۳۷۲۴
۱۳
۳

چرا بره موم خام مصرف نکنیم؟

چرا بره موم خام مصرف نکنیم؟
بره موم خام مصرف نکنید؛ زیرا خاصیت کمی دارد، برای سیستم گوارشی مضر است، ممکن است آلودگی داشته باشد و مورد همه پسند همه نیست

مصرف بره موم خام یعنی مصرف بره مومی که بدون هیچ گونه عملیات فراوری و به همان صورتی که از کندو استخراج می شود، مورد استفاده قرار گیرد. تقریبا همه دانشمندان معتقدند که این روش مصرف بره موم مضرات فراوانی به همراه دارد. به همین علت است که گفته می شود باید بره موم فراوری شده مصرف شود.

با این حال هنوز عده ای از افراد به ویژه زنبورداران هستند که اعتقادی به این موضوع ندارند. هم خود از بره موم خام مصرف می کنند و هم دیگران را به مصرف این نوع بره موم تشویق می نمایند. این در حالی است که دلایل علمی زیادی برای عدم مصرف بره موم خام وجود دارد.

آیا بره موم خام قابل مصرف نیست؟

در این مطلب قصد داریم به صورت کاملا خلاصه به نکاتی در مورد علت مفید نبودن مصرف خوراکی بره موم خام بپردازیم. اگر شما همچنان شک دارید که بره موم خام یا فراوری شده مصرف کنید، بد نیست این مطلب را قبل از تصمیم گیری مطالعه کنید.

 

 

بره موم خام خاصیت زیادی برای انسان ندارد

اصلا شما به چه علت قصد مصرف بره موم را دارید؟ بره موم که هم مزه بد و هم بوی بدی دارد، قطعا بدون دلیل مصرف نمی شود. احتمالا هدفی از مصرف بره موم دارید که طعم بعد و بوی تند آن را تحمل می کنید. در نتیجه احتمالا دوست دارید با مصرف بره موم کمتر، خواص بیشتری را به بدن خود منتقل کنید.

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که مصرف بره موم خام سودآوری بسیاری کمی برای بدن انسان به همراه دارد. برخلاف ادعای برخی افراد که بره موم خام خواص بیشتری برای انسان دارد؛ تحقیقات نشان می دهد که بره موم خام به دلیل هضم نشدن و جذب نشدن مواد درونی آن، خاصیت بسیار کمی برای بدن انسان به همراه دارد.

در واقع شما در حال مصرف ماده ای هستید که هم طعم و بوی بدی دارد و هم خاصیت چندانی برای بدن شما به همراه نخواهد داشت. به نظر شما این کار صحیحی است؟ بهتر نیست حالا که می خواهید این ماده خوراکی را برای درمان بیماری های خود مصرف کنید، بهترین نوع آن یعنی بره موم فراوری شده را استفاده کنید که خواص بیشتری به بدن شما منتقل می کند؟

نکاتی که باید درباره فراوری بره موم بدانید

البته بره موم خام اگر به صورت جویدنی مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است خواصی برای لثه و دندان شما داشته باشد. همچنین ممکن است بذاق آغشته به بره موم که به بدن شما وارد می شود، خاصیت هایی را به همراه داشته باشد. اما این تمامی خواص بره موم نیست. پس بهتر است از تمامی خواص بره موم استفاده کنیم نه بخش بسیار کوچکی از آن!

بره موم خام برای سیستم گوارشی مضر است

علاوه بر اینکه بره موم خام خاصیت بسیار کم و ناچیزی برای انسان به همراه دارد؛ این ماده به هیچ وجه برای سیستم گوارشی بدن انسان مناسب نیست. دستگاه گوارشی افراد سالم هم نمی تواند بره موم خام را هضم کند. حتی برای بسیاری از افراد مصرف بره موم فراوری شده نیز باعث بروز یبوست و مشکلات گوارشی می شود، چه برسد به بره موم خام و غیر فراوری شده.

بره موم خام مولکول های سنگینی دارد که قابلیت هضم توسط معده انسان را ندارد. فراوری بره موم در واقع به معنای شکستن همین مولکول های سنگین است. در نتیجه تفاوت بسیار زیاد بره موم خام و فراوری شده، در توانایی هضم معده برای شکستن مولکول های آن با استفاده از مکانیسم های درونی خود است.

آیا هر نوع بره مومی برای گوارش انسان مناسب است؟

بهتر است به جای اینکه بار اضافه به معده خود بفرستیم و معده را در چالشی برای شکستن این مولکول های سنگین قرار دهیم، از بره موم فراوری شده استفاده کنیم. معده خود وظایف سنگینی بر عهده دارد که باید به مرور زمان آن ها را انجام دهد. در نتیجه در زمان استفاده از این ماده دارویی بهتر است به سراغ بره موم فراوری شده برویم تا معده و روده اذیت نشوند.

بره موم خام ممکن است مملو از آلودگی های مختلف باشد

یکی از نکات بسیار مهم و اساسی که کمتر به ان پرداخته می شود، آلودگی های موجود در بره موم است. بره موم خام بدون برطرف شدن آلودگی ها تهیه می شود. به همین علت ممکن است با مصرف بره موم خام دچار برخی مسمسویت های ناشناخته شوید.

آلودگی های زیادی ممکن است درون بره موم خام وجود داشته باشد. از لاشه زنبورهای مرده گرفته تا آلودگی های دارویی که برای درمان بیماری ها یا ضدعفونی کلنی مورد استفاده قرار گرفته است. این در حالی است که بره موم فراروی شده هیچ کدام از این آلودگی ها را نداشته و به صورت کامل آن ها برطرف شده اند.

بره موم خام مورد پسند همه افراد نیست

نکته دیگری که باعث می شود توصیه کنیم از مصرف بره موم خام پرهیز نمایید، این است که این ماده دارویی در حالت خام، آنقدرها جذاب نیست. در نتیجه نمی توانید انتظار داشته باشید که بره موم خام را فرزند یا همسرتان هم میل کند. در واقع بره موم خام همه پسند نیست. بو و مزه و حتی ظاهر آن ممکن است افراد را از این ماده پرخاصیت متنفر کند.

بهتر است برای اینکه بتوانید خود یا دیگران، بره موم را به صورت مداوم مورد مصرف قرار دهید، از بره موم خام پرهیز کنید. بره موم فراوری شده که در انواع مختلف عرضه می شود، می تواند مصرف این ماده را ساده تر کند. حتی می توانید از کپسول بره موم استفاده کنید که هیچ حس بدی به شما منتقل نکند.

سخن آخر

بره موم خام مصرف نکنید؛ زیرا خاصیت کمی دارد، برای سیستم گوارشی مضر است، ممکن است آلودگی داشته باشد و مورد همه پسند همه نیست. این دلایل برای اینکه از بره موم خام استفاده نکنیم کافی است. با این حال این شما هستید که باید در مورد مصرف یا عدم مصرف این ماده به صورت خام تصمیم بگیرید.

اگر تجربه ای از مصرف خام بره موم داشته اید حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. نظرات شما ممکن است افراد را به عدم استفاده از بره موم خام ترغیب کنید. حتی اگر نظر شما مخالف ما است نیز دلایل استفاده از بره موم خام را با ما مطرح کنید. مطمئنا می توانیم بهترین نتیجه را از تجربیات و نظرات همه بگیریم.

۱۳
۳
۳ دیدگاه
 
ir
مریم جان نثاری | ۳ سال پیش
سلام بره موم خام استفاده کردم معدم خیلی درد میگیره
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید