۴۰۶۵
۸
۰

درمان سرفه با عسل طبیعی؛ کدام عسل ها بهتر هستند؟

درمان سرفه با عسل طبیعی؛ کدام عسل ها بهتر هستند؟

سرفه یکی از بیماری های شاخصی است که به ویژه در فصل های سرد سال و همینطور در بهار به دلیل آلرژی ها و حساسیت های فصلی بیشتر به چشم می خورد. با توجه به اینکه سرفه می تواند نشان دهنده برخی بیماری ها در سیستم تنفسی و ریه انسان باشد، باید خیلی سریع مورد رسیدگی قرار گیرد.

درمان سرفه با استفاده از مواد شیمیایی یکی از اشتباه ترین کارهایی است که برای برطرف کردن سرفه و گلودرد انجام می شود. داروهای شیمیایی که برای درمان سرفه تجویز می شوند، اصولا مضرات فراوانی برای بدن انسان به همراه دارند. این داروها تنها می توانند به صورت مقطعی سرفه ها را برطرف نموده و خلط های موجود در گلو را از بین ببرند. این در حالی است که شما باید به فکر درمان های بلندمدت برای برطرف کردن مشکل باشید نه اینکه فقط از سرفه کردن جلوگیری نمایید.

از گذشته تا امروز از عسل طبیعی برای درمان سرفه و گلودرد استفاده شده است. بهترین اطبای طب سنتی یکی از راه های درمان سرفه را استفاده از عسل طبیعی می دانند و انواع عسل های تک گل و عسل های چند گیاه را برای بهبود سرفه و نرم کردن سینه و گلو تجویز می کنند.

اگر قصد درمان سرفه با عسل را داشته باشید، علاوه بر عسل چهل گیاه که یکی از بهترین عسل ها برای تسکین سینه و درمان سرفه است، می توانید از عسل های تک گل نیز برای این منظور استفاده کنید. هرچند که اکثر عسل های تک گل برای درمان سرفه مناسب هستند، اما به نظر می رسد برخی از این عسل ها به صورت تخصصی برای درمان سرفه به کار می روند. در ادامه سعی کرده ایم برخی از مهم ترین عسل های تک گل موجود در ایران را که برای درمان سرفه کاربرد دارند به شما معرفی کنیم. اگر شما هم قصد دارید بدون استفاده از داروهای شیمیایی به درمان سرفه بپردازید، می توانید این مطلب را به صورت کامل مطالعه کرد تا در هنگام خرید عسل طبیعی دچار سردرگمی نشوید

 

 

عسل شبدر

عسل شبدر یکی از عسل های مناسب برای درمان سرفه است. به طور کلی گیاه شبدر به عنوان یکی از گیاهانی به شمار می رود که برای درمان آسم و بیماری های تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد. عسل تولید شده از شهد گل های شبدر نیز برای درمان سرفه و درمان گلودرد تجویز می شود. به جرئت می توان گفت که یکی از بهترین عسل های تک گل برای درمان سرفه، همین عسل شبدر است.

کافی است این عسل را به صورت شربت عسل در آورده و آن را میل کنید. اگر سرفه های شما ناشی از حساسیت فصلی است، می توانید مقداری گرده گل نیز به شربت عسل شبدر اضافه نمایید.

عسل آویشن

اگر از افراد قدیمی و مسن سوال بپرسید که برای درمان سرفه چه چیزی می تواند همانند آب روی آتش عمل کند، قطعا یکی از گزینه های آن ها، دم کرده آویشن خواهد بود. آویشن در گذشته به عنوان ماده موثر برای درمان سرفه و برطرف کردن مشکلات تنفسی مورد استفاده قرار می گرفته است. بسیاری از اطبای طب سنتی آویشن را ماده شفابخش برای برطرف کردن آسم و تنگی نفس و همچنین عفونت های ریه می دانند.

عسل آویشن نیز می تواند به عنوان ماده موثر برای درمان سرفه و گلودرد مورد استفاده قرار گیرد. مانند عسل شبدر می توانید عسل آویشن را با آب جوشیده ولرم شده مخلوط کرده و شربت عسل آویشن تهیه کنید. یک راهکار دیگر این است که دم کرده آویشن تهیه کرده و برای شیرین کردن این دم کرده به جای شکر از عسل آویشن استفاده کنید. هر کدام از این روش های مصرف به شما کمک می کند تا خواص عسل آویشن را بر روی سرفه های خود حس کنید.

 

عسل اکالیپتوس

بخور اکالیپتوس همواره مورد تاکید پزشکان و اطبا طب سنتی بوده و بسیاری از مشکلات تنفسی با استفاده از بخور اکالیپتوس برطرف می شود. عسل اکالیپتوس نیز به عنوان عسلی تخصصی برای برطرف کردن مشکلات تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد. عسل اکالیپتوس با توجه به خواص بی نظیری که برای برطرف کردن بیماری های دستگاه تنفسی دارد، می تواند به عنوان یک ماده موثر برای درمان سرفه مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از عسل اکالیپتوس می توانید مثل دیگر عسل ها از شربت عسل اکالیپتوس استفاده کنید.

عسل گیشنیز

گیاه گشنیز و عسل تولید شده از شهد گل گیشنیز از جمله مواد طبیعی هستند که برای درمان سرفه مورد استفاده قرار می گیرند. عسل گشنیز در واقع به عنوان یک ماده ضد آلرژی شناخته می شود که می تواند با حساسیت های فصلی مبارزه کند. تحقیقات نشان داده همچون گشنیز، عسل این گیاه نیز می تواند برای درمان گلودرد و برطرف کردن چرک گلو و همچنین تسکین سرفه های خشک مفید باشد. با این حال بهتر است اگر می خواهید از عسل گشنیز برای درمان سرفه استفاده کنید، حتما با طب سنتی مشورت های لازم را انجام دهید.

 

دیگر عسل های مفید برای درمان سرفه

همان طور که گفته شد عسل های زیادی هستند که برای درمان سرفه مناسبند. با این حال برخی از این عسل های تک گل، اثرات فوق العاده ای برای درمان سرفه و گلودرد از خود بروز می دهند. علاوه بر عسل هایی که در بالا اشاره کردیم، عسل قنقال و عسل رازیانه نیز برای درمان سرفه مناسب هستند.

نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که عسل رازیانه برای تمامی بانوان مناسب نیست. این عسل قاعده آور بوده و برای بانوانی که باردار هستند یا در زمان شیردهی قرار دارند، مناسب نیست و باید تحت نظر پزشک مورد استفاده قرار گیرد.

سخن آخر

خرید عسل طبیعی به منظور درمان سرفه کار چندان ساده ای نیست. با توجه به اینکه تقریباً اکثر عسل های تک گل برای درمان گلودرد و سرفه مناسب هستند، بهتر است در هنگام خرید عسل تک گل، عسل هایی را انتخاب کنید که خواص دیگر آن نیز برای شما مورد استفاده باشد. در این صورت علاوه بر درمان سرفه، می توانید به درمان دیگر بیماری های خود نیز بپردازید.

اگر تجربه ای از درمان سرفه با عسل طبیعی دارید حتماً از طریق نظرات بگویید که از چه نوع عسل تک گلی استفاده کرده اید. تجربیات شما می تواند برای تسکین سرفه و درمان این بیماری به افراد مختلف کمک کند.

۸
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید