۱۳۰۶
۲
۱

چرا عسل آویشن برای درمان آنفولانزا مفید است؟

چرا عسل آویشن برای درمان آنفولانزا مفید است؟
عسل آویشن یکی از عسل های باکیفیت، خوشمزه و پرخاصیت است که خوشبختانه اثرگذاری خوبی بر روی درمان آنفولانزا دارد.

آنفولانزا یکی از بیماری های خطرناک عصر جدید است. متاسفانه امروزه تعداد زیادی از مردم دنیا به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند. هنوز هیچ راهکار درمانی مشخصی برای درمان انفولانزا وجود ندارد که بتوانیم این بیماری را قابل درمان بدانیم. با این حال بسیاری از افرادی که به آنفولانزا مبتلا می شوند، پس از گذشت یک دوره مریضی و مصرف برخی داروها می توانند به شرایط عادی باز گردند.

روش های طب سنتی اما برای درمان آنفولانزا متفاوت است. بر خلاف درمان های دارویی که سعی در کاهش علائم با استفاده از مواد شیمیایی مضر دارند، طب سنتی تلاش می کند تا علت بیماری را کشف کرده و به درمان واقعی آن بپردازد. در واقع روش های مبتنی بر طب سنتی و طب اسلامی به گونه ای تنظیم می شود که با کمترین عوارض جانبی درمان آنفولانزا امکان پذیر شود.

یکی از مواد طبیعی که طب سنتی برای درمان آنفولانزا مورد تاکید قرار می دهد، عسل طبیعی است. خواص عسل طبیعی برای درمان برخی بیماری های مشابه مثل سرماخوردگی بر هیچ کس پوشیده نیست. سابقه استفاده از عسل نیز در درمان این نوع بیماری ها مربوط به قرن ها پیش است. در مورد آنفولانزا نیز تحقیقات گسترده ای برای اثبات اثرگذاری عسل بر روی آن شده که این تحقیقات همچنان ادامه دارد. با این حال مشاهدات بالینی نشان از اثرگذاری عسل طبیعی بر روی درمان این بیماری دارد.

در بین انواع عسل های تولید شده توسط زنبور عسل، برخی از عسل های تک گل خاصیت بیشتری برای درمان آنفولانزا از خود نشان می دهند. همانطور که می دانید، در واقع عسل از شهد گل و گیاهان مختلف تهیه می شود. طبیعی است که بسیاری از خواص عسل نشئت گرفته از خواص آن گیاه باشد. به همین علت است که عسل های تک گل را در واقع عسل های دارویی نیز می نامند؛ علت نیز مشخص بودن خواص بر اساس خواص گلی است که از آن شهد به دست آمده است.

 

 

عسل آویشن یکی از انواع عسل های تک گل است که خواص اثبات شده زیادی در طب سنتی دارد. مناسب بودن این نوع عسل طبیعی برای درمان سرماخوردگی و همچنین درمان آنفولانزا تقریبا مشخص است. علت را نیز می توانیم در انالیز شهد گل آویشن پیدا کنیم. عسل آویشن از جمله عسل های تخصصی برای درمان بیماری هایی شبیه به آنفولانزا است که خوشبختانه در سال های اخیر با افزایش اطلاعات مردم از خواص این ماده، کاربرد آن نیز افزایش پیدا کرده است.

 

در این مطلب به صورت خلاصه به نکاتی در مورد خواص عسل آویشن برای درمان آنفولانزا اشاره می کنیم. قطعا مطالعه این مطلب می تواند در روند درمان بیماری به شما دلگرمی بیشتری بدهد.

عسل آویشن یک ضد ویروس قوی است

تحقیقات نشان داده که مواد درونی عسل آویشن به گونه ای هستند که علاوه بر مبارزه با انواع میکروب ها، می توانند به مقابله با ویروس ها نیز بپردازند. البته این موضوع در مورد تمامی عسل ها صدق نمی کند. با این حال به نظر می رسد به دلیل خواص درونی عسل آویشن که ناشی از شهد گل آویشن است، این خواص درون عسل طبیعی گل های آویشن قرار گرفته است. در نتیجه مصرف مداوم و روزانه عسل آویشن نه تنها برای بهبود و درمان آنفولانزا بلکه برای تسکین بسیاری از بیماری های ویروسی نیز مناسب است.

خاصیت تقویت سیستم دفاعی بدن برای مقابله با آنفولانزا

بیماری هایی شبیه به کرونا و انفولانزا که ناشی از ویروس هستند، عموما به دلیل ضعف در سیستم ایمنی بدن شکل می گیرند. بسیاری از افرادی که در معرض ویروس قرار داشته اند، به دلیل قوی بودن سیستم ایمنی بدن خود، به هیچ وجه به بیماری هایی نظیر آنفولانزا مبتلا نمی شوند. عسل آویشن که به صورت طبیعی حاوی گرده گل آویشن نیز هست، ماده ای فوق العاده عالی برای افزایش سیستم ایمنی بدن ما است. همچنین وجود برخی آنزیم ها در این عسل کمک می کند تا بدن در برابر هجوم ویروس و باکتری در امان باشد.

عسل آویشن یک آنتی اکسیدان تمام عیار

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از مهمترین مواد سرشار از آنتی اکسیدان که می تواند در برابر رادیکال های آزاد بایستد و از بروز بیماری های مختلف جلوگیری کند، عسل طبیعی است. در بین عسل های طبیعی برخی از عسل ها خواص فوق العاده ای برای مقابله با آنتی اکسیدان ها از خود بروز می دهند که عسل آویشن یکی از آن ها است. بسیاری از افراد، عسل آویشن ایرانی را معادل عسل مانوکا اروپایی قرار می دهند؛ چراکه هردو توانایی فوق العاده عالی در زمینه مقابله با رادیکال های آزاد دارند. عسل آویشن تنوع بالایی از آنتی اکسیدان ها را در خود جای داده است. از فلانوئیدها گرفته تا کارتنوئیدها را می توان در عسل آویشن یافت. تمامی این مواد انتی اکسیدان می توانند برای پیشگیری و درمان بیماری های مختلف از درمان سرطان گرفته تا درمان آنفولانزا به افراد کمک کنند.

خواص ضد باکتریایی عسل آویشن

موضوع دیگری که به عسل آویشن کمک می کند تا در مقابله با آنفولانزا به بهترین شکل ممکن عمل کند، خاصیت این ماده در مقابله با باکتری ها است. اگرچه آنفولانزا بیماری ویروسی است اما از بین بردن باکتری ها در بدن نیز کمک می کند تا روند درمان آنفولانزا بهتر پیگیری شود. خاصیت ضدباکتریایی عسل آویشن از گیاه آن گرفته شده و به اثبات مجامع علمی نیز رسیده است. رطوبت پایین عسل آویشن و همچنین میزان PH این نوع عسل طبیعی کمک می کند تا باکتری و عفونت های مختلف ایجاد شده به ویژه در قسمت های تنفسی برطرف شده و روند درمان آنفولانزا سرعت یابد.

سخن آخر

عسل آویشن یکی از عسل های باکیفیت، خوشمزه و پرخاصیت است که خوشبختانه اثرگذاری خوبی بر روی درمان آنفولانزا دارد. اگر می خواهید آنفولانزا را درمان کنید، بهتر است به صورت مداوم در طول بیماری از مواد طبیعی مثل عسل آویشن استفاده کنید. توجه داشته باشید که حتما در این زمینه با پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت نمایید. فراموش نکنید که عسل آویشن علاوه بر خواص درمانی، برای پیشگیری از آنفولانزا نیز فوق العاده عمل می کند. در نتیجه تا می توانید از این نوع عسل پرخاصیت میل کنید.

۲
۰
۱ دیدگاه
 
ir
الی | ۳ سال پیش
فوق العاده سسست.
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید