدانید که ترکیب شدن عسل با شلغم، خواص آن را با تغییر مواجه می کند. در واقع اضافه شدن برخی مواد یا آنزیم ها از شلغم به عسل طبیعی، عاملی است که باعث شده ترکیب عسل و شلغم خاص و متفاوت باشد.

 

 

شلغم یکی از سبزی های شناخته شده در دنیا است. این نوع سبزی، نژادهای مختلفی دارد که در ایران عموما شلغم سفید یافت می شود. خواص مختلفی برای شلغم ذکر شده که هر کدام از این خواص می تواند در ترکیب با عسل طبیعی به آن اضافه شده و ماده ای خاص تولید کند. برخی از این خواص عبارتند از:

  • شلغم سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است
  • شلغم بسیار مقوی و دارای ارزش غذایی بسیار بالاست
  • خاصیت تصفیه کننده بودن خون توسط شلغم، به خواص دیگر این سبزی کمک می کند
  • شلغم خواص ضد تومور و ضد سرطانی دارد
  • شلغم یک میکروب کش و یک ماده آنتی باکتریال است.

این موارد تنها بخشی از خواص فوق العاده شلغم برای سلامتی انسان هستند. اگر نگاهی گذرا به همین خواص هم بیاندازیم متوجه می شویم که چرا از شلغم برای درمان سرماخوردگی استفاده می شود و به آن لقب پنی سیلین گیاهی داده شده است.

ترکیب شدن عسل با شلغم، تمامی این خواص را دو چندان می کند. به این علت که عسل طبیعی نیز بسیاری از این خواص را با خود به همراه دارد؛ ترکیب این دو ماده باعث افزایش خواص آن به ویژه در زمینه تقویت سیستم ایمنی بدن، تامین نیازهای ویتامینی و مواد معدنی بدن و همچنین خاصیت ضدمیکروب و ضد ویروس آنها می شود.

آیا ترکیب عسل و شلغم درمان قطعی آنفولانزا است؟

داشتن ادعا در این زمینه کار سختی است. هنوز عده ای از محققان در حال بررسی و تحقیق در مورد کم و کیف اثرگذاری ترکیب شلغم و عسل طبیعی برای درمان آنفولانزا هستند. با توجه به اینکه هنوز درمان قطعی برای انفولانزا کشف نشده، مقایسه کردن این ترکیب بادیگر داروها امکان پذیر نیست؛ در نتیجه اثبات اثرگذاری عسل و شلغم نیز سخت تر شده است.

با این حال شواد نشان می دهد که یکی از مهمترین خواص ترکیب عسل و شلغم، برطرف کردن آنفولانزا یا کاهش علائم آن است. برای مثال اگر به روش ریختن عسل طبیعی درون شلغم و حرارت دادن آن به صورت ملایم عمل کنید، معجون به دست آمده می تواند باعث درمان سرفه های خشک شود.

امروزه به ویژه با افزایش خطر ابتلا به بیماری کرونا، افراد مختلف بسیار حساس شده اند. به این دلیل که یکی از علائم کرونا سرفه های خشک است، بسیاری به دنیال درمان آن می گردند. این در حالی است که سرفه نشانه سرماخوردگی و آنفولانزا نیز بوده و نمی توان در مورد آن به صورت قطعی نظر داد. برای برطرف کردن سرفه به منظور اطمینان از عدم ابتلا و برطرف کردن یکی از علائم کرونا، می توان از معجون عسل و شلغم استفاده کرد که بسیار خوب و کاربردی است.

بسته ویژه عسلنا برای مبارزه با کرونا:

پیشگیری از کرونا با ژل رویال؛ آیا می توان در مورد درمان کرونا نظر قطعی داد؟

پیشگیری از کرونا را با عسل و سیاه دانه امتحان کنید

آیا بره موم برای پیشگیری و درمان کرونا موثر است؟

دمنوش‌هایی عسلی برای مقابله با کرونا

آیا کرونا بر روی زنبور عسل تاثیر می گذارد؟

چطور معجون عسل و شلغم تهیه کنیم؟

روش های مختلفی برای تهیه معجون شلغم و عسل وجود دارد. در مطلبی مجزا در مجله عسلنا به یکی از بهترین روش های تهیه معجون عسل و شلغم خواهیم پرداخت. با این حال بد نیست به صورت خلاصه با 3 روش ترکیب عسل و شلغم آشنا شوید.

  • می توانید به سادگی روی شلغم طبخ شده عسل ریخته و میل کنید. در این صورت اگر از طعم شلغم خوشتان نمی آید، دلچسب تر می شود.
  • می توانید درون شلغم را خالی کرده و به جای محتویات آن، عسل بریزید. به روش خاصی و با حرارت ملایم می توانید معجون عسل تهیه کنید که در یک مطلب به صورت کامل این روش را به شما آموزش می دهیم.
  • می توانید شلغم پخته شده و عسل طبیعی را با میکسر با هم میکس کنید و با قاشق میل کنید.

سخن آخر

ترکیب شلغم با عسل طبیعی یکی از روش های مقابله با بیماری های ویروسی است. اگرچه این نوع مصرف شلغم و عسل طبیعی هنوز به صورت علمی به اثبات نرسیده است؛ اما شواهد حاکی از آن است که اثرگذاری آن به ویژه بر روی انفولانزا و سرماخوردگی بسیار زیاد است. اگر می خواهید رنج دوران نقاهت آنفوللانزا را کم کنید، قطعا این معجون می تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود.

اگر شما تا به حال از معجون عسل و شلغم برای درمان بیماری های مختلف استفاده کرده اید، روش تهیه و میزان مصرف این دو ماده طبیعی را در قسمت نظرات بیان کنید. تجربیات شما می تواند به درمان آنفولانزا و حتی کرونا کمک بزرگی نماید.

۵۸
۵
۶ دیدگاه
 
ir
Somayeh | ۳ سال پیش
سلام . من که به معجزه عسل و شلغم ایمان آوردم. کرونا گرفتم با اینکه دکتر رفتم و ویتامین ها و داروها بهم داده شد ولی گرفتگی ریه ام هر روز داشت پیش میرفت مثلا روز اول احساس خارش روز دوم احساس زخم در گلو روز سوم خشکی شدید و احساس زخم و موقع سرفه انگار چنگ میزدن توی سینه ام . پیش خودم گفتم فردا بدتر میشم و دکتر هم گفت اگه احساس تنگی نفس گرفتی باید بری بیمارستان.من صبح روز قبلش شلغم و عسل رو درست کردم گذاشتم روی شوفاژ و شب میخواستم بخوابم هنوز ۲۴ ساعت هم نشدخ بود ولی یکیش رو مایع داخل شلغم رو خوردم و خوابیدم تا صبح اونقدر عرق کردم و صبح روز بعد انگار اثری از زخم گلو نبود و انگار یک هفته از روی بیماری گذشته بود . و دو سه روز استفاده کردم و کاملا خوب شدم . تجربه شخصی خودم بود و خواستم بگم واقعاااا تاثیر داره و ایکاش به بیماران کرونایی داخل بیمارستانها هم میدادن این معجون رو .
۰
۰
 
 
ir
Marjan | ۳ سال پیش
ما توی شلغم و خالی میکنیم توش عسل میریزیم منتها تو سایت های مختلف روش های مختلف گفته شده یکی گفته روی حرارت ملایم بزارید مثلا رو بخاری یا شوفاز ویا سماور بعضی هم گفته تو محیط آشپزخونه قرار بدید نه روی حرارت.میشه راهنمایی کنید در این باره؟
۰
۰
پاسخ کارشناس:
ببینید طبق مطالعاتی که ما داشتیم، بهتره که حتما شلغم پخته بشه. توی دمای محیط این اتفاق نمی افته. در نتیجه در اصل پخته شدن شلغم و رقیق شدن عسل بحثی نیست. اما دقیقا همونطوری که گفتید، اگر بتونید شلغم و عسل رو روی بخاری با دما کم یا برخی انواع شوفاژ ها که حرارت نسبتا خوبی دارن یا سماور بذارید، بسیار بهتره. در واقع باید تا جای ممکن با حرارت غیر مستقیم و در طول زمان طولانی آب گرم بشه و شلغم با حرارت خیلی خیلی ملایمی بپزه. اینکه آب جوش بیاد و قل قل کنه اصلا خوب نیست. بسیاری از قدیمی ها یک شب تا صبح شلغم و عسل رو می ذاشتم روی چراغ تا آروم آروم بپزه و عسل و شلغم با هم ترکیب بشن. با این حال اگر به هیچ کدوم از این ها مثل بخاری، شوفاژ با حرارت مناسب از بالا، سماور و... نداشتید، می تونید روی کوچکترین شعله اجاق گاز و در کمترین حالت ممکنش قرار بدید
 
 
fr
آرزو | ۳ سال پیش
عسل و شلغم معجزه می کنه. همین روشی که توی شلغم رو خالی می کنن عسل می ریزن توش رو ما برای بیمار کرونایی استفاده کردیم عالی جواب گرفتیم
۰
۰
 
 
fr
زهرا | ۴ سال پیش
برای درمان سرما خوردگی که فوق العاده عالیه . شلغم و عسل ب شرطی که صبر کنین توی درست کردنش فوق العاده ست
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید