۲۰۷۶۸
۱۹
۵

کدام عسل ها قاعده آور هستند؟ | عسل های تخصصی برای پریود شدن

کدام عسل ها قاعده آور هستند؟ | عسل های تخصصی برای پریود شدن
عسل رازیانه و تعدادی از عسل های دیگر از جمله عسل های قاعده آور هستند که می توانند به درمان عدم پریود شدن در زمان مناسب کمک نمایند.

سندرم های پیش از قاعدگی و پریود نشدن، شرایط سختی را برای بانوان رقم می زند. متاسفانه به دلیل سبک زندگی غلط، بسیاری از بانوان با چنین مشکلاتی مواجه هستند. به هم رختن عادت ماهیانه و طولانی شدن فاصله بین دو پریود، مشکلات روحی و جسمی زیادی برای بانوان ایجاد می کند. در این بین اما برخی داروها کمک می کنند تا مشکل پریود نشدن، برطرف شود.

داروهای شیمیایی زیادی در این زمینه وجود دارد. هر کدام از این داروها مضرات فراوانی برای بانویی که آن را مصرف می کند، به همراه دارد. برخی از این داروها، مستقیما بر روی هورمون ها اثر می گذارند تا خونریزی پریود را آغاز کنند. با این حال اثرات مخرب آن ها بر روی بدن زن تا مدت ها باقی می ماند. علاوه بر این، چنین داروهایی عموما مقطعی عمل می کنند و با ترک دارو، دوباره مشکلات باز می گردند.

عسل درمانی یکی از روش های طب سنتی برای درمان عدم قاعدگی به موقع است. مصرف عسل هم به صورت آنی و هم به صورت بلند مدت، باعث درمان پریود نشدن به موقع بانوان می شود. در بین انواع عسل، برخی از عسل های تک گل خواص تخصصی برای بازشدن خونریزی پریود دارند. به این عسل ها قاعده آور یا قائده آور گفته می شود.

در این مطلب تلاش شده تا به معرفی 5 عسل قاعده آور اشاره شود. فراموش نکنید که این عسل ها هم خواص زودبازده و هم خواص بلندمدت دارند. در نتیجه استفاده هوشمندانه از برخی این عسل ها، می تواند مشکلات عدم پریود شدن به موقع را به طور کلی برطرف کند.

 

 

هشدار: بانوان باردار و شیرده بهتر است برای خوردن عسل های قاعده آور به صورت جدی احتیاط کنند. این افراد تا جای ممکن بدون مشورت پزشک از این عسل های قاعده آور نباید مصرف نمایند.

عسل رازیانه؛ عسلی تخصصی برای رفع مشکل پریود نشدن

از گذشته دم کرده رازیانه به عنوان یک نوشیدنی مفید برای پریود شدن استفاده شده است. این دم کرده برای بانوانی که پریود نامنظم دارند، اثرات فوق العاده ای می گذارد. البته طعم و عطر این دم کرده چندان خوشایند نیست. عسل رازیانه که از شهد گیاه رازیانه درست شده، تمامی خواص این گیاه را با خود به همراه دارد. شما می توانید به جای مصرف دمکرده رازیانه برای باز شدن خونریزی قاعدگی، از عسل رازیانه استفاده کنید.

به طور قطع می توان گفت که عسل تخصصی که بتوانیم آن را یک عسل قاعده آور حرفه ای بدانیم، عسل رازیانه است. هرچند عسل های دیگری که در ادامه معرفی می شوند نیز خواص قاعده آوری دارند؛ اما هیچ کدام به صورت تخصصی در این زمینه مورد استفاده قرار نمی گیرند. برای مصرف عسل رازیانه می توانید این عسل را در آب جوشیده ولرم شده حل کرده و میل نمایید. این نوع عسل اثرات آنی برای پریود شدن دارد و می تواند خیلی زود مشکل شما را حل کند.

عسل سیاه دانه

عسل سیاه دانه از جمله عسل های تک گل طبیعی است که خواص زیادی برای بانوان به همراه دارد. یکی از این خواص، قاعده آور بودن آن است. البته عسل سیاهدانه خواص دیگری نیز با خود به همراه دارد که می تواند به برای شما مفید باشد. با توجه به طعم خوشمزه و رنگ تیره این نوع عسل طبیعی، می توانید در هنگام خرید عسل آن را انتخاب کنید. به دلیل خواص متنوعتی که دارد، هم می توان روی خاصیت قاعده آور بودن آن حساب باز کرد و هم برای درمان بیماری های مختلف دیگر یا مصرف عمومی دیگر اعضای خانواده مورد استفاده قرار داد.

برای خرید عسل سیاه دانه دقت داشته باشید که هر نوع عسل تیره رنگی را به عنوان عسل سیاه دانه اشتباه نگیرید. اگر می خواهید از خواص قاعده اور بودن عسل خریداری شده مطمئن باشید، باید اطمینان پیدا کنید که عسل تیره ای که می خرید، منشاء گیاهی سیاهدانه داشته باشد.

 

عسل مریم گلی

یکی از عسل های کمتر شناخته شده در ایران که اتفاقا از عسل های خوشمزه و خاص تولید شده در کشورمان است، عسل مریم گلی نام دارد. این عسل که از شهد گل های مریم گلی و توسط زنبور عسل تولید می شود، خواص بی نظیری برای سلامتی انسان به همراه دارد که یکی از ان ها قاعده آور بودن آن است. عسل مریم گلی همانند گیاه مریم گلی برای درمان بسیاری از مشکلات زنانه مورد استفاده قرار می گیرد. خوشبختانه با مصرف این عسل طبیعی می توانید فشار ناشی از پریود نشدن را رفع کنید و از درد پیش از قاعدگی رهایی پیدا کنید. عسل مریم گلی طعم و عطر خوبی هم دارد و می تواند مورد رضایت بانوان قرار گیرد.

 

عسل یونجه

وقتی اسم یونجه به میان می آید، برخی گمان می کنند که این گیاه فقط خواصی برای چهارپایان به همراه دارد. این در حالی است که هم خود گیاه یونجه و هم عسل تولید شده از شهد گل یونجه، خواص فراوانی برای ما انسان ها به همراه خواهد داشت. یکی از این خواص، کمک به درمان پریود نامنظم و بازشدن خونریزی قاعدگی است. مصرف مناسب و هوشمندانه عسل یونجه پیش از زمان احتمالی شروع پریود، کمک می کند تا هم درد ناشی از قاعدگی کم شود و هم تا جای ممکن پریود به موقع آغاز شود.

 

عسل جعفری

عسل جعفری هم از جمله عسل های تک گل پر خاصیت است که خواص بی نظیری برای درمان بیماری ها دارد. خاصیت عسل جعفری برای پریود شدن افرادی که در این زمینه مشکل دارند، به صورت تجربی مورد امتحان قرار گرفته است. مصرف چندباره عسل جعفری کمک می کند تا اگر خونریزی شما شروع نمی شود، این مشکل برطرف شده و پریود شوید.

سخن آخر

عسل رازیانه و تعدادی از عسل های دیگر از جمله عسل های قاعده آور هستند که می توانند به درمان عدم پریود شدن در زمان مناسب کمک نمایند. اگر با این مشکل مواجه هستید، بهتر است به جای مصرف داروهای مضر، به سراغ عسل درمانی بروید. استفاده از عسل هایی که در این مقاله به آن پرداختیم، بدون کمترین عوارض جانبی، به شما برای برطرف کردن این مشکل کمک می کند.

اگر تجربه ای از عسل درمانی برای پریود شدن داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. نظرات شما می تواند به دیگر بانوان برای عسل درمانی کمک کند.

۱۹
۴
۵ دیدگاه
 
ir
shirina | ۲ سال پیش
عالی بوود
۰
۰
 
 
ir
بهاره | ۲ سال پیش
من چندروز از پریودیم عقب افتاد تتبستون که میشه سیستمم تغیر میکنه خواستم بدونم چرا
۰
۰
 
 
fr
الیناز | ۳ سال پیش
ممنون من اصلا نمی دونستم میشه از عسل برای باز شدن پروید استفاده کرد. مرسی
۰
۰
 
 
ir
مریم | ۳ سال پیش
برای باز شدن پریود چقدر باید این عسل ها خورده بشه؟ چطوری خورده بشه که بعد خونریزی قاعدگی بیش از اندازه نشه؟ اینا رو هم توضیح بدید لطفا
۰
۰
 
 
ir
فرزانه | ۳ سال پیش
من تا الان فقط فکر می کردم دمنوش رازیانه توی چیزای طبیعی پروید رو باز می کنه. نمی دونستم عسلش هم هست و خوبه. و تاهز این همه عسل دیگه هم برای قاعدگی هست. جالبه واقعا. اطلاعات خیلی خوبی دادین ممنون
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید