۴۳۸۸
۶
۱

خواص شربت عسل را جدی بگیرید

شربت عسل؛ نوشیدنی شفابخش برای درمان بیماری ها
شربت عسل؛ نوشیدنی شفابخش برای درمان بیماری ها
وقتی در مورد نوشیدنی های سالم صحبت می کنیم، ناخودآگاه اولین و مهمترین نوشیدنی که به ذهن ما می آید، آب عسل است. آب عسل هم خوشمزه است و هم خواص زیادی برای سلامتی انسان دارد. علاوه بر این، می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها به ما کمک کند. با این حال هنوز هم بسیاری از مردم خواص فوق العاده این نوشیدنی بهشتی را دست کم می گیرند.

آشنایی با تمامی خواص آب عسل نیاز به صرف وقت زیادی دارد. این نوشیدنی تنوع بالایی در خواص داشته و به همین علت نمی توان به تمامی خواص شربت عسل در این مطلب اشاره کرد. به همین علت تلاش شده تا به برخی از مهمترین و اصلی ترین خواص این نوشیدنی خوشمزه و سالم اشاره شود.

طرز تهیه شربت عسل

قبل از اینکه به خواص شگفت انگیز شربت عسل اشاره کنیم، بد نیست با طرز تهیه این شربت آشنا شویم. البته روش های مختلفی برای تهیه شربت عسل وجود دارد و به آن افزودنی های دیگری مثل پودر دارچین یا زنجبیل نیز اضافه می شود که هدف ما بیان این دستورهای تهیه معجون با عسل نیست. در اینجا تنها به روش تهیه شربت عسل ساده اشاره می کنیم.

برای تهیه شربت عسل، ابتدا آب را می جوشانیم. هرچند بسیاری از پزشکان علم نوین معتقدند که جوشیدن آب ممکن است باعث از بین رفتن خواص و ماهیت آب شود، اما طب سنتی نظری متفاوت داشته و توصیه جدی بر جوشاندن آب دارد. به ویژه در دنیای امروز که آب ها به دلیل آلودگی با استفاده از کلر، سم زدایی می شوند.

لطفا عسل طبیعی نخرید!

 

 

پس از اینکه آب به جوش آمد آن را چند دقیقه ای رها می کنیم تا اصطلاحا از دما بیافتد. حل کردن عسل در آب جوش ممکن است خواص این ماده پرخاصیت را تحت الشعاع قرار داده و تا حدودی از بین ببرد. در نتیجه اگر می خواهید از خواص شربت عسل بهره مند شوید بهتر است بگذارید کمی آب ولرم شود.

بعد از اینکه آب ولرم شد، با استفاده از یک چنگال، عسل را به آب ولرم اضافه می کنیم. علت استفاده از چنگال نیز برای راحت تر هم زدن عسل در آب ولرم است. اگر از قاشق استفاده کنید، باید زمان بیشتری برای حل کردن عسل صرف کنید.

با حل شدن عسل در آب ولرم، شربت عسل شما آماده شده و می توانید نوش جان کنید. شاید مشخص کردن تاریخ انقضا برای عسل انچنان درست نباشد و تا چندین سال، عسل طبیعی خراب نشود؛ اما شربت عسل ممکن است خیلی زود باکتری ها را جذب کند. در نتیجه بهتر است خیلی زود آن را مصرف و از نگهداری آن خودداری کنید.

خواص شربت عسل

خاصیت های زیادی برای شربت عسل ذکر شده که همگی آن ها مربوط به عسل طبیعی است. در نتیجه اگر به دنبال بهره مندی از خواص شگفت انگیز شربت عسل هستید، باید از عسل طبیعی استفاده کنید. برخی از مهمتین خواص این نوشیدنی سالم را در ادامه اورده ایم که می تواند برای شما جذاب باشد.

خاصیتی شگفت انگیز؛ کاهش وزن با شربت عسل

بله درست خواندید! با نوشیدن شربت عسل می توانید وزن خود را کاهش دهید. متاسفانه یک دیدگاه اشتباه بین مردم به ویژه بانوان وجود دارد و آن این است که عسل به دلیل اینکه شیرین است، باعث افزایش وزن می شود. این در حالی است که دقیقا به همین علت، شربت عسل یکی از مهمترین خوراکی ها برای رژیم غذایی کسانی است که قصد کاهش وزن خود را دارند.

قند موجود در عسل نوعی قند طبیعی است که برای بدن مفید بوده و تفاوت زیادی با شکر و قندی دارد که در طبخ شیرینیجات و... به کار می رود. پس شما با یک ماده طبیعی مفید برای بدن مواجه هستید که برای رژیم غذایی بسیار مفید است.

با وجود تناقض های فراوان، چرا می گوییم عسل شفابخش است؟

شربت عسل در کنار طبیعی بودن، میل شما نسبت به نوشیدنی های گازدار را کم می کند. ترک نوشیدنی های گازدار که از مهمترین عوامل چاقی هستند، خود گامی بزرگ برای کاهش وزن در افراد چاق است. به همین سادگی می توانید در یک دوره زمانی بلندمدت، وزن خود را به حد نرمال برسانید. این یک واقعیت است؛ البته به شرطی که مداومت و صبر داشته باشید.

شربت عسل و خاصیت آن در تقویت سیستم گوارش

بسیاری از مادربزرگ ها زمانی که فرزند یا نوه شان دچار دل درد می شد، اولین تجویزشان شربت عسل بود. شاید خیلی غیر علمی به نظر برسد، اما تحقیقات علمی نیز تجویز مادربزرگ هایمان را تایید می کند! فقط کافی است خودمان هم باورمان شود که شربت عسل، این نوشیدنی سالم و مقوی، مشکلات معده و روده را برطرف می کند.

اگر می خواهید معده سالمی داشته باشید، خوردن روزانه یک لیوان شربت عسل را در برنامه خود قرار دهید. برطرف کردن نفخ معده، تقویت معده های ضعیف و رفع مشکلات سردی معده، تنها بخشی از خواص شربت عسل برای دستگاه گوارش است.

استرس دارید؟ شربت عسل بنوشید!

تولید سروتونین در بدن، یکی از دلایل اصلی آرامش است. عسل ماده ای در درون خود دارد که می تواند به سروتونین تبدیل شده و در نیجه دوز این ماده را در بدن افزایش دهد. به همین علت است که خوردن شربت عسل خیلی زود استرس زیاد انسان را کاهش می دهد. شب های امتحان، قبل از یک سخنرانی مهم، برای برطرف شدن مشکلات بی خوابی و برای بسیاری از مشکلات روحی و روانی، شربت عسل معجره می کند. باور ندارید؟ یکبار، فقط یکبار امتحان کنید

عسل؛ ماده ای بهشتی، دارویی زمینی

واکسن ها را به دور بریزید! تقویت سیستم ایمنی را به شربت عسل بسپارید

وقت آن رسیده که با واقعیت ها کنار بیاییم. تحقیقات نشان داده افرادی که روزانه شربت عسل طبیعی می نوشند، درصد ابتلا به بسیاری از بیماری های ویروسی را در خود کاهش می دهند. این نوشیدنی سالم، هم باعث کاهش آلرژی می شود و هم به دلیل خواص ضد باکتری خود، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. به همین علت با خوردن این شربت خوشمزه، خود را در برابر هجوم بیماری های مختلف واکسینه می کنید. البته برخی از عسل های تک گل در این زمینه بیشترین اثرگذاری را دارند که از جمله بهترین آن ها می توان به عسل بهارنارنج اشاره کرد.

۶
۳
۱ دیدگاه
 
ir
ایوبی | ۳ سال پیش
سلام تشکر ..من کبد چرب گربد ۳ دارم بعد داروی شیمیایی خاصی نداره سعی کردم با طب سنتی خودمو درمان کنم دکترم توصیه کرده که در روز بجای اب شربت عسل بخورم برای بهبودیم ..
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید