۱۴۵۲
۶
۰

گرده گل و خاصیت آن برای سگ ها؛ بیشتر به حیوانات خانگی خود رسیدگی کنید

گرده گل و خاصیت آن برای سگ ها؛ بیشتر به حیوانات خانگی خود رسیدگی کنید
گرده گل خواص فوق العاده ای برای سگ ها دارد؛ با این حال در ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته است

داشتن حیوانات خانگی یا سگ هایی که برای مراقبت از باغ، ویلا، کارخانه یا... مسئولیت های زیادی را بر روی دوش شما می گذارد. درست است که شاید نگهداری حیوان خانگی بسیار لذت بخش باشد؛ اما باید به صورت ویژه ای حواستان را به سلامت آنها و همچنین تغذیه مناسب و مغذی این حیوانات داشته باشید. گرده گل یکی از مواد غذایی مفید و موثر برای سلامت حیوانات خانگی به ویژه سگ و گربه است که متاسفانه در ایران مورد توجه قرار نمی گیرد.

گرده گل به ویژه برای سگ ها خواص زیادی به همراه دارد. این ماده می تواند بیماری های سگ را درمان کرده و عمر او را افزایش دهد. به ویژه برای سگ هایی که در خانه نگهداری می شوند، گرده گل یک ماده فوق العاده موثر برای درمان بیماری ها و جلوگیری از انتقال بیماری از سگ به انسان است. البته گرده گل برای گربه ها نیز خواص زیادی دارد که در آینده به آن اشاره خواهیم کرد.

گرده گل چیست و چگونه تولید می شود؟

در این مطلب تلاش شده تا به برخی از مهمترین دلایلی بپردازیم که شما را برای اضافه کردن گرده گل به رژیم غذایی سگ خود ترغیب می کند. شاید وقت آن رسیده باشد که اهمیت بیشتری به حیوانات خانگی خود دهیم و گرده گل یکی از بهترین مواد طبیعی برای توجه بیشتر به این حیوانات است.

 

 

چرا گرده گل برای سگ ها مفید است؟

دلایل زیادی وجود دارد که می توانیم برای اضافه کردن گرده گل به رژیم غذایی سگ ها بیان کنیم. بسیاری از این خواص مبنای علمی داشته و انستیتوهای معتبر فعال در مورد حیوانات خانگی در کشورهای اروپایی به آن دست پیدا کرده اند. به همین علت است که به هر فروشگاه یا سایت فروشگاهی اروپایی که غذا و داروی سگ به فروش می رساند مراجعه کنید، احتمالا گرده گل را نیز می بینید.

خواص گرده گل تولید شده توسط زنبور عسل متعدد است. آنتی اکسیدان های فلاونول، رسوراترول و لیکوپن موجود در گرده زنبور عسل به همراه ویتامین های A ، B ، C ، K و E به منظور تقویت توانایی بدن در مبارزه با بیماری های مختلف، نشان از خاصیت فراوان این ماده طبیعی برای سگ ها دارد. گرده گل زنبور عسل همچنین حاوی انواع اسیدهای چرب است. اسیدهای چرب ضروری غالب ترین آنها را تشکیل می دهند. تقریباً 70٪ از آنها اسیدهای چرب امگا 3 (اسید آلفا - لینولنیک) و 5٪ امگا 6 (اسید لینولئیک) هستند که برای رشد در سگ ها ضروری است. درصد باقیمانده چربی های اشباع نشده و اشباع شده است که همگی می توانند برای سگ ها مفید باشند.

بره موم چطور به حیوانات خانگی کمک می کند؟

نزدیک به ده ها آنزیم اصلی و چندین هزار آنزیم جزئی و همزمانی های موجود در گرده زنبور عسل ضمن تنظیم سیستم ایمنی بدن به هضم غذا و جذب مواد مغذی سگ ها کمک می کنند. این ها خواصی است که به راحتی نمی توانید در دیگر مواد طبیعی پیدا کنید.

در بسیاری از مواد مکمل یا غذاهای ترکیبی سگ ها، ادعاهایی برای تامین مواد مغذی مورد نیاز سگ می شود. حتی اگر این ادعاها درست باشد؛ به دلیل اینکه بسیاری از این مواد به صورت شیمیایی تعبیه می شوند؛ ضرر زیادی برای سگ دارند. شاید در استفاده آنی خبری از این عوارض نباشد؛ اما مطمئن باشید در دراز مدت کار خود را خواهند کرد. شما که نمی خواهید عمر سگ تان کوتاه باشد؟

به نظر می رسد گرده گل یکی از بهترین مکمل های غذایی برای سگ است. با این حال علاوه بر اینکه می تواند به رژیم غذایی اضافه شود تا مواد مورد نیاز بدن سگ را به صورت طبیعی تامین کند، خواص زیادی برای رشد، درمان بیماری ها و پیشگیری از بیماری به همراه دارد. تمامی این موارد اهمیت استفاده از گرده گل برای سگ را نشان می دهد.

چند کاربرد مهم گرده گل برای سگ

شاید صحبت کردن از مزایای گرده گل برای سگ ها، به شما این انگیزه را بدهد تا از فروشگاه های مختلف عرضه کننده مواد خوراکی سگ، کمی گرده گل تهیه کنید. البته متاسفانه در ایران بسیاری از این فروشگاه ها به دلیل عدم مطالعه خواص گرده گل برای حیوانات خانگی به ویژه سگ و گربه، این ماده را ندارند. با این حال جای نگرانی نیست؛ اگر با خواندن خواص  اثبات شده گرده گل برای سگ، به مظنور خرید گرده گل ترغیب شدید، می توانید به فروشگاه های عرضه کننده محصولات زنبور عسل مراجعه کرده و گرده گل خریداری کنید.

برخی از خواص گرده گل برای سگ ها را در ادامه به صورت تیتروار آورده ایم. قطعا در مطالب دیگری به صورت ویژه به این خواص پرداخته و توضیحات علمی در مورد آنها ارائه می کنیم:

  • محافظت از کبد: گرده لگ ماده ای موثر برای محافظت از کبد سگ است. همچنین این ماده برای درمان مشکلات کبدی در حیوانات خانگی مفید عمل می کند. در واقع از گرده گل برای سم زدایی از کبد سگ ها استفاده می شود.
  • تقویت توده عضلانی: قطعا برای داشتن زندگی سالم، یک سگ باید توده عضلانی قوی داشته باشد. گرده گل در این زمینه فوق العاده عمل می نماید.
  • تقویت سوخت و ساز بدن: اضافه کردن گرده زنبور عسل به رژیم غذایی سگ ها، باعث افزایش سوخت و ساز بدن در این حیوانات می شود. این موضوع به ویژه برای سگ هایی که در خانه های کوچک آپارتمانی نگهداری می شوند، اهمیت دارد.
  • محافظت از آلرژی: گرده زنبور عسل حاوی Quercetin، یک آنتی هیستامین طبیعی است. هنگامی که به طور منظم مصرف می شود، می تواند به کاهش علائم آلرژی و واکنش های آلرژیک کمک کند.
  • خواص ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد ویروسی: این مهمترین ویژگی گرده گل برای محافظت از سگ در برابر بیماری های مختلف است. همچنین می تواند او را در برابر بیماری های احتمالی که از انسان به سگ منتقل می شود، واکسینه کند.
  • جریان خون به سیستم عصبی را بهبود می بخشد و به رفع استرس و اضطراب سگ کمک می کند.
  • این ماده حاوی اسید ترانس سینامیک است که یک آنتی بیوتیک طبیعی است.
  • گرده زنبور عسل حاوی روتین رنگدانه گیاهی است که از قلب و عروق سگ پشتیبانی می کند. در واقع گرده گل به به تقویت رگ های خونی و مویرگ ها کمک می کند.
  • حاوی اسیدهای آمینه بیشتر از گوشت گاو، ماهی یا تخم مرغ است و به همین علت می تواند ماده غذایی فوق العاده برای سگ ها باشد.
  • به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه، گرده زنبور عسل می تواند رطوبت موجود در پوست را بهبود بخشد که به نوبه خود باعث بهبودی زخم می شود.

سخن آخر

این تنها گوشه ای از خواص گرده گل برای سگ ها است. در مطالبی مجزا حتما به نحوه مصرف گرده گل برای سگ و گربه و دیگر حیوانات خانگی خواهیم پرداخت. به نظر می رسد آشنایی با این ماده بیش از پیش می تواند به سلامت این موجودات خلق شده توسط خداوند مهربان کمک کند و وظیفه ما در قبال این حیوانات به نحو احسنت صورت پذیرد.

۶
۰
منبع https://animalwellnessmagazine.com/bee-pollen-dogs/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید