۱۳۲۶
۴
۰

خواص عسل شبدر که باید بشناسید

خواص عسل شبدر که باید بشناسید
عسل شبدر یکی از بهترین عسل های ایرانی است که در بازارهای بین المللی نیز وجود دارد.

عسل شبدر یکی از عسل های بین المللی خوبی است که در ایران نیز به وفور پیدا می شود. خواص فوق العاده این ماده طبیعی باعث شده تا بسیاری از مردم دنیا از این نوع عسل تک گل به عنوان عسلی درمانی یاد کنند و نه تنها به عنوان یک شیرین کننده، بلکه به عنوان یک ماده دارویی به آن نگاه شود. از این رو آشنایی با خواص عسل شبدر می تواند کاربرد زیادی برای درمان بیماری های مختلف داشته باشد.

بیشتر انواع عسل خام حداقل برخی از خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی را با خود همراه دارند. عسل شبدر یکی از بهترین عسل ها در این زمینه است. مطالعات نشان داده اند که شبدر، یکی از قوی ترین عسل های طبیعی تک گل برای مبارزه با بسیاری از باکتری های موجود است. همچنین این نوع عسل به همان اندازه که برخی از آنتی بیوتیک ها موثر هستند، می تواند برای برطرف کردن ویروس و میکروب مفید باشد. جالب است بدانید که تحقیقات دانشمندان در جهان ثابت کرده که عسل شبدر در مبارزه با برخی از ویروس ها مانند آبله مرغان و زونا نیز اثرات خوبی دارد.

علاوه بر این، محتوای آنتی اکسیدانی عسل شبدر بسیار زیاد است و به بدن کمک می کند تا در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه کند. این ویژگی می تواند در نبرد با بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و کبدی کمک کننده باشد. در حقیقت، اعتقاد بر این است که مقادیر بالای اسید فنولیک ضد التهاب و فلاوانول موجود در عسل شبدر برای کمک به حفظ سیستم عصبی، قلب و ریه مؤثر هستند.

در این مطلب تلاش داریم تا به صورت خلاصه با برخی از مهمترین خواص عسل شبدر آشنا شویم. به نظر می رسد آشنایی با این خواص به شما کمک کند تا در هنگام خرید عسل طبیعی هوشمندانه تر عمل کنید.

 

 

بهبود مشکلات مغزی

یکی از ویژگی های عسل های تک گل که در بیشتر آنها می توان این خاصیت را به وضوح حس کرد، کاربرد آنها برای تقویت مغز است. به طور کلی بسیاری از مشکلات ایجاد شده در مغز به دلیل سردی مغز است. از افسردگی گرفته تا تشویش و اضطراب، به دلایل علمی ایجاد می شود که در طب سنتی اکثر آنها در قالب سردی مغز تعریف می گردد. عسل شبدر یکی از بهترین عسل هایی است که می تواند با برطرف کردن سردی مغز، باعث تقویت مغز و اعصاب شده و مشکلات مغز را برطرف کند.

عسل شبدر همچنین یکی از بهترین عسل های موجود در ایران برای برطرف کردن مشکلات روحی است. از این عسل برای افزایش انرژی نیز می توان استفاده کرد. به ویژه اگر عسل شبدر با گرده گل این گیاه در هم آمیخته شود، خواص فوق العاده ای برای افزایش سطح انرژی از خود نشان خواهد داد.

درمان سرفه و گلو درد

سرفه کردن یک واکنش طبیعی نسبت به برخی کنش ها در ریه یا گلو انسان است. در برخی مواد ممکن است شما هیچ مشکلی در ریه خود نداشته باشید؛ اما به دلیل برخی از انواع آلرژی مدام سرفه کنید. تحقیقات نشان داده که عسل شبدر یکی از بهترین داروها برای درمان سرفه است.

از گذشته تا امروز از شربت عسل و آبلیمو برای برطرف کردن گلودرد استفاده می شده است. امروزه نیز این داروی طبیعی، بخشی از روند درمان گلو درد را تشکیل می دهد. شواهد نشان داده اند که برخی عسل های تک گل خاصیت بهتری برای رفع گلو درد دارند که عسل شبدر نیز یکی از این عسل ها محسوب می شود.

برای کاهش التهاب ریه بد نیست بره موم را امتحان کنید

تقویت سیستم گوارشی و رفع دل درد

از جمله مهمترین خواص عسل شبدر می توان به خاصیت این ماده طبیعی برای بهبود مشکلات گوارشی به ویژه دل درد اشاره کرد. درمان دل پیچه با مصرف منظم عسل شبدر امکان پذیر است. همچنین می توانید برای برطرف کردن ناراحتی های روده از عسل شبدر استفاده کنید. البته فراموش نکنید که برای اثرگذاری این نوع از عسل طبیعی تک گل، حتما باید به صورت منظم مصرف خود را ادامه دهید.

بهبود درد پریود

درد ناشی از پریود در بانوان به ویژه در روزهای ابتدایی قاعدگی، همواره یکی از مشکلات بانوان به ویژه دختران جوان بوده است. این درد ممکن است عوارض جسمی و روحی زیادی داشته باشد و به همین علت بهتر است خیلی زود درمان شود. یکی از بهترین عسل ها برای کاهش درد پریود، عسل شبدر است. مصرف مداوم عسل شبدر کمک می کند تا به مرور زمان، این درد به سراغ بانوان نیاید. شاید در کنار زهر زنبور عسل و همچنین دیگر فراورده های تولید شده توسط این حشره شگفت انگیز، عسل شبدر نیز بتواند درد پریود را برای همیشه پایان دهد.

روش های درمانی برای تنظیم قاعدگی و کاهش درد پریود:

بهبود مشکلات تنفسی و آسم

اگرچه طب نوین هنوز راهکار قطعی برای درمان بیماری های مختلف تنفسی ندارد، اما به نظر می رسد با استفاده از برخی از مواد طبیعی بتوان به جنگ این بیماری ها به ویژه آسم رفت. عسل طبیعی شبدر نیز از جمله عسل هایی است که خوشبختانه می تواند به بهبود مشکلات تنفسی و درمان آسم و دیگر بیماری های مربوط به دستگاه تنفس انسان کمک کند. هرچند هنوز تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است؛ اما نمی توان از افرادی که با مصرف عسل شبدر و انجام برخی پرهیزات توانسته اند علائم و عوارض آسم را تسکین دهند، چشم پوشی کرد.

نقش عسل در درمان آسم

کمک به درمان دیابت

عسل شبدر به عنوان نوعی از انواع عسل دیابتی شناخته نمی شود؛ اما به طور کلی می تواند به درمان دیابت کمک کند. اصولا عسل شبدر ساکاروز پایین تر از 3 درصد داشته و با توجه به شاخص گلیسمی مناسبی که دارد، می تواند به عنوان یک جایگزین مناسب به جای مواد شیرین کننده در رژیم های افراد دیابتی نقش داشته باشد.

البته نباید فراموش کرد که مصرف هر نوع عسل طبیعی بدون مشورت با پزشک و طبیب طب سنتی، اشتباه است.

سخن آخر

عسل شبدر یکی از بهترین عسل های ایرانی است که در بازارهای بین المللی نیز وجود دارد. به همین علت تحقیقات زیادی بر روی عسل شبدر به عمل آمده و خواص این نوع عسل تک گل بیش از گذشته مشخص است. در این مطلب تنها به برخی از خواص عسل شبدر اشاره کردیم. قطعا خواص دیگری نیز برای این عسل طبیعی می توان برشمرد. اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

 

۴
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید