۲۰۸۲
۳
۰

3 معجون عسل طبیعی برای رژیم لاغری

3 معجون عسل طبیعی برای رژیم لاغری

لاغری یکی از آرزوهایی است که این روزها بسیاری از ما در پی به دست آوردن آن هستیم. همه دوست داریم بیشتر بخوریم ولی چاق نشویم. البته بسیاری از افراد هم هستند که در آرزوی این هستند که کمی چاق شوند! با این حال مشکل اصلی افراد رسیدن به وزن مطلوب و مدیریت و کنترل وزن است.

برخی از افراد برای لاغر شدن از رژیم های لاغری سنگین استفاده می کنند. این رژیم ها در برخی مواد باعث مشکلات گوارشی شدید می شود. برخی دیگر ممکن است دست به عمل جراحی بزنند. عمل هایی که در ظاهر با برداشت بخشی از معده به لاغر شدن فرد کمک می کند؛ اما مضرات فراوانی برای بدن او به همراه دارد. از کمردرد گرفته تا ضعف بینایی ممکن است به مرور زمان به سراغ فرد آید.

تقریبا توصیه همه پزشکان این است که تا جای ممکن از رژیم های لاغری سنگین استفاده نکنید. همچنین اطبا طب سنتی به شدت مخالف عمل های جراحی برای کوچک شدن معده هستند. با این حال برای رسیدن به رویای لاغری، باید راهکاری وجود داشته باشد.

راهکار لاغری در چند جمله، استفاده از مواد غذایی پرخاصیت، کم کردن نان و برنج، تحرک بیشتر و استفاده از برخی مواد طبیعی مناسب برای لاغری بیشتر است. به همین علت است که استفاده از عسل طبیعی در سبد غذایی افرادی که قصد لاغری دارند قرار می گیرد. مصرف عسل حتی می تواند شما را در خواب هم لاغر کند!

 

 

مصرف عسل طبیعی از چند منظر برای لاغری مناسب است. این ماده هم کمک می کند تا شما به مئاد معدنی، ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن خود دسترسی داشته باشید و هم ماده ای است که به لاغری کمک می کند. همچنین مصرف مداوم عسل طبیعی باعث بیشتر شدن سوخت و ساز بدن شده تا حدودی تحرک کم شما را جبران می کند.

اگرچه عسل به تنهایی هم می تواند یک ماده همه فن حریف برای لاغری باشد؛ اما به نظر می رسد اضافه کردن برخی مواد به آن باعث سریعتر شدن روند لاغری شود. به همین علت تصمیم گرفته ایم در این مطلب به 3 معجون عسلی برای لاغری اشاره کنیم. مطمئن هستیم با مصرف این سه معجون خوشمزه، مقوی و لاغرکننده خیلی زود از وزن خود راضی خواهید بود. البته این به شرطی است که پرهیزات غذایی را نیز در دستور کار خود قرار دهید.

1. شربت عسل؛ همچنان ساده اما لاغرکننده

نوشیدن آب به همراه عسل می تواند به شما در مدیریت وزن کمک کند. عسل به عنوان یک قند طبیعی، نه تنها منبع سالم کالری را فراهم می کند؛ بلکه به برطرف کردن هوس قند شما نیز کمک می کند. بهتر است به جای مصرف عسل به صورت تنها، آن را در آب جوشیده ولرم شده مخلوط کرده و شربت عسل میل کنید. اگر بدن شما با کمبود مواد معدنی مواجه است، می توانید یک قاشق چای خوری گرده گل نیز به این شربت اضافه کنید.

برای تهیه شربت عسل طبیعی، بهتر است به سراغ برخی از انواع عسل های تک گل بروید که سوخت و ساز بدن را بیشتر بالا می برند. عسل هایی مثل عسل کنار در این زمینه بسیار مناسب است.

خواص شربت عسل را جدی بگیرید

2. آب لیمو و عسل؛ معجزه ای برای لاغری

نوشیدن عسل و آب لیمو تضمین نمی کند که یک شبه وزن خود را کاهش دهید؛ اما به کاهش وزن شما سرعت می بخشد. معمولا اعتقاد بر این است که نوشیدن شربت عسل و آب لیمو با معده خالی در صبح باعث تسریع در مدیریت وزن یا لاغری می شود. این موضوع توسط بسیاری از افراد امتحان شده و افراد زیادی از آن جواب گرفته اند.

ترکیب نوشیدن آب گرم با عسل و چند قطره آب لیمو تازه بخش بسیار مهمی در بسیاری از برنامه های مدیریت وزن یا رژیم های لاغری است. عسل و لیمو هر دو دارای مزایای سلامتی به صورت مجزا هستند. وقتی این دو ماده طبیعی در کنار هم قرار می گیرند، نه تنها به مدیریت وزن کمک می کنند بلکه بدن شما را از چربی های غیر ضروری پاک کرده و به روند لاغری سرعت می بخشند

تهیه نوشیدنی لیمو عسل

  1. یک لیوان آب را بجوشانید و بگذارید تا خنک یا ولرم شود.
  2. 2-3 قاشق مرباخوری عسل را اضافه کنید. خوب هم بزنید تا حل شود.
  3. نصف لیمو را درون این مخلوط فشار دهید.
  4. این نوشیدنی را به خوبی هم بزنید و بنوشید.

دقت کنید که حتما باید از لیموترش تازه استفاده کنید. در صورتی که آبلیمو تازه در دسترس نیست می توانید از آبلیمو طبیعی – نه آبلیموهای شرکتی موجود در بازار – استفاده کنید. برخی هم توصیه می کنند از نارنج تازه در زمستان استفاده کنید. البته ممکن است کمی با مزاجتان سازگاری نداشته باشد.

3. ترکیب عسل و دارچین؛ یک خوراکی مقوی برای لاغری

برای لاغری می توانید دستور العمل ترکیب دارچین در عسل و آب گرم برای کاهش وزن را امتحان کنید. ما می دانیم که خواص این دستور العمل کمی عجیب به نظر می رسد؛ اما هنگامی که عسل و دارچین با هم ترکیب شدند، به شما کمک می کنند با کاهش هوس خوردن شیرینی، وزن خود را مدیریت کنید.

دارچین ماده ای برای تثبیت قند خون ما انسان ها است. این ماده مانع از ذخیره غیرضروری چربی می شود. حالا این خواص را با فواید عسل ترکیب کنید تا متوجه شوید که چرا تا این حد ترکیب عسل و دارچین برای لاغری مفید است.

سخن آخر

استفاده از این 3 معجون ساده می تواند به شما برای مدیریت وزن و در نهایت لاغری کمک کند. از هر رژیم غذایی که پیروی می کنید، یک نکته را در ذهن خود مرور کنید و آن این است که نخوردن غذا هیچ کمکی به شما برای لاغری نمی کند، بلکه مدیریت خوردن خوراکی ها است که به شما لاغری را هدیه می دهد. رژیم غذایی به این معنی نیست که خود را مجبور به تحمل گرسنگی کنید. عدم خوردن غذای کافی قطعاً سیستم ایمنی بدن را تضعیف خواهد کرد. همچنین عدم غذا خوردن در هنگام رژیم غذایی فقط شما را از هدف کاهش وزن دورتر می کند. بهتر است به جای نخوردن و گرسنگی کشیدن، از مواد غذایی مفید و مغذی استفاده کنید

اگر تجربه ای در زمینه استفاده از این معجون ها برای لاغری داشته اید حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. ما منتظر تجربیات شما در این زمینه هستیم.

۳
۰
منبع https://www.dabur.com/daburhoney/benefits-of-honey/honey-for-weight-loss/5-tips-to-use-honey-for-weight-loss
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید